ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Εστιάζουμε σε αυτούς που έχουν οικογένεια. Στις οικογένειες που έχουν ένα παιδί και θέλουν να πάνε στο δεύτερο κ.ο.κ. Πρέπει να πειστούν πως θα μεγαλώσουν τα παιδιά τους με οικονομική ασφάλεια και ιδίως για τις μονογονεϊκές οικογένειες. Μέσα από ένα πλέγμα πολιτικών θα κάνουμε το μεγάλωμα των παιδιών πιο οικονομικό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανακοινώσεις θα πραγματοποιηθούν αμέσως μετά τις ευρωεκλογές μετά την ολοκλήρωση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης που εκπονείται με την επίβλεψη της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη και τα νέα μέτρα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το Σεπτέμβριο. Αυτή τη στιγμή κατά μέσο όρο η χώρα είναι λίγο κάτω από το 1,4 παιδιά ανά οικογένεια, όταν χρειαζόμαστε 2,1 για να παραμείνει ο πληθυσμός σταθερός.
Μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση εξετάζει βελτίωση των όρων για το «Ανακαινίζω – Νοικιάζω», προκειμένου το συγκεκριμένο πρόγραμμα να γίνει ελκυστικότερο. Υπενθυμίζεται ότι το Ανακαινίζω – Νοικιάζω αφορά στη λειτουργική ανακαίνιση 12.500 κλειστών διαμερισμάτων προκειμένου να διατεθούν στη μακροχρόνια μίσθωση, όμως μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί μόλις 1.200 αιτήσεις.
Άλλες δράσεις που θα προωθηθούν είναι η διεύρυνση του ωραρίου του σχολείου (περισσότερα ολοήμερα σχολεία), η κάλυψη όλων των παιδιών σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, η παροχή κινήτρων υποστήριξης στις επιχειρήσεις για παροχές σε εργαζόμενους που έχουν οικογένεια για παράδειγμα με την κάλυψη παιδιατρικών εξετάσεων κ.α. «Μπορούμε να συνεργαστούμε περισσότερο με τον ιδιωτικό τομέα. Να δώσουμε, παραδείγματος χάρη, περισσότερα κίνητρα στις επιχειρήσεις που παρέχουν παροχές υποστήριξης των οικογενειών στους εργαζόμενούς τους», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας προανήγγειλε μια εθνική καμπάνια ενημέρωσης για την οικογένεια αλλά και ειδικά για τα ζητήματα γονιμότητας, καθώς όπως υπογράμμισε υπάρχει ελάχιστη γνώση κυρίως μεταξύ των νέων, στο πόσο επηρεάζουν μακροπρόθεσμα τις δυνατότητες τους και την επιλογή να αποκτήσουν οικογένεια.
Άλλο ένα μέτρο που έχει τεθεί επί τάπητος είναι η εξίσωση των προνομίων και επιδομάτων των οικογενειών με τρία παιδία με αυτά που λαμβάνουν οι πολύτεκνες οικογένειες, αλλά και αύξηση του επιδόματος παιδιού, ωστόσο δεν έχουν βρεθεί οι απαιτούμενοι πόροι.
Οι άξονες του Εθνικού Σχεδίου για το Δημογραφικό
Το Εθνικό Σχέδιο για το Δημογραφικό θα περιλαμβάνει δράσεις όπως η εξισορρόπηση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, η παροχή φθηνής στέγης σε νέους, η ενίσχυση των γυναικών στην εργασία, η υποστήριξη της οικογένειας κ.α.
1. Στήριξη της οικογένειας
– Οικονομική στήριξη.
– Συμφιλίωση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής.
– Ενθάρρυνση / υποστήριξη απόκτησης παιδιών.
2. Ενίσχυση του εργατικού δυναμικού
– Ενίσχυση της απασχόλησης νέων κάτω των 30 ετών.
– Ενίσχυση της απασχόλησης γυναικών.
– Ενθάρρυνση της απασχόλησης άνω των 55 ετών.
– Μετανάστευση και brain gain.
3. Διαχείριση της μακροβιότητας / γήρανσης του πληθυσμού
– Προώθηση ενεργού γήρανσης.
– Στήριξη υγιούς γήρανσης.
– Κοινωνική συμμετοχή και εμπλοκή των ηλικιωμένων σε δραστηριότητες.
– Γερνώντας στο σπίτι.
4. Βελτίωση της ποιότητας ζωής
– Στήριξη περιοχών με ειδικές δημογραφικές ανάγκες.
– Ενίσχυση ελκυστικότητας της περιφέρειας.
– Πόλεις φιλικές προς τους πολίτες όλων των ηλικιών.
5. Προώθηση της ανάπτυξης
– Ενίσχυση της καινοτομίας.
– Ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας
Διαβάστε επίσης
Κυριάκος Μητσοτάκης: Νέα μέτρα στήριξης για την οικογένεια μετά τις ευρωεκλογές
745 εκατ. ευρώ για την στήριξη 534.000 ευάλωτων πολιτών και οικογενειών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τι ζητάει ο Μασκ για να δουλέψεις στο υπουργείο κυβερνητικής αποτελεσματικότητας
- Αντίστροφη μέτρηση για την αξιολόγηση της Fitch – Περιορισμένες προσδοκίες για αναβάθμιση – Αποκαλυπτήρια στις 22 Νοεμβρίου
- Prem Watsa: Τα χρυσά μερίσματα των €400 εκατ. από την επένδυση στη Eurolife
- Metlen: Ανοίγει ο δρόμος των επιχορηγήσεων για την επένδυση βωξίτη-γάλλιου-αλουμίνας ως Εμβληματική Επένδυση