ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Με ιταλική και γαλλική τεχνογνωσία στα συστήματα ασφαλείας, θα τεθεί σε λειτουργία σε 15 ημέρες το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το έργο έχει ολοκληρωθεί, έχουν γίνει και γίνονται καθημερινά όλες οι απαραίτητες δοκιμές και στις 30 Νοεμβρίου θα μπορεί να υποδεχθεί με ασφάλεια και αξιοπιστία τους χιλιάδες Θεσσαλονικείς.
Η ιταλική εταιρεία ΑΤΜ και η γαλλική Egis, συνέστησαν την εταιρεία Ειδικού Σκοπού, THEMA, η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό. Και οι δύο εταιρείες διαθέτουν πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στη λειτουργία υπερσύγχρονων συστημάτων μετρό παγκοσμίως.
Ολος ο σχεδιασμός για την ασφάλεια του μετρό στηρίζεται στο Αυτόματο Σύστημα το οποίο περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
- Τεχνολογικό σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Δικτύου με βάση τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
- Απουσία της πιθανότητας ανθρώπινου σφάλματος καθώς οι κρίσιμες εργασίες του συστήματος είναι πλήρως αυτοματοποιημένες.
- Απόλυτη προστασία των επιβατών κατά την παραμονή τους στους Σταθμούς με το «Αυτόματο Σύστημα Θυρών στις Αποβάθρες» που απομονώνει και αποκλείει την πρόσβαση στις σήραγγες και προφυλάσσει από πτώσεις.
Με βάση την εμπειρία της εφαρμογής του Συστήματος στο εξωτερικό, στα 40 χρόνια λειτουργίας του, όπως αναφέρει η Union Internationale des Transports Publics, δεν υπήρξε ούτε ένα θανατηφόρο περιστατικό.
Στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης το Αυτόματος Σύστημα διαθέτει ένα επιπλέον βασικό στοιχείο: Το Σύστημα Σηματοδότησης CBTC (Communication -Based Train Control) το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε κάθε συρμό να εκπέμπει και να προσδιορίζει συνεχώς την ακριβή θέση του στην Κεντρική Μονάδα Ελέγχου (Zone Controller). Στη συνέχεια η μονάδα ελέγχει, καθορίζει και εφαρμόζει τις αποστάσεις για κάθε επόμενο συρμό.
Αυτοματοποιημένα και σε real time δηλαδή ξέρουν οι χειριστές του συστήματος τι συμβαίνει στο δίκτυο και ελέγχουν την ασφαλή ροή των συρμών.
Το Σύστημα Σηματοδότησης του Μετρό Θεσσαλονίκης κατατάσσεται στην κατηγορία SIL 4 σύμφωνα με τα πρότυπα IEC 61508, EN 50128, EN 50129, όπου η πιθανότητα κρίσιμης αστοχίας (σε ένα σύστημα σηματοδότησης SIL 4) είναι μικρότερη από 1 στα 100.000 χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πιστοποίηση της ΤΗΕΜΑ η οποία ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα, παρέχεται από έναν Ανεξάρτητο Φορέα Αξιολόγησης Ασφάλειας που διενεργεί ελέγχους και επιθεωρήσεις και παρακολουθεί τη διαδικασία επικύρωσης της εταιρείας κατά τη διάρκεια της περιόδου εξοικείωσης και δοκιμών. Οι έλεγχοι και οι επιθεωρήσεις αφορούν την οργανωτική δομή λειτουργίας, την εκπαίδευση προσωπικού, τις διαδικασίες λειτουργίας και τη διαχείριση ασφάλειας.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης, ο Ανεξάρτητος Φορέας Αξιολόγησης Ασφάλειας θα εκδώσει πιστοποιητικό που επιβεβαιώνει ότι η THEMA μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Διαβάστε επίσης:
Aegean: Στα 1,38 δισ. ευρώ ο ενοποιημένο κύκλος εργασιών στο εννεάμηνο
ΔΕΗ: Πού θα επενδύσει 10,1 δισ., το σχέδιο για τις ΑΠΕ και το μέρισμα 1 ευρώ ανά μετοχή
ΒοfA για ελληνικές τράπεζες: Αναβαθμίζει τις τιμές στόχους και δίνει συστάσεις αγοράς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΕΦΕΤ: Συμβουλές και οδηγίες στους καταναλωτές για προστασία και ασφαλή εορταστικά γεύματα
- Χαρδαλιάς: «Δίνουμε στα παιδιά μας την ευκαιρία να μάθουν διασκεδάζοντας στον πιο χαρούμενο εορταστικό προορισμό της Αττικής»
- Τράπεζα Πειραιώς: «Βλέπει» ανάπτυξη 2,1% για το 2025
- efood: Προσφορά γιορτινών γευμάτων στα παιδιά που το έχουν ανάγκη