ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Το νησί της Αστυπάλαιας αποκτά την υπηρεσία «Astybus» και γίνεται σημείο αναφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο: στα ευφυή συστήματα μεταφορών, την πράσινη ενέργεια, τον τουρισμό, αλλά και στην αυτοκινητοβιομηχανία» τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, περιγράφοντας τις καινοτόμες μορφές κινητικότητας που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος.
Οπως είπε ο υφυπουργός στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο νησί, όπου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το πρωτοποριακό έργο για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο «Έξυπνο και Βιώσιμο Νησί» της Μεσογείου, «η νέα υπηρεσία επιβατικών μεταφορών κατά παραγγελία θα λειτουργήσει αποκλειστικά στην Αστυπάλαια. Πρόκειται για μία υπηρεσία μεταφοράς μόνο με ηλεκτρικά οχήματα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού, που λειτουργεί μέσω ψηφιακής πλατφόρμας, λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες κάθε προσώπου ξεχωριστά και ανταποκρίνεται στο σύνολο αυτών των αιτημάτων. Κάθε κομμάτι αυτού του παζλ έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
• Τα «ID buzz», τα ηλεκτρικά οχήματα που έχει επιλέξει η VW είναι εξέλιξη μοντέλων τα οποία έχουν γράψει ιστορία στον χώρο του αυτοκινήτου. Αλλά και στα ελληνικά νησιά. Σήμερα είναι πάλι εδώ, αλλά χωρίς βενζίνη.
• Η πλατφόρμα που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες είναι ένα ευφυές σύστημα μεταφορών με εξαιρετικές δυνατότητες.
• Η υπηρεσία «on demand» μετακίνησης κατά παραγγελία μπορεί να μοιάζει με αρκετές άλλες υπηρεσίες που συναντάμε στις αστικές μεταφορές, αλλά διαφέρει. Γιατί σε πραγματικό χρόνο θα μπορεί να ικανοποιήσει όχι μόνο το αίτημα ενός επιβάτη, αλλά ένα σύνολο αιτημάτων μετακίνησης με αποτέλεσμα ταχύτερη εξυπηρέτηση και την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων.
Για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο απαιτήθηκε συνεργασία, ευελιξία και γρήγορες αποφάσεις». Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή το εγχείρημα, προκρίνοντας την Αστυπάλαια ως ιδανικό τόπο για να αναπτυχθούν οι καινοτόμες αυτές υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε: «Δημιουργήσαμε άμεσα το νομοθετικό πλαίσιο, Νόμος 4876/ 23/12/2021, (άρθρα 153 έως 156), προκειμένου να λειτουργήσει η υπηρεσία επιβατικών μεταφορών με ηλεκτροκίνητα οχήματα, αποκλειστικά στη Νήσο Αστυπάλαια και στη συνέχεια συντάχθηκαν οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις (έκδοση Υ.Α. 145561/12/05/2022) για τον καθορισμό κομίστρου. Πέρα, όμως, από τη στενή αρμοδιότητα που αφορά στο νομοθετικό σκέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεργάζεται και θα συνεχίζει να συμβάλλει στην υλοποίηση του σχεδιασμού σε όλες τις πτυχές του έργου, όπως τα ζητήματα οδικής ασφαλείας, η οποία αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και εμού προσωπικά. Η μετατροπή της Αστυπάλαιας σε πράσινο και έξυπνο νησί είναι ένα πρόγραμμα που μας εμπνέει. Ένα σχέδιο που αποτυπώνει το όραμα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να δημιουργήσουμε όλοι μαζί μια Ελλάδα που πρωτοπορεί».
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι το πρόγραμμα της Αστυπάλαιας δεν είναι η μοναδική περίπτωση όπου η Ελλάδα κρατά τα σκήπτρα της καινοτομίας στα συστήματα Μεταφορών. Αναφέρθηκε σχετικά στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στα Τρίκαλα που είχε συντονίσει το 2014, επισημαίνοντας ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα, επιτρέπει στη χώρα μας να φιλοξενήσει ανάλογα και ακόμη πιο προηγμένα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης. Ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε επίσης ότι το πρόγραμμα της Αστυπάλαιας είναι μέρος μιας ενιαίας στρατηγικής εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών Μεταφορών της Ελλάδας και φέρνει στο προσκήνιο περιοχές της πατρίδας μας που έχουν αστείρευτες δυνατότητες προόδου. Στο ίδιο πλαίσιο, όπως είπε, εντάσσονται και οι αδειοδοτήσεις υδατοδρομίων που έχουν ξεκινήσει, με σκοπό την ανάπτυξη ενός δικτύου που θα συνδέσει και άλλα νησιά με τη μητρόπολη, με ένα νέο μεταφορικό μέσο, το υδροπλάνο.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike