ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο θέμα των ερευνών της Τουρκίας για φυσικό αέριο μπροστά από ελληνικά νησιά, ο ευρωβουλευτής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ) για εξωτερικά θέματα Μίχαελ Γκάλερ υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι η «Ελλάδα έχει δίκιο».
«Έχουμε μια κατάσταση όπου, σύμφωνα με την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982, είναι καταρχάς σαφές ότι και τα νησιά έχουν επίσης “Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη”, και κατά συνέπεια πρόκειται για “Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη” της Ελλάδας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο πλευρό της Ελλάδας, αλλά και η Ελλάδα έχει χρέος να συμβάλει στην αποκλιμάκωση», τόνισε σε συνέντευξή του στο δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο (Deutschlandfunk / Dlf).
Η (διαμεσολαβητική) πρωτοβουλία του υπουργού Εξωτερικών Χάικο Μάας είναι σωστή κατά τον Γκάλερ: «Νομίζω ότι πράττει σωστά πηγαίνοντας στις δύο πρωτεύουσες και ζητώντας διάλογο και αποκλιμάκωση. Πιστεύω ότι πρέπει να πούμε ξεκάθαρα ότι είναι σημαντικό να γίνει διάλογος για να υπάρξει αποκλιμάκωση, από την άλλη πλευρά όμως πρέπει πρωτίστως να επιδείξουμε και ως Ευρωπαϊκή Ένωση αλληλεγγύη προς τους Έλληνες εταίρους μας», πρόσθεσε το (επίσης) μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Στην ερώτηση του γερμανικού ραδιοφώνου εάν βλέπει παραβίαση των ελληνικών συνόρων από την πλευρά της Τουρκίας, ο Γκάλερ απαντά: «Ναι! Το πλοίο Oruc Reis βρίσκεται σε ύδατα τα οποία οπωσδήποτε δεν ανήκουν στην Τουρκία, αλλά στην “Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη” της Ελλάδας.
Απαντώντας στην ερώτηση του DLF εάν ήταν έξυπνη κίνηση εκ μέρους της Ελλάδας να συμφωνήσει με την Αίγυπτο, το κορυφαίο στέλεχος του ΕΛΚ για θέματα εξωτερικής πολιτικής δήλωσε: «Πρέπει να το δούμε αυτό στο γενικό πλαίσιο. Η Τουρκία υπέγραψε επίσης συμφωνία με τη Λιβύη, αλλά αν κοιτάξουμε τον χάρτη, δεν θα αποκομίσουμε την εντύπωση ότι υπάρχει στη Μεσόγειο μια εκτεταμένη λιβυκή-τουρκική συνοριακή γραμμή, αλλά ότι και εκεί έχει γίνει παραβίαση».
Ο Γκάλερ υπογράμμισε επίσης ότι «ακριβώς επειδή το Δίκαιο (της Θάλασσας) είναι από την πλευρά της Ελλάδας, η Ελλάδα έχει τη νομική βεβαιότητα ότι πράττει το σωστό. Αλλά έτσι αυξάνεται επίσης και το χρέος της να συμβάλει στην αποκλιμάκωση. Κατά την γνώμη μου αυτό είναι εφικτό. Ένας συμβιβασμός θα μπορούσε να επιτευχθεί βραχυπρόθεσμα, λ.χ. με το να παραμείνει μεν το τουρκικό πλοίο εκεί, αλλά να μην κάνει έρευνες. Αυτό θα ήταν αρχικά κάτι για την Τουρκία, και από την άλλη πλευρά οι έρευνες, οι παραβιάσεις, δεν θα πραγματοποιηθούν».
Στην ερώτηση εάν η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη προς την Ελλάδα συνεπάγεται επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία, ο χριστιανοδημοκράτης πολιτικός απάντησε ότι «αυτό είναι κάτι το οποίο δεν επιθυμούμε, αλλά δεν μπορεί να αποκλεισθεί, εάν η Τουρκία συνεχίσει να παραβιάζει την ελληνική ΑΟΖ . Η Τουρκία πρέπει να αντιληφθεί ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση».
Για την γαλλική στρατιωτική παρουσία στη Μεσόγειο ο Γκάλερ είπε ότι έτσι «στέλνει το μήνυμα ότι η Γαλλία υποστηρίζει τη θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με μια επιπρόσθετη παρουσία. Έχουμε ασφαλώς τις αποφάσεις σε επίπεδο ΕΕ, οι οποίες είναι προς το συμφέρον των Ελλήνων φίλων μας, και η γαλλική παρουσία αποτελεί σε αυτό το πλαίσιο μια ορατή υπογράμμιση αυτής της θέσης».
Ο ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος του ΕΛΚ δηλώνει επίσης «πεπεισμένος ότι η Γαλλία, δεν θα συμβάλει στην κλιμάκωση εκεί, αλλά θα συμβεί μάλλον το αντίθετο. Η Γαλλία ως κράτος δεν ενδιαφέρεται για κλιμάκωση, αλλά απλώς μέσω της παρουσίας της ως διεθνής εταίρος μπορεί ασφαλώς να συμβάλει στην αποκλιμάκωση. Διότι ασφαλώς κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί αψιμαχίες παρουσία γαλλικών δυνάμεων».
Πιστεύει, τέλος ότι «η Γαλλία θέλει να τονίσει έτσι την υποστήριξή της, την οποία έχει εκφράσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της, υπέρ της ελληνικής πλευράς ».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Η Ελλάδα στηρίζει την ευρωπαϊκή πορεία της Σερβίας – Η συνάντηση με τον Σέρβο ΥΠΕΞ
- FutuReady 2024: Η «Γενιά Ζ» επαναπροσδιορίζει το μέλλον με τη στήριξη της Παπαστράτος
- Πανελλαδικές: Λήγει την Παρασκευή η προθεσμία υποβολής αίτησης συμμετοχής
- Nissan Motor: Εκτόξευση της μετοχής κατά 23,7% – Η πιθανή συγχώνευση με την Honda αλλάζει τα δεδομένα