Την διαβεβαίωση ότι η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του έργου “Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης” είναι πλήρως εξασφαλισμένη και εν μέρει θα γίνει από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης» έδωσε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Βαρδάκη, που επεσήμανε ότι «η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση αυτού του πολύ σημαντικού έργου στην Κρήτη θυμίζει «γεφύρι της Άρτας».

«Έχουν χτιστεί πολλές πολιτικές καριέρες στο όνομα του ΒΟΑΚ αλλά και έχουν διαψευστεί συνέχεια και οι ελπίδες χιλιάδων ανθρώπων στην Κρήτη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρδάκης.

«Είναι η πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια που μπορούμε να μιλήσουμε με συγκεκριμένα νούμερα για χρηματοδότηση. Για πρώτη φορά, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση, δηλαδή τη συμβολή τού Δημοσίου για το έργο αυτό, ύψους 427 εκατ. ευρώ. Επομένως, έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολύ σύντομα αυτό το έργο, το οποίο όντως ήταν ένα όνειρο πολλών δεκαετιών, μπαίνει σε μία πολύ συγκεκριμένη ρότα», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και συνέχισε:

«Το ζήτημα ήταν πού θα βρούμε λεφτά. Τα λεφτά τα βρήκαμε τώρα. Έχουμε 427 εκατ. τα οποία θα πάνε στο συγκεκριμένο έργο».

Αναφερόμενος στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, ο κ. Καραμανλής είπε πως θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, ενώ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιόμετρων, τόνισε ότι η Β΄ φάση του διαγωνισμού ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα κι έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο αρμόδιο υπουργείο.

Σχετικά με το τμήμα Νεάπολη-‘Αγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων, ανέφερε πως είναι δημόσιο έργο, σημειώνοντας ότι, η λειτουργία του προστέθηκε ως προαίρεση στο έργο ΣΔΙΤ.

«Πήραμε ένα έργο χωρίς μελετητική ωριμότητα, χωρίς χάραξη, και με ταχύτατους ρυθμούς το ωριμάζουμε μελετητικά. Κάναμε περίπου 20 μελέτες για να καταλήξουμε στην τελική χάραξη του δρόμου. Τα έχουμε κάνει όλα βήμα-βήμα, κάτι το οποίο συνέβη για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια. Τώρα γίνονται πραγματικότητα όλη η μελετητική ωριμότητα, η χάραξη του δρόμου, η κατάθεση μελέτης περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων και για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», υπογράμμισε.

Τέλος, ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ «έργο πνοής» και τόνισε ότι «είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί αυτή την περίοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

«Περιμένουμε τις τελικές εγκρίσεις ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Η Β’ φάση του διαγωνισμού του ΣΔΙΤ για τα 22,5 χιλιόμετρα είναι γεγονός. Δεν γκρεμίζουμε ό,τι βρήκαμε. Συνεχίζουμε και χτίζουμε», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.