ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το τελικό «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πήρε η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου.
Το έργο, που τα προηγούμενα χρόνια είχε «σαλαμοποιηθεί» σε οκτώ τμήματα, θα κατασκευαστεί ως ένα ενιαίο έργο από την Ολυμπία Οδό και θα ενταχθεί στον ήδη παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας. Τα έργα θα ξεκινήσουν μέσα στο 2022 και θα διαρκέσουν 3 έτη.
Το έργο πέρασε περίπου μια διετία στις κοινοτικές υπηρεσίες, καθώς έπρεπε να αποφασιστεί αν η απευθείας ανάθεσή του στην Ολυμπία Οδό συνιστούσε παράνομη κρατική ενίσχυση ή όχι.
«Το είπαμε, το κάναμε», δήλωσε από τις Βρυξέλλες ο πρωθυπουργός. «Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2014 με μία μόνο εργολαβία, προϋπολογισμού 443.000.000 ευρώ, και με εγκεκριμένη χρηματοδότηση. Αν προχωρούσε το έργο, τότε, θα ήταν ήδη έτοιμο. Όμως, μία από τις πρώτες αποφάσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2015, ήταν να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να κατατμήσει το έργο σε 8 ξεχωριστές εργολαβίες. Κι αυτό, προκειμένου να ευνοηθεί ένας συγκεκριμένος κατασκευαστής, φιλικά διακείμενος προς εκείνη» σημείωσε ο πρωθυπουργός, και επισήμανε:
«Η εξέλιξη αυτή καθυστέρησε το έργο για δύο ακόμη χρόνια, αυξάνοντας το κόστος του κατά 70.000.000 και προκαλώντας δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εργολάβων. Έτσι, τον
Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε την υπόθεση σε τέλμα: με τον «εκλεκτό εργολάβο» του ΣΥΡΙΖΑ έκπτωτο και υπό χρεοκοπία και τις σχετικές συμβάσεις σε νομική εκκρεμότητα.
Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, αποφάσισα να ενταχθεί το κρίσιμο αυτό έργο των 75 χλμ. στην Ολυμπία Οδό. Και να διεκδικήσω, πλέον, προσωπικά και σε συνεργασία με τον
αρμόδιο υπουργό, Κ. Καραμανλή, την έγκριση και χρηματοδότησή του από τους κοινοτικούς θεσμούς. Ήταν η μόνη λύση για να προχωρήσει. Μία λύση που τώρα γίνεται πραγματικότητα».
Ο Κ. Μητσοτάκης αναφέρει επίσης πως ο νέος άξονας θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό. Ξεκινά αμέσως με προβλεπόμενο χρόνο κατασκευής 40 μήνες. Τα πρώτα 56 χλμ., ωστόσο, ξεκινώντας από τον Πύργο, θα ολοκληρωθούν νωρίτερα. Και με τον παραχωρησιούχο να αναλαμβάνει και τη συντήρηση του δρόμου για 23 χρόνια.
«Όλα αυτά σημαίνουν ασφαλέστερη, γρηγορότερη και πιο άνετη κυκλοφορία. Διασύνδεση των πόλεων, διευκόλυνση του εμπορίου και των μεταφορών, τόνωση των τοπικών αγορών.
Πρόκειται, δηλαδή, για ένα έργο ανάπτυξης της οικονομίας και ανακούφισης της κοινωνίας. Και για μία ακόμη δέσμευση της κυβέρνησής μας που γίνεται πραγματικότητα. Συνεπείς με το σύνθημά μας: Το είπαμε, το κάναμε!», καταλήγει στη δήλωσή του ο πρωθυπουργός.
Διαβάστε επίσης:
Σύγκρουση κυβέρνησης – ΣΥΡΙΖΑ για την έρευνα Τσιόδρα – Λύτρα και τις ΜΕΘ
Μητσοτάκης στην Handelsblatt: Ευχάριστη έκπληξη τα λόγια του Λίντνερ για την Ελλάδα – Όχι σε λιτότητα που σκοτώνει την ανάπτυξη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας