«Ένα από τα πλεονεκτήματα που έχει η Παράταξη της Νέας Δημοκρατίας διαχρονικά από το 1974 είναι ότι μπορούμε πραγματικά να βλέπουμε λίγο μπροστά. Μην το ξεχνάμε», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε ημερίδα της Νέας Δημοκρατίας για τα έργα στη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία, το βράδυ της Πέμπτης.

«Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είδε μπροστά το 1979 όταν έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη. Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης είδε μπροστά όταν έλεγε το 1990- 1993 ότι αν δεν προσέξουμε, θα βρούμε τα χειρότερα μπροστά μας. Επομένως μην ξεχνάμε ότι αυτή η Παράταξη – με τα όποια λάθη, με τις όποιες παραλείψεις – ήταν πάντα στη σωστή πλευρά της Ιστορίας. Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει, όλους εσάς και όλους εμάς, να μας κάνει υπερήφανους», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

1

«Σήμερα βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι. Σε ένα σταυροδρόμι που βλέπετε ότι τα πάντα γύρω μας αλλάζουν. Αυτά που θεωρούσαμε ως δεδομένα και κεκτημένα, αλλάζουν. Δείτε τι γίνεται σε όλο τον κόσμο, δείτε τι γίνεται στην Ευρώπη», πρόσθεσε, εκτιμώντας πως «είμαστε λοιπόν πολύ τυχεροί, που έχουμε μία Κυβέρνηση, η οποία καταρχήν έχει βάλει τα εθνικά ζητήματα στην πρώτη γραμμή. Δεν είμαστε ούτε Βέλγιο, ούτε Ελβετία».

Μάλιστα, όπως σημείωσε και τα έργα υποδομής «κουμπώνουν» με τα εθνικά θέματα, αναφερόμενος στην Αλεξανδρούπολη. Τόνισε ότι με τα έργα που γίνονται στην Αλεξανδρούπολη, όπως πχ. η σύνδεση του Περιφερειακού με την Εγνατία, η Ελλάδα αναβαθμίζεται στον γεωπολιτικό χάρτη, καθώς δημιουργείται μία εναλλακτική δίοδος στα στενά του Βόσπορου.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στόχος της Κυβέρνησης είναι να παίξει και η Περιφέρεια της χώρας το ρόλο που πρέπει, σημειώνοντας ότι και τα περισσότερα έργα υποδομής, που πραγματοποιούνται, είναι έργα περιφερειακά. «Θα ήθελα, αυτήν την Κυβέρνηση, αυτό το Υπουργείο, όσους έχουν συμμετάσχει σε αυτό τον αγώνα, να μας θυμούνται μετά από χρόνια, ότι βάλαμε και εμείς ένα λιθαράκι πραγματικά για να αλλάξει η Ελλάδα», δήλωσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι υπήρξε ένας σχεδιασμός, ήδη από την περίοδο που η Νέα Δημοκρατία ήταν στην αντιπολίτευση, για να προχωρήσουν τα αναγκαία έργα υποδομής.

«Διαπιστώσαμε αμέσως ποιες είναι οι παθογένειες. Διότι πρώτα πρέπει να δεις ποια είναι τα προβλήματα, γιατί κολλάνε τα έργα, οπότε έγινε μία πολύ συγκεκριμένη δουλειά πριν πάμε στο Υπουργείο», ανέφερε.

Υπογράμμισε δε, τη σημασία μίας καλής ομάδας συνεργατών, ευχαριστώντας τον Υφυπουργό κ. Καραγιάννη, τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, κ. Μαρία- Έλλη Γεράρδη και όλη την «ομάδα ανθρώπων που βάλανε το κεφάλι κάτω, δεν είπανε πολλά λόγια και κάνανε πράξη τα έργα». Σημείωσε επίσης: «Νομίζω όλοι θα συμφωνήσετε ότι στο Υπουργείο δεν δουλέψαμε με μεγάλες τυμπανοκρουσίες. Δεν ήμασταν κάθε μέρα στις τηλεοράσεις. Δε βγαίναμε να ανακοινώνουμε πράγματα, χωρίς να πούμε τα πράγματα έτσι όπως είναι».

Το Μετρό Θεσσαλονίκης από το πιο σύντομο ανέκδοτο, βρίσκεται πλέον στη τελική φάση

Ο κ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι η αλήθεια είναι πως στη Θεσσαλονίκη υπήρχε ένα τεράστιο έλλειμμα υποδομής.

