ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κ. Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του σε ένα από τα τρία έργα, την οδική σύνδεση του της 6ης Προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, έργο που εκκρεμούσε από το 2000, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους, ενώ ενημερώθηκε ότι ο χώρος προηγουμένως χρησιμοποιούνταν ως σκουπιδότοπος και πλέον προσελκύει αναζωπυρωμένο ενδιαφέρον για αναπτυξιακή αξιοποίηση.
Η οδική διασύνδεση αφενός θα βελτιώσει την κατάσταση στους δρόμους της πρωτεύουσας της Μακεδονίας, λειτουργώντας αποσυμφορητικά, και αφετέρου θα δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες για τις τοπικές επιχειρήσεις που μετακινούν τα εμπορεύματά τους και τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξης κέντρων logistics, ενισχύοντας τη θέση της πόλης ως διαμετακομιστικού κόμβου.
Την ευεργετική επίδραση του οδικού άξονα θα συμπληρώσει η σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική σύνδεση της 6ης Προβλήτας με την υφιστάμενη γραμμή, η οποία συνδέει τον Σταθμό Διαλογής Θεσσαλονίκης με τον Εμπορικό Σταθμό και τον Λιμένα.
«Περάσαμε από τις εξαγγελίες τού τι θα κάνουμε, στα έργα που ήδη γίνονται»
Νωρίτερα, πρώτος σταθμός του Πρωθυπουργού η έκταση του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, το οποίο μετατρέπεται σε μεγάλο Μητροπολιτικό Πάρκο.
«Πια περνάμε από τις εξαγγελίες του τι θα κάνουμε, σε έργα τα οποία γίνονται, σε πραγματικές εργολαβίες, οι οποίες υλοποιούνται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ποτέ πιστεύω ότι δεν είχαν γίνει τόσα πολλά έργα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, αλλά ειδικά εδώ στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Και να επαναλάβω ότι αυτά είναι έργα τα οποία υλοποιούνται, δεν είναι έργα τα οποία απλά σχεδιάζονται, και τα οποία πολύ σύντομα θα μπορούν να αποδοθούν στους πολίτες», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.
Το Μητροπολιτικό Πάρκο θα αποτελέσει έναν μεγάλο πνεύμονα πρασίνου για ολόκληρη την πόλη της Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στη διατήρηση και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας, καθώς θα φιλοξενήσει ένα μουσείο όπου θα εκτίθενται αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες για την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και ένα μουσείο αφιερωμένο στον Προσφυγικό Ελληνισμό.
Η μετατροπή του πρώην στρατοπέδου και τον ιστορικών κτιρίων του σε χώρο πρασίνου και πολιτισμού εκκρεμούσε επί τουλάχιστον 20 χρόνια. Το έργο συμβασιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 και, βάσει χρονοδιαγράμματος, θα ολοκληρωθεί εντός διετίας, προσφέροντας ταυτόχρονα στη Θεσσαλονίκη έναν ακόμα πόλο προσέλκυσης επισκεπτών.
«Θα γίνει κάτι πολύ όμορφο σε αυτόν το χώρο», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η Θεσσαλονίκη αλλάζει όψη και πιστεύω ότι αυτός είναι και ένας λόγος που αποκτά και τη δική της ξεχωριστή αναπτυξιακή δυναμική, αυτός είναι ένας λόγος που μπορεί να προσελκύει τόσο σημαντικές επενδύσεις από μεγάλες επιχειρήσεις, ελληνικές αλλά και του εξωτερικού, διότι όλα αυτά συνθέτουν πια μία Θεσσαλονίκη η οποία έχει το μέλλον μπροστά της και μπορεί να το ατενίζει με αισιοδοξία».
Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν στον χώρο ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Παύλου Μελά Δημήτριος Δεμουρτζίδης και ο Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβας.
Πρωτοβουλίες για τις υποδομές και τη διασυνδεσιμότητα
Μετά το Μητροπολιτικό Πάρκο ο Πρωθυπουργός μετέβη στη γέφυρα 222AR, γνωστή ως γέφυρα του Αλιάκμονα, στα περίχωρα της Θεσσαλονίκης, όπου εκτελούνται έργα ενίσχυσης και συντήρησης που θα διασφαλίσουν την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής της.
Κατά την παρουσία του στο εργοτάξιο ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πορεία των εργασιών από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Κώστα Καραμανλή, τον Υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη και τους υπεύθυνους του έργου. Κατά τη συζήτηση του ανέφεραν ότι το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του έτους.
Δεδομένης της μεγάλης σημασίας των γεφυρών για την απρόσκοπτη μετακίνηση και την καταπολέμηση του αποκλεισμού απομακρυσμένων περιοχών, ειδικά στην περιφέρεια, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά στη σύσταση της Διοικητικής Αρχής Γεφυρών και εκδίδει νέο κανονισμό που θα περιγράφει τις διαδικασίες για την επιθεώρηση και τη συντήρηση των γεφυρών της χώρας με άνοιγμα μήκους άνω των 6 μέτρων.
Παράλληλα, ήδη έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης πρόγραμμα παρακολούθησης της συμπεριφοράς των γεφυρών μέσω της εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών, σε συνεργασία με το ΤΕΕ.
Διαβάστε επίσης:
Μητσοτάκης: Θεσμικές πρωτοβουλίες με στόχο τη γρήγορη και άμεση απόδοση Δικαιοσύνης
Μητσοτάκης: Δεν υπάρχουν επιτυχημένες επιχειρήσεις χωρίς ικανοποιημένους εργαζόμενους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές