Συνέντευξη Τύπου για το νομοσχέδιο που αφορά τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, παραχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε πως δημιουργείται η πλατφόρμα railway.gov.gr για να ελέγχουν οι πολίτες που βρίσκονται τα τρένα. Παράλληλα, θα υπάρχουν και  επιμέρους εφαρμογές, δηλαδή:

1

-Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων
-Σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αμαξοστοιχιών
-Εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων

«Με τη νέα εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων, κάθε πρόσωπο που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα θα καταγράφεται καθημερινά η δραστηριότητά του», είπε ο κ. Κυρανάκης και ανακοίνωσε πως οι παραβάσεις του κανονισμού θα χωριστούν σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους (υψηλού, μεσαίου και χαμηλού κινδύνου).

«Θα βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο ποιος κάνει καλά τη δουλειά του», ανέφερε.

Πλέον θα οριστεί και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει εκπαίδευση σταθμάρχη και μηχανοδηγού, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, ο οποίος θα λειτουργεί ως «διευθυντής του τρένου».

Όπως ανέφερε, στις νέες Δομές Ασφαλείας Σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται η Ίδρυση και λειτουργία του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ, με δυνατότητα εποπτείας αμαξοστοιχιών, συλλογής δεδομένων κίνησης, παρακολούθησης αξιολογήσεων κινδύνου, προληπτικής ενημέρωσης και άμεσης παρέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Μίλησε για την εκπαίδευση και Αξιολόγηση του Προσωπικού Σιδηροδρόμου με Αυστηροποίηση Κυρώσεων:

– Δοκιμασίες αξιολόγησης στελεχών κρίσιμων καθηκόντων πριν και μετά την πρόσληψη
– Συνεργασία με Ένοπλες Δυνάμεις στην αξιολόγηση καταλληλότητας προσωπικού ασφαλείας
– Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας
– Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου
– Κυρώσεις Παράβασης Γενικού Κανονισμού Κίνησης
– Πρόσβαση σε εγκαταστάσεις και υπηρεσίες κατάρτισης προσωπικού σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και διαχειριστή υποδομής
– Διεύρυνση Πιστοποίησης Υπεύθυνων για την συντήρηση Φορέων

Αναφερόμενος στην ταχεία στελέχωση των ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημείωσε πως θα υπάρξει  επιτάχυνση προσλήψεων στη Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, αλλά και  ανεξαρτησία Διαχείρισης Πόρων ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Η σύγχρονη εταιρική δομή για τον νέο ΟΣΕ περιλαμβάνει ενίσχυση αποτελεσματικότητας και επιτάχυνση διαδικασιών με έμφαση στη στελέχωση της εταιρείας με όρους ιδιωτικής οικονομίας,. την προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό,  ταχύτερες προσλήψεις για κρίσιμα καθήκοντα ασφαλείας και  ταχύτερες διαδικασίες ανάθεσης και υλοποίησης κρίσιμων έργων στον Σιδηρόδρομο

Με τη νέα εφαρμογή καταγραφής εντολών και παραβάσεων, κάθε πρόσωπο που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα θα καταγράφεται καθημερινά η δραστηριότητά του», ανέφερε ο κ. Κυρανάκης και ανακοίνωσε πως οι παραβάσεις του κανονισμού θα χωριστούν σε τρία επίπεδα, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους. «Θα βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο ποιος κάνει καλά τη δουλειά του», ξεκαθάρισε.

Πλέον θα οριστεί και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας ο οποίος θα έχει εκπαίδευση σταθμάρχη και μηχανοδηγού, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, ο οποίος θα λειτουργεί ως «διευθυντής του τρένου».

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη θα αναβαθμιστεί το κέντρο εκπαίδευσης του ΟΣΕ και ήδη έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με διεθνείς οργανισμούς.

«Η κεντρική μας φιλοσοφία είναι να δώσουμε ορατότητα στην ασφάλεια. Θεωρούμε ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκαταστήσουμε το κενό εμπιστοσύνης που υπάρχει μεταξύ κοινωνίας και του σιδηροδρόμου. Είμαστε αποφασισμένοι να τα καταφέρουμε με τον ΟΣΕ», ανέφερε.

«Είμαστε σε φάση επαναδιαπραγμάτευσης με την Hellenic Train για όλα τα θέματα», είπε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, τόσο για τις υποχρεώσεις της εταιρείας όσο και αυτές του κράτους απέναντί της, ενώ ανέφερε πως έχει ζητηθεί από την εταιρεία η προμήθεια νέων τρένων.

«Η προοπτική της χώρες πρέπει να είναι να βάλει περισσότερα τρένα πάνω στο δίκτυο» ανέφερε ο κ. Κυρανάκης σχετικά με το ενδεχόμενο για συμφωνίες και με άλλες εταιρείες.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στην υπογραφή των συμβάσεων που αφορούν την αποκατάσταση του δικτύου στη Θεσσαλία μετά την κακοκαιρία Daniel,αλλά και τις υπόλοιπες συμβάσεις όπως την υπογειοποίηση στα Σεπόλια και ε συμβάσεις στην Πελοπόννησο αλλά και στον Δομοκό.

Αναφέρθηκε επίσης στον επαγγελματικό και την υψηλή ετοιμότητα των υπαλλήλων, λέγοντας πως «θέλουμε να την έχουν όλοι και οι καλοί θα επιβραβεύονται».

Αναφορικά με το σύστημα για τον εντοπισμό  των συρμών, ανέφερε πως «θέλαμε να έχουμε ένα σύστημα που θα μας επιτρέπει με ακρίβεια εκατοστών να βλέπουμε το πού είναι τα τρένα σε πραγματικό χρόνο. Αυτό είναι ένα σύστημα που προσφέρει επιπλέον δικλείδα ασφαλείας».