«Το πιο σύντομο ανέκδοτο σε αυτή την πόλη ήταν το Μετρό Θεσσαλονίκης. Ε, λοιπόν, ακόμα ξέρω ότι πολλοί συμπολίτες σας δεν το πιστεύουν ότι θα γίνει. Αλλά σήμερα που μιλάμε γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια στα δύο τρίτα των διαδρομών. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το Μετρό είναι στην τελική του φάση», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι: «Αν θέλουμε η Θεσσαλονίκη κάποτε να γίνει πραγματικά το κέντρο της ευρύτερης Βαλκανικής πρέπει να έχει σύγχρονες υποδομές. Πρέπει να έχει ένα λιμάνι το οποίο να το συνδέσουμε οδικά. Ούτε αυτό είχε γίνει τόσα χρόνια. Υπήρχε μία γέφυρα στον αέρα όλα αυτά τα χρόνια και όλοι μας είχαμε συμβιβαστεί με αυτό, ένα ημιτελές έργο, λες και ήμασταν μία τριτοκοσμική πόλη. Αυτά δρομολογήθηκαν και γίνονται πράξη. Και γίνονται πράξη και θα σηματοδοτήσουν πραγματικά μία συμπρωτεύουσα, η οποία θα γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Θα γίνει κόμβος υποδομών και μεταφορών της ευρύτερης περιοχής».

Τόνισε επίσης ότι: “Δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για μία Ελλάδα στο κρίσιμο σταυροδρόμι της ανατολικής Ευρώπης και να έχουμε συμβιβαστεί με το να μην έχουμε σιδηροδρομική και οδική σύνδεση με το λιμάνι. Αυτά τα αυτονόητα που συζητάγαμε επί τόσες δεκαετίες, τώρα γίνονται πράξη, χωρίς μεγάλα λόγια, με πολύ δουλειά, με συνέπεια, με βήμα προς βήμα προσέγγιση και με συνεργασία με όλους τους φορείς».

Το Μετρό Θεσσαλονίκης πρέπει να επεκταθεί δυτικά

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και στην ανάγκη για επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά. Σημείωσε ότι η πόλη της Θεσσαλονίκης πλέον αναπτύσσεται προς τα δυτικά. «Δυτική Θεσσαλονίκη σημαίνει πολύ νεολαία, σημαίνει δυναμικά κοινωνικά στρώματα και μία περιοχή που έχει ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο κατοίκους. Επομένως η λογική λέει ότι πρέπει να πάμε στα δυτικά. Συμφωνούμε όλοι σε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε ότι μέσα στον επόμενο χρόνο ολοκληρώνεται η μελέτη ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα αποτελέσει και το βασικό εργαλείο για να χρηματοδοτηθεί η επέκταση προς τα δυτικά και βάσει της οποίας θα οριστεί που θα κατασκευαστούν σταθμοί.

«Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αξιόπιστα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Χρειάζεται Μετρό. Χρειάζεται σύγχρονο αεροδρόμιο. Χρειάζεται ένα λιμάνι που να το έχουμε συνδέσει οδικά και σιδηροδρομικά. Ε, αυτά όλα γίνονται”, τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε, άλλωστε, ότι οι προοπτικές της περιοχής είναι, ειδικά σήμερα με όλες τις αλλαγές που γίνονται γεωπολιτικά, τεράστιες. «Για να κάνουμε όμως τη Θεσσαλονίκη αυτό που όλοι οραματιζόμαστε, πρέπει κάποτε να κάνουμε τα απαραίτητα» σημείωσε.

Αναφέρθηκε για παράδειγμα στο λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» στη Χαλκιδική, που επιτέλους παραδόθηκε. Αλλά και στο FlyOver, την πρώτη παρέμβαση στον περιφερειακό Θεσσαλονίκης από τη δεκαετία του 1990. «Αυτά τα έργα δρομολογούνται, δεν είναι στη σφαίρα της φαντασίας μας, είναι έργα τα οποία πλέον βλέπουμε όλοι», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Γ. Καραγιάννης: Σχέδιο για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των Πολιτών

Στην εκδήλωση μίλησαν, επίσης, ο υφυπουργός αρμόδιος για τις υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης και ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Πάρις Μπίλιας.

Στον ουσιαστικό σχεδιασμό που εξελίσσεται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα και αποδεικνύει το ενδιαφέρον της Πολιτείας αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση.

