ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η τουριστική μας οικονομία είναι η πραγματική ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας συνολικά» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, υπογραμμίζοντας πως «ο τουρισμός δεν είναι υπόθεση των λίγων, είναι υπόθεση των πολλών»
Κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού, ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε στις επιπτώσεις από την παγκόσμια υγειονομική κρίση που έχει προκαλέσει η Covid-19 για τρίτη συνεχή χρονιά, λέγοντας πως, όπως όλες οι χώρες, έτσι και η Ελλάδα αναπροσαρμόζει συνεχώς τις πολιτικές της και στον τουρισμό της».
Επισήμανε πως εάν και ο τουρισμός ήταν μια από πρώτες κοινωνικές δραστηριότητες που ανεστάλησαν παγκοσμίως, «η Ελλάδα και το 2020 και πολύ περισσότερο το 2021, εμφάνισε αξιοσημείωτη αντοχή ως αγαπημένος προορισμός ξένων επισκεπτών».
Ειδικότερα, ανέφερε πως «η ταξιδιωτική κίνηση μέχρι τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε περισσότερο από 90% σε σχέση με το 2020, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις 140%, ενώ το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 8,033 δισ. ευρώ, 5 δισ. παραπάνω από το αντίστοιχο πλεόνασμα του 2020 και όταν κλείσει το έτος θα δούμε ότι ξεπεράσαμε κατά πολύ τα 10 δισ. Ευρώ, υπενθυμίζοντας πως οι αρχικές προβλέψεις μιλούσαν για έσοδα της τάξης των 5-6 δισ. ευρώ.
Επίσης σημείωσε ότι η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη από τον κάθε επισκέπτη, φέτος αυξήθηκε πάνω από 20% με τον κάθε έναν να δαπανά παραπάνω από 600 ευρώ. Δημιουργώντας, έτσι, νέες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες πολίτες και δεύτερον, αύξηση του εισοδήματος για όλα τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με το τουριστικό προϊόν.
Σχετικά με τους στόχους του επόμενου διαστήματος, ο κ. Κικίλιας ανέφερε: «πάμε σε ολική επανεκκίνηση του Τουρισμού. Γι’ αυτόν τον λόγο από σήμερα τρέχει στο εξωτερικό η καμπάνια μας για τον χειμερινό τουρισμό. Θα ακολουθήσει η καμπάνια για τον εσωτερικό τουρισμό και μετά για το city break, ξεκινώντας από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η θερινή περίοδος φέτος θα ξεκινήσει από τον Μάρτιο για όσους προορισμούς μπορούν, κυρίως λόγω κλίματος, να το υποστηρίξουν. Και με μεγάλη αισιοδοξία στις επαφές μας με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τους tour operators, τις εταιρείες κρουαζιέρας, βλέπουμε αύξηση διαθεσιμότητας, πτήσεων, δρομολογίων, προορισμών».
Αναλύοντας γιατί μας επιλέγουν οι ξένοι επισκέπτες, είπε ότι «πρώτος παράγοντας είναι ο εμβολιασμός, δεύτερος, η πεποίθηση ότι έρχονται σε μια ασφαλή ευρωπαϊκή χώρα, τρίτος παράγοντας η διαφορετική τουριστική εμπειρία που προσφέρει η χώρα: Εκατοντάδες μικροί τουριστικοί παράδεισοι, διάσπαρτοι σε δεκάδες νησιά, εκατοντάδες παραθαλάσσιες περιοχές, μικρά χωριά, ταβερνάκια, οικογενειακές μονάδες, διατηρητέοι οικισμοί, πολυτελείς πεντάστερες μονάδες και εξαιρετικά gourmet εστιατόρια, τηρώντας όλα τα υγειονομικά μέτρα, δημιούργησαν ένα εξαιρετικά ελκυστικό πλέγμα φτιαγμένο πάνω στο ανθρώπινο μέτρο όχι στη μαζικότητα και την απρόσωπη εξυπηρέτηση»
Μιλώντας για το τεράστιο πλεονέκτημα των εκατοντάδων διαφορετικών προορισμών της Ελλάδας, σημείωσε ότι «το μικρό, φιλικό, γραφικό ή πολυτελές έγινε και ασφαλές, για όσους εύλογα αναζητούν συνθήκες κατά το δυνατόν ελεγχόμενες. Κι αυτό πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε και να το εντάξουμε στον ευρύτερο στρατηγικό μας σχεδιασμό για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού Τουρισμού. Όπως εντάξαμε ήδη την προβολή και την ανάδειξη λιγότερο γνωστών προορισμών, την επέκταση της τουριστικής περιόδου, τη Θεσσαλονίκη ως home port και hub, το project Digital Nomads και πάνω απ’ όλα τον μεγάλο στόχο, τη βιωσιμότητα με σεβασμό στο περιβάλλον – green και blue tourism».
Ο υπουργός Τουρισμού, υπογράμμισε πως στην Ελλάδα η αλυσίδα των ανθρώπων που στηρίζουν και δημιουργούν το τουριστικό προϊόν, το brand name «Greece», πέμπτο στον κόσμο, αρχίζει από τον αγρότη στο χωράφι και φτάνει ως τον ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο κι από την πίτα της μαμάς στην οικογενειακή ταβερνούλα, ως την επέκταση του 5G στη χώρα. Ο Τουρισμός δεν είναι υπόθεση των λίγων, είναι υπόθεση των πολλών. Πρόκειται για μια δύσκολη, σύνθετη αλλά και εξαιρετικά δυναμική βιομηχανία εκατομμυρίων Ελλήνων που συγκλίνουν συνεργαζόμενοι και δημιουργούν ένα κορυφαίο παγκόσμια προϊόν. Και όλοι αυτοί, οι πολλοί είναι η πραγματική ραχοκοκαλιά της Τουριστικής Οικονομίας και θα σας έλεγα της ελληνικής οικονομίας συνολικά. Και υπενθύμισε πως «πίσω από τους αριθμούς στους ρυθμούς ανάπτυξης υπάρχουν οι άνθρωποι που την δημιουργούν, σκληρά εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που εδώ και 10 χρόνια δοκιμάστηκαν σκληρά»
Στις αβεβαιότητες, υπογράμμισε, πρέπει να απαντήσουμε με καθαρές αποφασιστικές πολιτικές που θα έχουν έναν και μόνο στόχο: Την αποκατάσταση της δύναμης της λεγόμενης μεσαίας τάξης, των πολλών, όσων διαχρονικά δημιούργησαν και δημιουργούν πραγματικό πλούτο και αξία στον τόπο, με την δουλειά τους, τις επιχειρήσεις τους, τα προϊόντα τους, τις σπουδές και τις δεξιότητες τους, την εργατικότητα και το φιλότιμό τους. Σε αυτούς πρέπει να επενδύσουμε για να τους στηρίξουμε, αλλά και για να δημιουργήσουμε ένα κράτος με ισχυρές οικονομικά βάσεις».
Αναφερόμενος στο μηχανισμό Ανάκαμψης είπε ότι είναι «η ευκαιρία που αν αξιοποιηθεί και εφαρμοστεί σωστά, χωρίς καθυστερήσεις και με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πραγματικούς δικαιούχους, δηλαδή τους Έλληνες πολίτες, θα μπορέσουμε να πούμε ότι σαν πολιτική τάξη, δικαιώσαμε επιτέλους την εμπιστοσύνη αυτού του κόσμου που δοκιμάζεται σκληρά για χρόνια».
Διαβάστε επίσης:
Μητσοτάκης στους Ευρωπαίους ομολόγους τους: Προς όφελος όλων η αποκλιμάκωση στην Ουκρανία
Νέα μέτρα: Τι θα ισχύει για την είσοδο στην χώρα από 19 Δεκεμβρίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike