Στα μεγάλα δημόσιο έργα, το νομικό πλαίσιο και τις μεθόδους χρηματοδότησης με ιδιαίτερη μνεία στις Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην εκδήλωση του ΙΟΒΑ με θέμα το ρόλο της Βιομηχανίας Υποδομών και Κατασκευών την επόμενη ημέρα της ελληνικής οικονομίας.

Ξεκινώντας ο Υπουργός τόνισε πως το σύνολο των έργων του εθνικού προγράμματος που εκπονεί το ΥΠΟΜΕ ανέρχεται στα 13 δισεκατομμύρια ευρώ και πρόσθεσε πως θα ωθήσουν την ανάπτυξη στην Ελλάδα, σε μία περίοδο ύστερα από την έξοδο από  μία οικονομική κρίση, ενώ ταυτόχρονα όλος ο κόσμος βιώνει μία πανδημία.

Επίσης, πρόσθεσε πως το ΥΠΟΜΕ έχει προχωρήσει κατά την τελευταία διετία στη συμβασιοποίηση έργων αξίας 3,2 δισεκατομυρίων ευρώ,  γεγονός το οποίο σημαίνει πως κινήθηκε σε τετραπλάσια ταχύτητα από την προηγούμενη κυβέρνηση από το σύνολο της θητείας.

Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65, το ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το Πάτρα-Πύργος και τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλεια, ενώ στο μέλλον θα πρωταγωνιστήσει το Flyover της  Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.

Επιπλέον τόνισε πως τα μεγαλύτερα έργα υποδομών που τρέχουν και θα τρέξουν στην Ελλάδα στο μέλλον θα έχουν να κάνουν με τον τομέα των logistics και των συνδυασμένων μεταφορών.

Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα σιδηροδρομικά έργα και εντός 30 ημερών αναμένεται να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις

Νομικό πλαίσιο και χρηματοδότηση

Όσον αφορά στη μεταρρύθμιση του 4412/2016 ο Υπουργός επισήμανε πως στόχος ήταν μία σημαντική μεταρρύθμιση και όχι απανωτές αλλαγές, ενώ επισήμανε και τη σημασία των Συμπράξεων Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) τονίζοντας πως στην παρούσα φάση το ΥΠΟΜΕ έχει εν εξελίξει 20 ΣΔΙΤ που εκτιμώνται στα 5 δισ. ευρώ.

Κλείνοντας ανέφερε πως οι ΣΔΙΤ αποτελούν μία στρατηγική η οποία φέρει πολλαπλά οφέλη, όπως η σημαντική αύξηση των εκπτώσεων στους προϋπολογισμούς των έργων, η προσφορά της τεχνογνωσίας εκ μέρους του ιδιωτικού τομέα, η αποφυγή καθυστερήσεων στην παράδοση ενός έργου και η καλή ποιότητα κατασκευής.

Διαβάστε επίσης

Καραμανλής: Μονόδρομος για τις μεταφορές οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας
Καραμανλής: Στο 5,4% των συνολικών αγορών οχημάτων οι αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο 7μηνο
Καραμανλής από ΔΕΘ: Στόχος το Μετρό Θεσσαλονίκης να παραδοθεί το 2023