• Πολιτική

    Ταχιάος: Η ένσταση για το πάρκο Ριζάρη αφορά δέντρα αλλά χρησιμοποιείται και ως άλλοθι κατά του σταθμού στα Εξάρχεια

    • NewsRoom
    Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών

    Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών


    Σχόλιο σχετικά με το αίτημα για μετακίνηση του σχεδιαζόμενου σταθμού της Γραμμής 4 του Μετρό στον Ευαγγελισμό, προκειμένου να παραμείνουν στη θέση τους τα δέντρα στο πάρκο Ριζάρη, έκανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.

     «Τα δέντρα βοηθούν στην μείωση του CO₂. Το ίδιο κάνει και το μετρό, ως ένα ηλεκτροκίνητο MMM. Η ένσταση που υπάρχει για το πάρκο Ριζάρη, όντως αφορά στα δέντρα, όμως, ταυτόχρονα, χρησιμοποιείται ως άλλοθι για αντίδραση ως προς τη δημιουργία του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων», αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook, ο κ. Ταχιάος.

    Η δήλωση του κ. Ταχιάου έρχεται λίγες ώρες μετά τη συνέντευξη που παραχώρησε ο επόμενος δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, ο οποίος τάχθηκε υπέρ του αιτήματος για μετακίνηση του σχεδιαζόμενου σταθμού κατά μερικά μέτρα, ώστε να μην αναγκαστούν στην  μεταφύτευση ενός μεγάλου αριθμού δέντρων που βρίσκονται στο πάρκο, όσο θα κατασκευάζεται ο σταθμός.

    Υπενθυμίζεται πως στην παρούσα φάση εκκρεμεί να καθαρογραφεί η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγή του Νίκου Πατέρα, ο οποίος μαζί με τους κατοίκους ταης περιοχής προσπαθεί να βρεθεί μία λύση ώστε να γίνει και ο νέος σταθμός στον Ευαγγελισμό, αλλά και να διασωθούν τα 230 του Πάρκου Ριζάρη.

    Στο πλευρό του στέκονται έμπρακτα με υπομνήματα προς το ΣτΕ ισχυρά πολιτικά πρόσωπα. Αυτά εκτός από τον υπουργό εθνικής άμυνας, είναι ο νυν δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, αλλά και ο προκάτοχός του Νικήτας Κακλαμάνης.

    Στην εν λόγω προσφυγή επισημαίνεται ότι οι κάτοικοι και οι ενδιαφερόμενοι φορείς δεν είχαν το 2017 την κατάλληλη ενημέρωση για το τι θα γίνει ακριβώς κατά τη διάρκεια της κατασκευής της Γραμμής 4. Τονίζεται, επίσης, ότι δημιουργείται σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα στην Αθήνα, καθώς θα απομακρυνθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα 230 δέντρα.

    Η δε εναλλακτική πρόταση, στην οποία αναφέρθηκε και ο κ. Δούκας σε πρόσφατη συνέντευξή του, έχει παρουσιαστεί από την ΑΒΑΞ στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ (αναθέτουσα αρχή του έργου), αλλά φαίνεται πως έχει απορριφθεί καθώς το κόστος της είναι ασύμφορη. Μάλιστα, όπως έχει αναφέρει ο εφοπλιστής σε συνέντευξη που παραχώρησε στο mononews το αρχικό της κόστος ήταν στα 5 εκατ. Ευρώ, αλλά μέσα σε λίγες εβδομάδες αυτή δεκαπλασιάστηκε.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κώστας Μπακογιάννης ενημερώθηκε για την πρόταση αυτή ύστερα από την κατάθεση της προσφυγής του Νίκου Πατέρα και είχε ζητήσει με υπόμνημά του να ληφθεί σοβαρά υπόψη ως εναλλακτική λύση.

    Υπενθυμίζεται ότι η σχετική απόφαση από το ΣτΕ με εισηγητή τον Χρήστο Ντουχάνη, φαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες να αποτελεί μία μέση λύση. Βάσει των όσων είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews αναγνωρίζεται το γεγονός ότι θα δημιουργηθεί σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα, αλλά δε βρίσκει κάποια πρόβλημα στον τρόπο με τον οποίο έγινε η διαβούλευση του 2017.

    Διαβάστε επίσης

    Υπέρ του Νίκου Πατέρα για το πάρκο Ριζάρη ο Χάρης Δούκας

    Μητσοτάκης σε Δούκα: Κάναμε την Αθήνα τουριστικό προορισμό 12 μήνες τον χρόνο

    Γιάννης Ρέτσος (ΣΕΤΕ): Πιο ανθεκτικός απ’ όσο περιμέναμε ο τουρισμός μετά την πανδημία



    ΣΧΟΛΙΑ