ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Γι’ αυτό εμείς επιμένουμε ότι το πραγματικό πόρισμα έχει βγει πολύ πριν από το έγκλημα των Τεμπών, από τους ίδιους τους εργαζόμενους που προειδοποιούσαν με καταγγελίες, εξώδικα, απεργίες και παραιτήσεις ότι αν δεν υπάρξουν μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και των υποδομών, θα θρηνήσουμε θύματα. Αυτές τις προσπάθειες να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου ανέδειξε κατ’ επανάληψη και το ΜέΡΑ25 διά στόματος των βουλευτών του Κρίτωνα Αρσένη και Κλέωνα Γρηγοριάδη, αρκετούς μήνες πριν το τραγικό δυστύχημα, χωρίς όμως να ευαισθητοποιηθεί η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη», σημειώνει, τονίζοντας πως «μόνη λύση για τους σιδηρόδρομους δεν είναι η διαχείριση ενός αποδεδειγμένα δολοφονικού συστήματος, αλλά η κατάργησή του».
«Η επανεθνικοποίηση του ΟΣΕ ως ενιαίου, κοινωνικοποιημένου φορέα μεταφοράς και υποδομών, ενισχυμένου με τουλάχιστον 270 νέες προσλήψεις όπως απαιτούν για χρόνια οι εργαζόμενοι, και με σχέδιο ανάπτυξης του σιδηροδρόμου με κοινωνικό έλεγχο της λειτουργίας του στη βάση των ΔΙΑΣΚΕΠ. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει τη ρήξη: μόνο έτσι μπορούν όλα να είναι αλλιώς», προσθέτει.
Συνεχίζοντας, το ΜέΡΑ25 επισημαίνει πως «στο Πόρισμα συνομολογείται και καθίσταται πλέον αδιαμφισβήτητο ότι έλειπε, εν γνώσει των κυβερνώντων και των αρμοδίων, οποιοδήποτε σύγχρονο σύστημα ασφαλείας θα μπορούσε να αποτρέψει τη μετωπική σύγκρουση αμαξοστοιχιών».
Συγκεκριμένα αναφέρει πως, μεταξύ άλλων, στο πόρισμα καταγράφεται «ότι δεν λειτουργεί η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και άρα και Λάρισα – Ν. Πόροι), ούτε το σύστημα τηλεδιοίκησης», «από την επισκόπηση του πίνακα τηλεχειρισμού αλλαγών διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν δυνατή η παρακολούθηση της πορείας του συρμού στο τμήμα ΕΑ2 μήκους 1.200 μέτρων», «ότι δεν λειτουργούσε σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R που θα έδινε τη δυνατότητα μεταξύ των μηχανοδηγών να επικοινωνήσουν και να συνειδητοποιήσουν ότι κινούνται σε συγκρουσιακή τροχιά», «ότι δεν λειτουργούσε το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών ETCS του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας που θα έδειχνε ότι γραμμή καθόδου για τον εμπορικό συρμό 63503 δεν ήταν ελεύθερη και το φωτόσημα στην έξοδο από Ν. Πόρους προς Λάρισα θα ήταν κόκκινο».
«Συνεπώς, αποδείχθηκε πλήρως αυτό που κατήγγειλαν και για το οποίο προειδοποιούσαν οι εργαζόμενοι: οι επιβάτες ήταν στο έλεος της τύχης, χωρίς η Hellenic Train αλλά και οι μνημονιακές κυβερνήσεις να έχουν θέσει σε λειτουργία τα ελάχιστα συστήματα ασφαλείας. Παράλληλα, το Πόρισμα αναδεικνύει το έλλειμμα συντονισμού και αποτελεσματικής λειτουργίας που προκύπτει από τη διαδικασία της διάσπασης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, αλλά και την προφανή έλλειψη προσωπικού, που οδηγεί σε μη κάλυψη των αναγκών και σε εξάντληση του προσωπικού», συμπληρώνει και σχολιάζει:
«Μετά από όλα αυτά, είναι μονόδρομος να διερευνηθούν σε βάθος οι πολιτικές, αλλά και οι ποινικές ευθύνες των υπευθύνων και αρμοδίων για το προδιαγεγραμμένο αυτό έγκλημα, όσο ψηλά στην πολιτική ιεραρχία κι αν βρίσκονται. Είναι, κυρίως όμως, επιτακτική η ανάγκη να ανατραπεί η εγκληματική ιδιωτικοποίηση και διάσπαση του ΟΣΕ και εν γένει των δημόσιων συγκοινωνιών, που εφάρμοσαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ και συνδέονται άρρηκτα με τα τρομακτικά ελλείμματα ασφαλείας και την παραμέληση βασικών κοινωνικών προτεραιοτήτων για να θησαυρίζουν ολιγαρχίες και πολυεθνικές, εις βάρος της χώρας και της κοινωνίας μας».
«Αν νομίζουν ότι ξεχάσαμε το έγκλημα των Τεμπών, είναι γελασμένοι», καταλήγει η ανακοίνωση του ΜέΡΑ25.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης:
Υπουργείο Υποδομών: Δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη