Σε δεύτερο χρόνο θα προχωρήσουμε στην αναβάθμιση των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ). Είναι μια δέσμευση του υπουργείου. Ξεκινήσαμε πρώτα με τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ), γιατί γίνεται πραγματικά μια μεταρρύθμιση η οποία εκκρεμούσε για δεκαετίες. Το δεύτερο στάδιο είναι τα ΣΥΔ, προφανώς δεν τα αφήνουμε σε δεύτερη μοίρα. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να σας παρουσιάσουμε και τις αντίστοιχες διατάξεις” ανέφερε ο υφυπουργός Εθνικής ‘Αμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, στην ομιλία του στη συνεδρίαση της διαρκούς επιτροπής Εθνικής ‘Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής, κατά την οποία έδωσε διευκρινίεις σχετικά με υπό συζήτηση νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας.

Το νομοσχέδιο αφορά την ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, και την σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις.

1

Ο κ. Κεφαλογιάννης διευκρίνισε τα εξής:

– “Σχετικά με τα βιομηχανικά διδακτορικά, να τονίσω ότι η προωθούμενη ρύθμιση για την δυνατότητα εκπόνησης των διδακτορικών διατριβών μέσω των ΑΣΕΙ, δεν διαφέρει σε τίποτα σε σχέση με την αντίστοιχη ρύθμιση του άρθρου 96 του 4958 του 2022, το οποίο αφορά και τα ΑΕΙ. Συνεπώς, ούτε προσθέτουμε, αλλά και ούτε αφαιρούμε καμία από τις προϋποθέσεις.

Οι υποψήφιοι διδάκτορες θα μπορούν να πραγματοποιούν την έρευνα τους με τους ίδιους πόρους, και αυτό είναι το κεντρικό νόημα του νομοσχέδιου. Στην ουσία εναρμονίζεται το θεσμικό πλαίσιο των ΑΣΕΙ με εκείνο των ΑΕΙ”.

– Για το άρθρο 71, και στο κατά πόσο μπορούν και τα ΑΣΕΙ να ενταχθούν στο πρόγραμμα EVDOXUS, “με νομοτεχνική διάταξη η οποία θα έρθει, έγινε αποδεκτή αυτή η πρόταση που θεωρούμε ότι ήταν εύλογη”.

– Η ΣΑΝ και η ΣΣΑΣ δεν περιλαμβάνονται στο παρόν νομοσχέδιο, καθώς “οι μαθητές φοιτούν αντιστοίχως, είτε στο ΑΠΘ, είτε στο ΕΚΠΑ, και δεν έχουν δικά τους μέλη ΔΕΠ (Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό)”.

– “Το σχέδιο νόμου παραπέμπει ευθέως στον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, επομένως κάποιες διατάξεις που δεν περιλαμβάνονται, προφανώς και ισχύουνε κατ’ αναλογία¨.

– Όσον αφορά το Κοινό Σώμα Πληροφορικής, ο κ. Κεφαλογιάννης έδωσε το εξής παράδειγμα του τι ισχύει σήμερα: Αξιωματικός του Πυροβολικού που έχει εξειδικευτεί στο όπλο του για περίπου πέντε χρόνια, παρακολουθεί μια εξάμηνη εκπαίδευση στην Πληροφορική και στη συνέχεια δίνει εξετάσεις ώστε να πάρει εκπαιδευτική άδεια για ενάμιση έτος περίπου, προκειμένου να αποκτήσει το μεταπτυχιακό του στην Πληροφορική. Συνεπώς η υπηρεσία «τον χάνει» για δυο περίπου έτη και βεβαίως όλη αυτή η πενταετής προϋπηρεσία και γνώση του Πυροβολικού, στην οποία επένδυσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις, στην ουσία χάνεται κυριολεκτικά.

Με το νομοσχέδιο διευκολύνουμε την εναρμόνιση και την διακλαδικότητα στην οποία ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής ‘Αμυνας έχουμε δώσει μεγάλο βάρος.

Αυτή την στιγμή έχουμε διαφορετικά πληροφοριακά συστήματα ανά Επιτελείο, με διαφορετική ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων για παράδειγμα, με διαφορετικά δίκτυα, διαφορετικά συστήματα μητρώων. Όλα αυτά, με το νομοσχέδιο ενοποιούνται σε ένα κοινό Σώμα, το οποίο ούτως ή άλλως ήταν και απαίτηση του Γενικού Επιτελείου Εθνικής ‘Αμυνας”.

Όσον αφορά το ζήτημα που τέθηκε για την ιδρυτική μετάταξη του συνόλου των στελεχών με ειδικότητα Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις, στο κοινό Σώμα Πληροφορικής, ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι “ο λόγος που προβλέπεται η υποχρεωτικότητα, είναι ότι με διαφορετικό τρόπο θα οδηγούμασταν σε πολυφωνία. Να θυμίσω ότι υπάρχει και προηγούμενο στις Ένοπλες Δυνάμεις, όταν συστάθηκε το κοινό Σώμα Νομικών”.

Διαβάστε επίσης

Δένδιας: Έχουμε όλοι μεγάλη ευθύνη για την επίτευξη ασφάλειας της χώρας

Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας 2023: Οκτώ ελληνικές εταιρείες συμμετέχουν σε 12 ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα

Ρωσία: Έκρηξη σε στρατιωτικά ακαδημία στην Αγία Πετρούπολη – Αναφορά για τραυματίες