«Χρειαζόμασταν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης υπογραμμίζοντας και τον προσωπικό δεσμό που έχει με την πόλη καθώς όπως είπε «είναι η πόλη που γεννήθηκα, μεγάλωσα και με διαμόρφωσε ως άνθρωπο, αλλά και ως πολιτικό».

Γ. Καραγιάννης

Σημείωσε ότι στόχος από την πρώτη στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν να επιλυθούν τα ζητήματα που ταλαιπωρούσαν την πόλη και δημιουργούσαν δυσπιστία στους κατοίκους, όπως το Μετρό που πλέον έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023.

Παράλληλα, να τρέξουν σημαντικά έργα όπως το FlyOver, καθώς και να επιλυθούν ζητήματα της καθημερινότητας και να φανεί ότι υπάρχει ουσιαστικός μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.

Έφερε δε, ως παράδειγμα το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας και το Θέρμη – Γαλάτιστα τονίζοντας ότι «ξέρουμε πως πρόκειται για μικρά έργα, όμως επί 15 χρόνια κανείς δεν τα υλοποιούσε κάποιος. Εμείς τα παραδώσαμε νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα».

«Έτσι χτίζεται η εμπιστοσύνη, με αυτόν τον τρόπο θα πείσουμε τον πολίτη ότι η δουλειά που γίνεται είναι ουσιαστική» υπογράμμισε.

Σε αυτή την κατεύθυνση προχώρησαν αρκετά έργα με αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, όπως είναι τα γυμναστήρια στον δήμο Αμπελοκήπων και αντίστοιχες παρεμβάσεις σε Εύοσμο και Καλαμαριά και άλλες περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε ο κ. Καραγιάννης στα σιδηροδρομικά έργα που προχωρούν τονίζοντας ότι «ο σιδηρόδρομος θα αλλάξει συνολικά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης και θα ενισχύσει τον γεωστρατηγικό ρόλο της περιοχής».

Έκανε επίσης, εκτενή αναφορά στη σύνδεση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι «υλοποιούμε δύο μεγάλα έργα το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο ύψους 2,8 δισ. που θα αλλάξουν τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας».

Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη επισήμανε τη διπλή σύνδεση, οδική και σιδηροδρομική, του λιμανιού, που θα το καταστήσουν αναπτυξιακό πόλο. «Έχουμε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που μας τιμά ως πόλη και με τις επενδύσεις που θα γίνουν τα επόμενα χρόνια το λιμάνι θα έχει τη θέση που του αξίζει» είπε χαρακτηριστικά.

«Τα σιδηροδρομικά έργα είναι πράσινα, φιλικά έργα, με μεγάλο ανταποδοτικό όφελος σε κοινωνία και κατοίκους. Το τρένο θα πρέπει να μπει στη ζωή μας» σημείωσε.

Τόνισε την αξία του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης εξηγώντας ότι «θα αλλάξει πάρα πολύ τις μετακινήσεις καθώς θα φτάνει κανείς σε περιοχές όπως στη Σίνδο και στο Καλοχώρι σε 20 λεπτά, όπου μαζί με την ανάπτυξη του Μετρό προς τα δυτικά θα αναβαθμίσουν σημαντικά την περιοχή».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που «τρέχουν». «Έχουμε το Θεσσαλονίκη – Ειδομένη που θα διπλασιάσει τον όγκο των εμπορευματικών μεταφορών, τις δύο γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις στη Φλώρινα» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

«Δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη στη Βόρεια Ελλάδα χωρίς σιδηρόδρομο. Η δουλειά που γίνεται αυτή την τριετία συστηματικά, θα φανεί το επόμενο διάστημα, ο σιδηρόδρομος θα αλλάξει τα πάντα στις μετακινήσεις» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης έκανε ξεχωριστή αναφορά «στην άριστη συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γεγονός που έπαιξε σημαντικό ρόλο για τα έργα που υλοποιούμε» και υπογράμμισε ότι «στη Θεσσαλονίκη πέρα από αισιόδοξοι θα πρέπει να είμαστε και υπερήφανοι καθώς η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει μία ουσιαστική δουλειά που είχε να γίνει πάνω πολλά χρόνια».

Διαβάστε επίσης:

Κωστής Φραγκούλης: Σημαντικό διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο θα φιλοξενήσει η Αθήνα

Κώστας Σκρέκας: Αποθήκευση 1 TWh φυσικού αερίου στην Ιταλία – Έχουμε προνοήσει εγκαίρως για την ασφάλεια εφοδιασμού