ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
“Πέταξαν τον Καλογρίτσα σαν στυμμένη λεμονόκουπα και τώρα τους καλεί να πουν την αλήθεια στο λαό” είπε μεταξύ άλλων στη συνέντευξη του στην «Real News» και τον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Σιαδήμα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Τόνισε επίσης «τον κ. Τσίπρα δεν τον στοχοποιεί η ΝΔ, τον έχει στοχοποιήσει η ίδια η πραγματικότητα» για τις καταγγελίες του επιχειρηματία Καλογρίτσα και την εμπλοκή του Νίκου Παππά.
Όπως είπε “τον κ. Τσίπρα δεν τον στοχοποιεί η ΝΔ, δυστυχώς τον έχει στοχοποιήσει η ίδια η πραγματικότητα. Εμείς αυτό που λέμε είναι το αυτονόητο, ότι αυτή η σκοτεινή υπόθεση ασφαλώς και θα διερευνηθεί μέχρι τέλους. Αλλά και ότι θα ήταν σημαντικό για την ίδια τη Δημοκρατία μας, αν ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης έπαιρνε μια γενναία πολιτική απόφαση και διαχώριζε τη θέση του από όσα απίστευτα αποκαλύπτονται για τη συγκρότηση εξωθεσμικών κέντρων εξουσίας… Δυστυχώς, όμως, δεν το κάνει. Άρα τι λέει η πραγματικότητα; Ότι το δεξί χέρι του κ. Τσίπρα, πρωταγωνιστεί σε μια πρωτοφανή υπόθεση «μαγαζιών» και «παραμάγαζων». Και ότι ο ίδιος ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ακόμα τον καλύπτει.
Τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ευνοήσει τον Χρήστο Καλογρίτσα την περίοδο διακυβέρνησης του;
Και πάλι θα σας απαντήσω με γεγονότα: Ο κ. Καλογρίτσας είναι ένας επιχειρηματίας με γνωστή διαδρομή, ο οποίος την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ πήρε έργα που δεν είχε πάρει σε άλλες εποχές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, που θα είχε ολοκληρωθεί εδώ και έναν χρόνο, αν η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε αποφασίσει να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια, δήθεν «για να ενισχυθούν πολλές μικρότερες εταιρείες» –και από αυτά τα 8 κομμάτια, η εταιρεία του κ. Καλογρίτσα πήρε τα 4… Επίσης, την ίδια περίοδο, αύξησε θεαματικά τον δανεισμό του και μάλιστα από την κρατικά ελεγχόμενη Τράπεζα Αττικής. Και βέβαια, όλοι θυμόμαστε την υπόθεση με τα βοσκοτόπια, όταν παραλίγο να γίνει καναλάρχης. Αυτά όλα είναι γεγονότα λοιπόν. Όπως γεγονός είναι και ότι προφανώς τελικά τον πέταξαν σαν στυμμένη λεμονόκουπα και πλέον, ο κ. Καλογρίτσας, ένας άνθρωπος με ιστορική πορεία στον χώρο της Αριστεράς, καλεί τον ΣΥΡΙΖΑ να πει την αλήθεια στον ελληνικό λαό.
Αυτή η πόλωση μπορεί να φέρει πολιτικές εξελίξεις; Οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν μεγάλη διαφορά υπέρ της ΝΔ. Μήπως είναι δέλεαρ για πρόωρες κάλπες;
Το θέμα των εκλογών το έχει κλείσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Πράγματι, όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ευρύτατο προβάδισμα της ΝΔ. Και δεν είναι μόνο οι δημοσκοπήσεις, την ίδια αίσθηση έχει και όποιος συνομιλεί με τους πολίτες. Αρκεί αυτό, όμως, για να προκηρυχθούν πρόωρες εκλογές; Αλίμονο αν η δική μας παράταξη λειτουργούσε με γνώμονα το ευκαιριακό κομματικό συμφέρον. Στο DNA της Νέας Δημοκρατίας είναι η θεμελιώδης αρχή του Κωνσταντίνου Καραμανλή: πάνω απ’ όλα, το καλό του τόπου.
Όσον αφορά την οικονομία, πιστεύετε ότι έχετε πάρει τα σωστά μέτρα; Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί πως αργήσατε…
Η κυβέρνηση, τόσο στην υγειονομική κρίση, όσο και στην αντιμετώπιση των συνεπειών της στην οικονομία, έδρασε άμεσα, εύστοχα και με σχέδιο. Δεν το λέω εγώ, το λέει η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών. Πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι νομίζει ότι μπορεί να πετύχει ο ΣΥΡΙΖΑ ασκώντας κακόβουλη κριτική ακόμα και σε αυτό το θέμα. Υπάρχει κανείς που να πείθεται ότι για την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία και την απασχόληση φταίει…η ΝΔ; Προφανώς όχι. Αντιθέτως, ο ελληνικός λαός έπαθε και έμαθε, γυρνά την πλάτη πλέον στις παλαιοκομματικές πρακτικές της «έξαλλης αντιπολίτευσης». Ιδίως εν μέσω μιας πρωτοφανούς παγκόσμιας κρίσης, είμαι βέβαιος ότι οι πολίτες θα εκτιμούσαν πολύ περισσότερο αν η αξιωματική αντιπολίτευση τηρούσε μια στάση ειλικρινή, γόνιμη και υπεύθυνη. Από την πλευρά μας, πάντως, στηρίζουμε με ρεαλιστικά μέτρα την οικονομία, κρατάμε τη δύσκολη ισορροπία ανάμεσα στο άνοιγμα της οικονομικής δραστηριότητας και τη δημόσια υγεία και, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας, εδώ είμαστε να κάνουμε ό,τι άλλο χρειαστεί.
