ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ιδιαίτερο βάρος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) προσδίδει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ταυτοχρόνως με την απευθείας επαφή του με τους πολίτες στη διάρκεια των περιοδειών σε όλη τη χώρα και στην τελική ευθεία για τις κάλπες.
Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύει τόσο το περιεχόμενο όσο και την εικόνα των προσωπικών του λογαριασμών στα social media, όσο και αυτών της Νέας Δημοκρατίας, με έναν διπλό στόχο.
Αφενός να αναδείξει και να «περάσει» το θετικό κυβερνητικό έργο σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού, όπως οι νέοι και οι νέες, αλλά και ψηφοφόροι κυρίως κάτω των 55 ετών γενικότερα. Αφετέρου, να αντικρούσει τα fakenews του ΣΥΡΙΖΑ και την ολομέτωπη επίθεση της Κουμουνδούρου στο ίδιο επίπεδο (και των τρολ που η αξιωματική αντιπολίτευση χρησιμοποιεί, σύμφωνα με την άποψη στελεχών της πλειοψηφίας).
Στο επίπεδο του πρώτου στόχου, στο επικοινωνιακό επιτελείο του Πρωθυπουργού εκτιμούν ότι όλο και περισσότεροι πολίτες δεν ενημερώνονται από τις παραδοσιακές οδούς και προτιμούν να παρακολουθούν την digital ειδησεογραφία. Και μέσα από σχετικές παρεμβάσεις, έρχονται να καλύψουν ακριβώς αυτό το κενό ενημέρωσης και επικοινωνίας με τους πολίτες- ψηφοφόρους.
Οι άξονες της digital στρατηγικής του κυβερνώντος κόμματος δεν είναι άλλοι από την περαιτέρω ενίσχυση του βασικού «όπλου» του που δεν είναι άλλο από το πρόσωπο του ίδιου του Πρωθυπουργού. Την ευρύτερη δυνατή διάχυση και κοινωνική επίδραση αναφορικά με το μείζον διακύβευμα που, όπως όλα δείχνουν, θα τεθεί στους πολίτες και περικλείεται στο «Μητσοτάκης ή Τσίπρας», «ποιόν θέλετε στο τιμόνι της χώρας για κυβερνήτη;».
Την ανάλυση του περιεχομένου των τριών λέξεων «κλειδιά» της επικείμενης προεκλογικής καμπάνιας-δίπλα στο «ισχυρό χαρτί» του προσώπου του Πρωθυπουργού: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα. Στις οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προστεθούν η οικονομική ανάπτυξη και η ασφάλεια, δείκτες στους οποίους ο Κ. Μητσοτάκης υπερτερεί του βασικού του πολιτικού αντιπάλου ακόμα και με διπλάσια ποσοστά.
Οι αναρτήσεις και το προσωπικό μήνυμα Μητσοτάκη
Ενδεικτικές προς αυτή την κατεύθυνση αλλά και συνώνυμες της σημασίας που θα συνεχίσει να δίνει ο κ. Μητσοτάκης στην χρήση και την επιρροή των social media όσο πλησιάζουμε προς τη λαϊκή ετυμηγορία, αποτελούν οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών.
Εδώ και δύο εβδομάδες, ο Πρωθυπουργός, υιοθετώντας τις σχετικές εισηγήσεις των επικοινωνιακών συμβούλων του για ζητήματα ψηφιακής επικοινωνίας, με επικεφαλής τον Ερικ Πάρκς και τον Ν. Ρωμανό, έχει πάρει πάνω του και αυτό το θέμα. «Ανεβάζει» στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebook ένα εκτενές πολιτικό κείμενο με τον εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου.
Το εντυπωσιακό, όπως αναγνωρίζει σύμφωνα με πληροφορίες, και ο κ. Μητσοτάκης, είναι η μεγάλη ανταπόκριση των ακολούθων του, με τα likes κάτω από τις σχετικές αναρτήσεις να ανέρχονται σε δεκάδες χιλιάδες, και τα σχόλια επίσης να περιέχουν τετραψήφια νούμερα.
«Έχουν γίνει τόσα πολλά, αλλά υπάρχει πρόβλημα, δεν αναδεικνύονται ούτε από μας όλες οι πτυχές του έργου που έχει συντελεστεί τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια, πόσο μάλλον στους ασφυκτικούς τηλεοπτικούς χρόνους», έλεγε στο mononews κορυφαίος συνεργάτης του Πρωθυπουργού με πολυετή εμπειρία και αρμοδιότητα στην πολιτική επικοινωνία.
Στην ίδια λογική, χθες η παρέμβαση-σχόλιο του Πρωθυπουργού για την αδικοχαμένη 21χρονη στη Θεσσαλονίκη και τη δωρεά οργάνων από τους γονείς της, τη «δύναμη και το μεγαλείο ψυχής που μετατρέπονται σε συνέχεια ζωής και υγείας», όπως έγραψε σε αρκετά προσωπικό ύφος, έγινε όχι μέσα από κάποια κυβερνητική ανακοίνωση, αλλά από ανάρτηση στον λογαριασμό του στο facebook.
