ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Δεν το κάνετε μόνο τώρα. Το κάνετε επί 2,5 χρόνια. Είναι η ίδια ακριβώς τακτική που σας βγήκε το 2015», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, κατά τη συζήτηση στη Βουλή.
«Εμείς δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάκτυλό μας. Αντίθετα, αναγνωρίσαμε τις ανεπάρκειες της κρατικής μηχανής, τα προβλήματα στον συντονισμό, τις αστοχίες πολλών φορέων, κι επιρρίψαμε πολύ μεγάλες ευθύνες στην Αττική Οδό. Καταλαβαίνουμε το θυμό, την οργή και την απογοήτευση των πολιτών, για αυτό ζητήσαμε συγνώμη. Για πρώτη φορά δίνεται άμεσα αποζημίωση σε όσους πολίτες ταλαιπωρήθηκαν μετά από εντολή του Πρωθυπουργού», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής συμπληρώνοντας ότι, «με νόμο της σημερινής κυβέρνησης έχουν προστεθεί στις συμβάσεις παραχώρησης και διαδικασίες για απόδοση ευθυνών στις ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται κρίσιμες υποδομές».
Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι παίζει θέατρο, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης μιας τέτοιας κρίσης. Ο ένας είναι να παλέψεις όσο μπορείς αλλά να αναγνωρίσεις ότι έγιναν λάθη και αστοχίες, να ζητήσεις συγγνώμη, να ψάξεις να βρεις τι έφταιξε και να δουλέψεις ώστε την επόμενη φορά να είσαι καλύτερος. Αυτός είναι ο τρόπος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο άλλος, είναι να παίξεις θέατρο την ώρα που πεθαίνουν άνθρωποι. Και μέρες μετά, να δώσεις συνέντευξη Τύπου για να πεις πως όσο κι αν ψάχνεις δεν βρίσκεις να έγινε κάποιο σοβαρό λάθος. Όλοι ξέρουμε ποιας κυβέρνησης ήταν αυτός ο τρόπος. Οι πολίτες τα έχουν ζήσει και τα δύο. Κι έτσι μπορούν να συγκρίνουν και να κρίνουν».
Έμφαση έδωσε ο κ. Καραμανλής στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε με τους χιλιάδες ταλαιπωρημένους οδηγούς, στην Αττική Οδό, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά το κράτος αποδίδει ευθύνες. «Χωρίς σε καμία περίπτωση να αποτελεί αυτό δικαιολογία, δεν είναι δυστυχώς η πρώτη φορά που κλείνει κάποιος μεγάλος δρόμος. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που μπορούμε να αποδώσουμε ευθύνες. Και αυτό γίνεται, γιατί θεσπίστηκε από τη δική μας κυβέρνηση, το 2020, το νομικό πλαίσιο για απόδοση ευθυνών στους παραχωρησιούχους όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι, ώστε να μπει ένα τέλος στο φαινόμενο να δημιουργούνται
προβλήματα στο οδικό δίκτυο και μετά να μην πληρώνει κανένας», είπε και πρόσθεσε:
«Πρέπει να αποδοθούν ευθύνες. Πρέπει να επιβληθούν κυρώσεις. Και έτσι θα γίνει. Περιμένουμε το πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης που έχουμε συγκροτήσει και θα το παραδώσει σε 20 μέρες».
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Διεξάγονται έρευνες και έχουν επιβληθεί πρόστιμα
Όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Κώστας Αχ. Καραμανλής αναγνώρισε πως έγιναν λάθη με αποτέλεσμα των εγκλωβισμό πολιτών, ενώ ήδη έχει επιβληθεί πρόστιμο στον φορέα.
«Υπήρξαν προβλήματα στον άξονα Θεσσαλονίκης-Αθηνών, καθώς πέντε αμαξοστοιχίες με 600 επιβάλτες εγκλωβίστηκαν. Η κάθε περίπτωση διερευνάται λεπτομερώς.
Και σε αυτή την περίπτωση η κυβέρνηση απαιτεί από το φορέα, καθώς έχει ιδιωτικοποιηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ, την απόδοση 1.000 ευρώ ως αποζημίωση, ενώ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηδρόμων επέβαλε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ».
Ελευθέριος Βενιζέλος: Υπήρξε σχέδιο και συνεχίστηκε ομαλά η λειτουργία
Όσον αφορά το Ελευθέριος Βενιζέλος, ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε πως ο αερολιμένας πρακτικά δεν έκλεισε, ενώ εξασφαλίστηκε και η απρόσκοπτη λειτουργία του.
Ο Υπουργός τονίζει: «Το αεροδρόμιο πρακτικά δεν έκλεισε και οι ακυρώσεις πτήσεων έγιναν είτε λόγω αδυναμίας προσέλευσης των επιβατών ή των ακραίων καιρικών φαινομένων.
Για να μείνει ανοικτό το αεροδρόμιο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κατάφερε, έχοντας καταρτίσει ένα κατάλληλο σχέδιο, να μετακινήσει το προσωπικό και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ εξασφαλίστηκε η τροφοδοσία των ραντάρ με ερπυστριοφόρα.
Επίσης, ο ΑΙΑ, που είναι ο ιδιωτικός φορέας διαχείρισης του αερολιμένα κατάφερε να διατηρήσει ανοικτό το αεροδρόμιο, ενώ άνοιξε τις αίθουσες τους στις ευπαθείς ομάδες των εγκλωβισμένων που περίμεναν τον Προαστιακό.
Υπάρχουν λοιπόν ιδιώτες που κάνουν καλά τη δουλειά τους».
Αστικές Συγκοινωνίες: Λειτούργησαν όσο το επέτρεψαν οι καιρικές συνθήκες
Ο Κώστας Καραμανλής, αφού ευχαρίστησε τους εργαζομένους που έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό κατά τη διάρκεια αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, ανέφερε πως υπήρξε συστηματική συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών, του ΟΑΣΑ, της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ.
Περί τούτου ο Υπουργός δηλωσε: «Είχαμε εκπονήσει ένα πλήρες σχέδιο δράσης. Αυτό περιελάμβανε τον αποχιονισμό στα μέσα σταθερής τροχιάς για να μην πιάσουν πάγο οι γραμμές καθώς και την ενοικίαση ξενοδοχείων κοντά στον τόπο εργασίας των εργαζομένων.
Οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό λειτουργούσαν αδιαλείπτως, ενώ η γραμμή 1 (Ηλεκτρικός) που λειτουργεί κατά κύριο λόγο στην επιφάνεια αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα.
Αναφορικά με τα τρόλει και τα λεωφορεία, η λειτουργία τους εξαρτήθηκε από την κατάτασταση του οδοστρώματος. Το πρωι Δευτέρα 24 Ιανουαρίου αποφασίστηκε η απόσυρση των οχημάτων σε περιόχες που ο δρόμος ήταν επικίνδυνος, όπως για παράδειγμα τα Βόρεια Προάστια.
Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας σταμάτησε εντελώς η κυκλοφορία τους για λόγους ασφαλείας».
Διαβάστε επίσης
Αττική Οδός: Το κουβάρι των ευθυνών, οι έρευνες για την υπαιτιότητα και το ζήτημα της αποζημίωσης
Με παρέμβαση Μητσοτάκη 2.000 ευρώ αποζημίωση από την Αττική Οδό σε κάθε εγκλωβισμένο οδηγό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα