ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο μικροσκόπιο της κυβέρνησης βρίσκεται εκ νέου ο σιδηρόδρομος, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη να έχει στα σκαριά νέες παρεμβάσεις, με στόχο την αναδιαμόρφωση του μέσου και την ασφάλεια των πολιτών.
Ήδη, ο αναπληρωτής υπουργός έχει πραγματοποιήσει αυτοψίες, για να καταλάβει ιδίοις όμμασι τα προβλήματα που καλείται να λύσει. Όπως δήλωσε και ο ίδιος μετά το ταξίδι του με το τρένο από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης «Αυτό το οποίο σίγουρα μπορούμε να πούμε είναι ότι τόσο ο ΟΣΕ όσο και αρκετά θέματα της Hellenic Train και συνολικά του σιδηροδρομικού δικτύου νοσούν βαθιά και όλα αυτά τα προβλήματα δε λύνονται με μία “ασπιρίνη”. Χρειάζονται αποφασιστικές κινήσεις, χρειάζονται μεγάλες αλλαγές και χρειάζεται να κινηθούμε με πολύ μεγάλη αποφασιστικότητα».
Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις
Ως γνωστόν, όπως αναφέρεται και στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε των Δεκέμβριο του 2024 στη Βουλή, προβλέπεται η ίδρυση μίας ενιαίας εταιρείας με το όνομα «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας Μ.Α.Ε.», με τη συγχώνευση των ΟΣΕ Α.Ε., ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.. Όπως ανέφερε και η Πανελλήνια Ένωση Σιδηροδρομικών σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του ΟΣΕ, ο διαχωρισμός των εταιρειών έφερε τα αντίθετα αποτελέσματα επί του πρακτέου, δημιουργώντας προβλήματα συνεννόησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες πηγών που γνωρίζουν το θέμα εις βάθος, ο κ. Κυρανάκης ετοιμάζει μία σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, οι οποίες θα μπορέσουν να δώσουν ευελιξία στη νέα διοίκηση που θα διοριστεί. Καταρχάς, οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος» θα λειτουργήσουν κατά τα πρότυπα της ΔΕΗ μετά το 2019, με τα ψηφιακά δεδομένα να είναι προσβάσιμα, με σκοπό οι πολίτες να γνωρίζουν περισσότερες λεπτομέρειες για την κατάσταση του σιδηροδρόμου και ειδικά όσον αφορά στα ζητήματα ασφαλείας.
Επιπλέον, στο νέο νομοσχέδιο θα ενταχθούν και ορισμένες από τις συστάσεις ασφαλείας, που αναδείχθηκαν μέσω του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Επιστρέφει ο θεσμός του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας
Την ίδια ώρα, στο νέο νομοσχέδιο επαναφέρεται ο θεσμός του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, γεγονός που θα υποχρεώσει όσες εταιρείες λειτουργούν στον ελληνικό σιδηρόδρομο να τον προβλέπουν. Έμφαση ωστόσο θα δοθεί και στον έλεγχο, μέσω της ίδρυσης ενός ενιαίου κυκλοφορίας πανελλαδικά, που θα λειτουργεί ως δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου, πάνω από τα κέντρα τηλεδιοίκησης.

Προστασία του τροχαίου υλικού
Σε υψηλή θέση στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται και η προστασία του τροχαίου υλικού από τις επιδρομές των Ρομά, με τον ΟΣΕ να πραγματοποιεί ήδη περιπολίες με τη χρήση drones, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να προχωρήσουν και έργα περίφραξης κρίσιμων σημείων του δικτύου σε σημεία που βρίσκονται κοντά σε καταυλισμούς και παρατηρούνται συχνά περιστατικά κλοπών.
Την ίδια ώρα, από μέρα σε μέρα αναμένεται να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τα έργα αποκατάστασης του τμήματος του σιδηροδρόμου που επλήγη από την κακοκαιρία «Daniel», που είχε κατατεθεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία.
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης έχει ήδη πραγματοποιήσει συναντήσεις τόσο με τον πρόεδρο του Σιδηροδρομικού Τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Χρήστο Παπαδημητρίου, όσο και με τη Hellenic Train, όπως επίσης έχει συζητήσει και με εργαζομένους στο σιδηροδρομικό δίκτυο στις κατά τόπους αυτοψίες του, ούτως ώστε να σχηματίσει μία πλήρη εικόνα για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Η αναδιάρθρωση του σιδηρόδρομου είναι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα, που θέλει να κερδίσει η κυβέρνηση, με στόχο τις ασφαλείς μεταφορές όπως επίσης και το να καταστεί ο σιδηρόδρομος ένα ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς. Το αν θα τα καταφέρει ή όχι, μόνο ο χρόνος θα το δείξει.
Διαβάστε επίσης:
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Αυτές είναι οι αρμοδιότητες του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών
Σιδηρόδρομος: Οι 3 μεγάλες παθογένειες και η μάχη του εκσυγχρονισμού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λίνα Μενδώνη: Τα έργα οφείλεται να ολοκληρώνονται στα χρονοδιαγράμματά τους με σωστές μελέτες και προϋπολογισμούς
- Nissan: Ο νέος CEO αναζητά στρατηγικό εταίρο – Ανοιχτή η πόρτα για την Honda
- Παπαθανάσης: Στο ΕΣΠΑ η ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος
- «Δαίδαλος»: Ξεκινά η υλοποίηση του νέου Εθνικού Υπερυπολογιστή, προϋπολογισμού 58,9 εκατ. ευρώ