Σας ανησυχούν τα νέα κρούσματα; Υπάρχει και μια γενικότερη αίσθηση χαλάρωσης, τη βλέπετε και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;
Από την αρχή αυτής της κρίσης, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών επιστημόνων. Το ίδιο προφανώς κάνουμε και τώρα. Τα νέα κρούσματα τα παρακολουθούμε με προσοχή και αν χρειαστεί θα ληφθούν μέτρα. Έχετε δίκιο όμως, κύριε Σιαδήμα, που εντοπίζετε και εσείς μια γενικότερη τάση χαλάρωσης. Είναι και ανθρώπινο από μια πλευρά. Όμως, δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή την τάση να επεκταθεί. Στα ΜΜΜ, η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών συμπεριφέρεται άψογα και φοράει μάσκα. Κάποιοι ελάχιστοι, το αμελούν.
Εδώ μπαίνει και το στοιχείο της ατομικής ευθύνης. Γιατί η μόνη που δικαιούται να κάνει ελέγχους και να βάλει πρόστιμα για αυτό το θέμα είναι η Ελληνική Αστυνομία, η οποία μας βοηθάει πάρα πολύ, όμως δεν μπορεί να βρίσκεται συνεχώς παντού. Έλεγχοι γίνονται και θα συνεχίσουν ακόμα πιο εντατικά. Αλλά δεν μπορεί προφανώς να υπάρχει ένας αστυνομικός σε κάθε βαγόνι και κάθε λεωφορείο… Άρα, ας το βάλουμε καλά στο μυαλό μας όλοι: Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, φοράμε όλοι μάσκα. Πάντα.
Τη Δευτέρα δώσατε στην λειτουργία τρεις νέους σταθμούς του μετρό προς τον Πειραιά. Θα υπάρξουν άλλες επεκτάσεις στο άμεσο μέλλον;
Είναι πολύ μεγάλη υπόθεση που 3 επιβαρυμένες περιοχές, όπως είναι η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια, απέκτησαν πλέον σύγχρονους σταθμούς μετρό και μπορεί ο πολίτης να πάει από τη Νίκαια στο Σύνταγμα μέσα σε 14’. Παραλάβαμε ένα έργο με καθυστερήσεις και σύνθετα προβλήματα, ιδίως με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, και για να το παραδώσουμε εγκαίρως συνεχίσαμε να δουλεύουμε εντατικά ακόμα και εν μέσω πανδημίας. Τώρα, επόμενος στόχος μας να παραδώσουμε εντός χρονοδιαγράμματος το 2022 και τους άλλους 3 σταθμούς: Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιά. Και θα τα καταφέρουμε. Όπως θα καταφέρουμε και να παραδώσουμε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ολοκληρωμένο, το 2023. Και γενικότερα, τα έργα υποδομής κατέχουν κεντρική θέση στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για την «μετά COVID -19 εποχή», με ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ.
Σε σχέση με την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, τα οικονομικά κίνητρα αφορούν μόνο την ηλεκτροκίνηση;
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, κύριε Σιαδήμα, αλλά η αλήθεια είναι πως μέχρι τώρα είναι ακριβή για τον μέσο Έλληνα. Γι’ αυτό και δίνουμε κίνητρα. Τα κίνητρα, όμως, αφορούν και ευρύτερα την αγορά σύγχρονων, πιο καθαρών αυτοκινήτων. Ενώ, παράλληλα, λαμβάνουμε μέτρα για την αποτροπή εισαγωγής παλιών και ρυπογόνων μεταχειρισμένων. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι «νεκροταφείο αυτοκινήτων». Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Αυτό είμαστε αποφασισμένοι να αλλάξει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Συρία: Η μεταβατική κυβέρνηση – Ο αλ-Τζολάνι όρισε γυναίκα υπουργό
- ΤτΕ: Στα €18,66 δισ. αυξήθηκε το ταξιδιωτικό πλεόνασμα, με τις εισπράξεις να υπερβαίνουν τα €20 δισ.
- ΤΑΙΠΕΔ: 9,5 εκατ. ευρώ στην ΤΕΚΑΛ για την αποκατάσταση του Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias
- ΔΕΠΑ Εμπορίας: Κομβικός Πυλώνας της Πράσινης Μετάβασης