Με τον τρόπο αυτό, λένε συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Πρόεδρος της ΝΔ, καταφέρνει να εκφράζει τα προσωπικά του συναισθήματα, ερχόμενος ταυτόχρονα σε αδιαμεσολάβητη επικοινωνία με τους πολίτες, για κορυφαία κοινωνικά θέματα.
Όπως συνέβη και με την ανάρτηση του Πρωθυπουργού για την περιπέτεια της υγείας της αδελφής του.
Πιστός στην ίδια στρατηγική ο Πρόεδρος της ΝΔ χρησιμοποιεί και τους λογαριασμούς του στα υπόλοιπα social media. Με το instagram να εστιάζει σε φωτογραφίες από την πολιτική του δραστηριότητα αλλά και προσωπικές στιγμές, περισσότερο υλικό, λόγω stories, ενημέρωση που δεν κουράζει τους χρήστες. Είναι ένα μέσο που «τον ακολουθεί παντού», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά κυβερνητικές πηγές στο mononews.
Το twitter αποτελεί πιο «βαρύ» εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας με σαφείς περιορισμούς ως προ την έκταση του περιεχομένου αλλά και ειδικά χαρακτηριστικά ως προς τα σχόλια κάτω από κάθε ανάρτηση, συνήθως «πεδίο δόξης» για κάθε λογής ανώνυμα ή τρολ με ψευδώνυμο που «αλωνίζουν», παίζοντας, όπως έχει αποδειχθεί, «παιχνίδια» ακόμα και με …αντίτιμο.
Και εδώ, βρίσκεται ο αντίποδας ακόμα και της πρωθυπουργικής επιχειρηματολογίας για τα social media. Ήταν ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος μιλώντας σε νέους σε τελετή αποφοίτησης του Boston College, είχε τονίσει: Τα social media πολώνουν τον δημόσιο διάλογο. Τον μετατρέπουν σε ένα πύργο της Βαβέλ, όπου μιλάμε διαφορετικές γλώσσες και ακούμε μόνο αυτούς που έχουν τις ίδιες απόψεις με εμάς”.
Ενώ, ακόμα και πρόσφατα, στην πιο… light συνέντευξη στη Ναταλία Γερμανού, ο κ. Μητσοτάκης, ερωτηθείς για την παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το αν παρακολουθεί τι του γράφουν επεσήμανε πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν μια καλή πλευρά και μια σκοτεινή πλευρά. Η τοξικότητα, η χυδαιότητα τα ανώνυμα σχόλια είναι στη σκοτεινή πλευρά, είπε αποκαλύπτοντας ότι «δεν βλέπω τις περισσότερες φορές τα σχόλια» αν και παραδέχθηκε ότι αρκετές φορές σε αυτά υπάρχουν και σοβαρές προτάσεις.
Η Νέα Δημοκρατία σε ρυθμούς… podcast
Ανάλογη προσπάθεια γίνεται και σε επίπεδο κόμματος, με τη ΝΔ να έχει από χθες και το δικό της podcast. Σύμφωνα με πληροφορίες του mononews, θα «παρελάσουν» από την πλατφόρμα του Spotify όλοι οι Υπουργοί, παρουσιάζοντας το κυβερνητικό έργο στους τομείς αρμοδιότητάς τους. Σε μια εναλλακτική προσπάθεια προσέγγισης εναλλακτικών κοινών, πέρα ακόμα και από τα social media.
Στο «στόχαστρο» του κυβερνώντος κόμματος και το TikTok, με στόχο τα ακόμα πιο νεανικά κοινά, ακόμα και κάτω των 18 ετών, που, γενικώς, αποστρέφονται την πολιτική.
Στο ίδιο μήκος κύματος, στις 7.30 κάθε πρωί η Γραμματεία Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας, στέλνει το email-newsletter με τον χαρακτηριστικό τίτλο «breakfast», το οποίο λαμβάνουν 140 χιλιάδες μέλη του κόμματος, και στο οποίο κωδικοποιείται το κυβερνητικό έργο της προηγούμενης μέρας.
Πάντως, όπως τονίζει ο Β. Φεύγας (Γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας της ΝΔ) στο mononews: «Απολύτως απαραίτητα στη σύγχρονη πολιτική επικοινωνία τα social media, αλλά τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία. Και ο Πρωθυπουργός, αν και πρωτοπόρος στην Ελλάδα στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από το 2007, ποτέ δεν πρόκειται να περάσει σε δεύτερη μοίρα την ζώσης επαφή με τους ψηφοφόρους».
Για την ιστορία, αυτή τη στιγμή, ο Κ. Μητσοτάκης εμφανίζει 376 χιλιάδες ακολούθους στο facebook (έναντι 480 χιλιάδων του Αλ. Τσίπρα), 326 χιλιάδες στο Instagram (έναντι 108 χιλιάδων του Αλ. Τσίπρα) και 385,6 χιλιάδες στο twitter (έναντι 635,8 του Αλ. Τσίπρα).
Διαβάστε επίσης
Μητσοτάκης για Έμμα και δωρεά οργάνων: Τους ευχαριστούμε για το παράδειγμά τους
Μητσοτάκης: Η Ελλάδα εξαγωγέας ενεργειακής ασφάλειας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης
- Βούλιαζει η Wall Street μετά τις ανανεωμένες προβλέψεις της FED
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος