«Το υπουργείο έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, έναν εποικοδομητικό διάλογο με τον κλάδο των ΤΑΞΙ – και στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες εβδομάδες για τις άδειες οδήγησης, περιλαμβάνονται και αρκετές ρυθμίσεις θεσμικού χαρακτήρα που αντιμετωπίζουν χρονίζοντα ζητήματα του κλάδου». Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Βασίλη Κεγκέρογλου.

Ο υφυπουργός επίσης, σχετικά με τις επιδοτήσεις των ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων, ανέφερε ότι «όπως έχουμε ήδη δεσμευθεί, θα υπάρξει η κατά 50% επιδότηση του κόστους σε μια σειρά οδηγών, οι οποίοι είχαν εγκαταστήσει ή θέλουν να εγκαταστήσουν το συγκεκριμένο χρήσιμο εργαλείο της δουλειάς τους».

Σχετικά με το υπό κατάθεση σχέδιο νόμου, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι στις διατάξεις του θα συμπεριλαμβάνεται το αίτημα του κλάδου, να επιτραπεί υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις η θέση σε κυκλοφορία μεταχειρισμένων οχημάτων ταξί, για τα οποία δεν ακολουθήθηκε εγκαίρως λόγω της πανδημίας η διαδικασία του Κανονισμού.

Επίσης, στο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνεται:

– η πρόταση του κλάδου για τροποποίηση των προϋποθέσεων για ανανέωση της ειδικής άδειας οδήγησης ταξί οχήματος, προκειμένου να διασταυρώνεται πέραν του σταδίου της αρχικής χορήγησης άδειας, η πλήρωση των προσόντων οδήγησης ταξί

– μια ρύθμιση θεμάτων που παραμένουν μετέωρα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, σχετικά με την παραχώρηση δικαιώματος ιδανικού μεριδίου (δηλαδή συνιδιοκτησία, επί της άδειας κυκλοφορίας του επιβατικού δημοσίας χρήσεως αυτοκινήτου) όπως για τις περιπτώσεις παραχώρησης δικαιώματος ιδανικού μεριδίου λόγω μη αποδοχής κληρονομιάς ή παραχώρησης ιδανικού μεριδίου ποσοστού μικρότερου του 50% λόγω απώλειας, ή αμετάκλητης ανάκλησης του δικαιώματος κυκλοφορίας, που είναι επίσης ένα αίτημα πάγιο του κλάδου

– διάταξη για τα θέματα σύστασης πειθαρχικών συμβουλίων των ταξί, στις Περιφέρειες που διαθέτουν περισσότερες από μια διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών, ώστε να διασφαλίζεται το εύρυθμο της λειτουργίας των εν λόγω συμβουλίων, όσο και η έγκαιρη εξέταση επιβολής των προβλεπόμενων ποινών στους παραβάτες. Θα υπάρχει διάταξη για την αντικατάσταση των υφιστάμενων ειδικών αδειών οδήγησης ταξί αυτοκινήτου, με νέας μορφής άδεια, πλαστική, με αυξημένες προδιαγραφές ασφάλειας, κατά τα πρότυπα των αδειών οδήγησης συμβατικών οχημάτων, ώστε να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο οδήγησης ταξί με πλαστά έντυπα.

Ο υφυπουργός αναγνώρισε ότι ο κλάδος των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί πέρασε και συνεχίζει να περνά μια δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας. Η κυβέρνηση όμως, υπογράμμισε, συμπαραστάθηκε στον κλάδο όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας που δοκιμάστηκαν από την πανδημία. Συγκεκριμένα διατέθηκαν πάνω από 110 εκατομμύρια ευρώ για την στήριξη του κλάδου των ταξί, εκ των οποίων τα 72 εκατομμύρια έχουν δοθεί σε χιλιάδες επαγγελματίες και επιχειρήσεις μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής. Άλλα 15 εκατομμύρια δόθηκαν ως αποζημίωση ειδικού σκοπού και 22 εκατομμύρια δόθηκαν σε έναν πολύ σημαντικό αριθμό οδηγών: για την ακρίβεια σε 8.781 οδηγούς ταξί, μέσα στο τελευταίο οκτάμηνο. Παράλληλα υπήρξαν και θεσμικές παρεμβάσεις – παράταση έως το τέλος του χρόνου της προθεσμίας απόσυρσης των οχημάτων λόγω τέλους του ορίου ηλικίας και παράταση της ισχύος των αδειών οδήγησης, για να μην μπαίνουν στη διαδικασία ανανέωσης.

Απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή γιατί τα ταξί εξαιρέθηκαν από την ειδική επιδότηση στα πρότυπα της ΤΡΕΝΟΣΕ και των ΚΤΕΛ, ο υφυπουργός απάντησε ότι δόθηκε στους συγκεκριμένους μεταφορείς, λόγω του περιορισμού στις θέσεις. Στο ταξί, ανεξαρτήτως των ατόμων που μπαίνουν σ’ αυτό, η «ταρίφα» είναι μία. Επομένως εκεί δεν μπορεί να μιλήσει κανείς για περιορισμό των θέσεων. Αυτός ήταν και ο μοναδικός λόγος που δεν δόθηκε αυτή η ειδική αποζημίωση που δόθηκε στους άλλους μεταφορείς, διευκρίνισε ο υφυπουργός.

Διαβάστε επίσης:

Κεφαλογιάννης: Θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο κίνησης