«Καταφέραμε και βάζουμε σήμερα μπρος ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος, Αχ. Καραμανλής, ολοκληρώνοντας τη συζήτηση στην ολομέλεια για τις τροποποιήσεις των συμβάσεων κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε-65 – ένα νομοσχέδιο που υπερψηφίσθηκε επί της Αρχής από την ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ ενώ το καταψήφισαν το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ 25.

Ο υπουργός ανέφερε πως «υπάρχουν δύο τρόποι για να κάνει πολιτική μια κυβέρνηση ως προς τα μεγάλα έργα υποδομών: Ο ένας τρόπος είναι να λέει διαρκώς μεγάλα λόγια… Να εξαγγέλλει έργα χωρίς αντίκρισμα. Να πετάει πυροτεχνήματα χωρίς ουσία, χωρίς συνεννόηση με την Ευρώπη, χωρίς καν χρηματοδότηση. Να μένει κολλημένη στις ιδεολογικές εμμονές της. Να αναθεωρεί ξανά και ξανά τον δικό της νόμο. Να αφήνει μεγάλα έργα μπλοκαρισμένα με σύνθετα προβλήματα. Να προσπαθεί πού και πού και να βολέψει τους εργολάβους της δικής της προτίμησης, μήπως τη βοηθήσουν να φτιάξει κάνα δικό της κανάλι. Κι αν πλησιάζουν εκλογές και δεν έχει έργο χειροπιαστό να δείξει, να πηγαίνει και να εγκαινιάζει μουσαμάδες» όπως έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο άλλος δρόμος, κατά τον κ. Καραμανλή, αυτός της ΝΔ, «μπορεί να είναι μεν λιγότερο θεαματικός, καθώς δεν περιλαμβάνει μεγάλα λόγια, αλλά βάζεις το κεφάλι κάτω, καταστρώνεις το σχέδιό σου και δουλεύει για να το κάνεις πραγματικότητα». Αυτό είπε ο υπουργός «κάναμε εμείς δύο χρόνια , επιλέξαμε τη δουλειά που φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Βάλαμε γερές βάσεις, αναθεωρήσαμε τον 4412, τον νόμο ανάθεσης έργων, ώστε να γίνονται έργα με διαφάνεια, αξιοκρατία, ποιότητα, ταχύτητα και χαμηλότερο κόστος».

Έχουμε, είπε, κάνει «έναν λεπτομερή σχεδιασμό για το πώς μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα κόμβο υποδομών της ΝΑ Ευρώπης. Και πήραμε μία απόφαση, να μην εξαγγέλλουμε τίποτα, αν δεν έχουμε να πούμε συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο και σαφές χρονοδιάγραμμα. Κι έτσι, φτάσαμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι μεγάλοι οδικοί άξονες». Ο ίδιος χαρακτήρισε το 2021 ως την χρονιά «που ξεκινούν τα μεγάλα και εμβληματικά έργα». Εκτός από τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το Πάτρα-Πύργος, τον ΒΟΑΚ, το Μετρό Θεσσαλονίκης και το βόρειο Τμήμα του Ε65, ταυτόχρονα είπε ξεκινάμε και νέα έργα, όπως η νέα Περιφερειακή στη Θεσσαλονίκη – το λεγόμενο flyover. Βάζουμε μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας. Αλλά και αντιπλημμυρικά, φιλοπεριβαλλοντικά έργα. Όπως επίσης και ένα καλά μελετημένο σχέδιο παρεμβάσεων σε 7000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου σε όλη τη χώρα. Γιατί η οδική ασφάλεια τίθεται για εμάς σε απόλυτη προτεραιότητα.

Ο υπουργός προανήγγειλε ότι το επόμενο διάστημα θα προσθέσουμε και άλλο ένα όπλο, άλλο ένα εργαλείο, που είναι οι προτάσεις καινοτομίας, το νομοσχέδιο για τις οποίες προετοιμαζόμαστε να φέρουμε στη Βουλή. Έτσι, είπε ο υπουργός «αξιοποιούμε κάθε δυνατότητα που μπορούμε να έχουμε για να φτιάξουμε έργα που έχει ανάγκη ο τόπος» καθώς τα «έργα δεν είναι μόνο λέξεις σε μία ομιλία ή σημαδάκια σε ένα χάρτη, αλλά ανάπτυξη, ανάσα για την οικονομία μας και νέες δουλειές». Πιστεύω, ανέφερε ο Κ. Καραμανλής, πως «όλα αυτά τα σχέδια είναι βήματα για να γίνει η Ελλάδα σε λίγα χρόνια, μια άλλη, πιο σύγχρονη χώρα».

Διαβάστε επίσης

Υπερψηφίστηκε και σε β’ ανάγνωση στην Επιτροπή το πρόγραμμα Ηρακλής 2

Διαρκής Ιερά Σύνοδος: Συστήνει την ελεύθερη επιλογή του εμβολιασμού – Ελέγχει τις «παράλογες και μεμονωμένες φωνές»

Άρειος Πάγος: Συνταγματικές οι διπλές μειώσεις μισθών των δημοσίων υπαλλήλων