ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Εγώ φαντάζομαι ότι όσοι πια βλέπουν αυτή την εικόνα δεν πρέπει να έχουν καμία αμφιβολία ότι ο δρόμος επιτέλους γίνεται, γιατί θυμάστε ότι μέχρι και πριν από ένα, ενάμισι χρόνο είχαμε ακόμα κάποιες αμφιβολίες. Ασχολήθηκα προσωπικά με τρεις δρόμους. Με αυτόν, με τον Ε65, το βόρειο κομμάτι και με τον ΒΟΑΚ. Αυτοί και οι τρεις δρόμοι αν δεν υπήρχε ανάμειξη σε ανώτατο επίπεδο για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και χρηματοδότηση αλλά και εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ήμασταν ακόμα εκεί που ήμασταν πριν από τρία χρόνια. Να μιλάμε δηλαδή για ένα σχέδιο επί χάρτου», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Δήμαρχο Αμαλιάδας, Γιάννη Λυμπέρη να επισημαίνει ότι «πρώτη φορά η Ηλεία έχει τόσα μαζεμένα έργα ταυτόχρονα, είναι πρώτη φορά. Είναι πρωτόγνωρο αυτό το πράγμα».
O υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «από τις πρώτες ημέρες που αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση του τόπου δεσμευτήκαμε ότι το έργο του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Τότε πολλοί μας αμφισβήτησαν, σήμερα, όμως, όλοι βλέπουν ότι οι δεσμεύσεις μας γίνονται πράξη. Οι εργασίες «τρέχουν» όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το ενδιαφέρον του οποίου είναι πολύ μεγάλο. Άλλωστε, χάρη στις δικές του προσωπικές παρεμβάσεις ο σημαντικός αυτός αυτοκινητόδρομος μπήκε στη σφαίρα της υλοποίησης».
Θα ολοκληρωθεί το 2025 ο νέος οδικός άξονας
Ο νέος οδικός άξονας, συνολικού μήκους 74,5 χιλιομέτρων, θα βελτιώσει δραστικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διάρκεια της διαδρομής ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της δυτικής Ελλάδας.
Το έργο, που είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2025, θα τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της Ηλείας και ευρύτερα της Πελοποννήσου, οφελώντας παράλληλα τις ακτοπλοϊκές και εμπορικές συνδέσεις με τα Επτάνησα.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έφτασε σε τέλμα την περίοδο 2015-2019, όταν ακυρώθηκε ο προγενέστερος ενιαίος διαγωνισμός και το έργο κατακερματίστηκε σε οκτώ επί μέρους τμήματα παρά τις ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έθεταν σε κίνδυνο την παροχή κοινοτικών πόρων.
Στη συνέχεια δημοπρατήθηκαν μόνο πέντε εργολαβίες και σημειώθηκαν σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του κατατμημένου έργου, καθώς σε τέσσερα κομμάτια η πρόοδος κυμαινόταν μεταξύ 0,11% και 2%, μολονότι είχε παρέλθει περίπου το ένα τρίτο του συμβατικού χρόνου.
Τα προβλήματα λύθηκαν ύστερα από διαπραγματεύσεις της σημερινής κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αποτέλεσμα την επανένταξη του αυτοκινητόδρομου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η χρηματοδοτική επιβάρυνση του Δημοσίου μειώθηκε κατά 80 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το κόστος των οκτώ εργολαβιών ενώ οι εργασίες προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος.
Διαβάστε επίσης:
Ανδρουλάκης: Γραφικός και πλαστογράφος του Ανδρέα Παπανδρέου ο Αλέξης Τσίπρας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»
- Διατροφικές διαταραχές: Νέο, θεραπευτικό πρωτόκολλο δίνει ελπίδες για πλήρη ίαση
- Λίβανος: Χτύπημα του Ισραήλ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή φαίνεται να σκότωσε τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Χεζμπολάχ