ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Τα έργα υποδομών κατέχουν κεντρική θέση και μπορούν να παίξουν κομβικό ρόλο στην “επιστροφή” της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης» επισημαίνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Η Καθημερινή”, σημειώνοντας ότι το υπουργείο έχει εκπονήσει ένα ρεαλιστικό πλάνο, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, για έργα που «έχει ανάγκη ο τόπος, μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ της χώρας, να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση» και εν τέλει «να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα που έχουμε μπροστά μας και είναι η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη επιστροφή στην ανάπτυξη».
Συγκεριμενοποιώντας αναφέρθηκε πρώτον σε «εμβληματικά έργα που ταλαιπωρήθηκαν επί χρόνια» και «μέσα σε αυτόν τον χρόνο έχουμε δώσει λύσεις για να ξεμπλοκάρουν, από το Μετρό της Θεσσαλονίκης έως τον «πολύπαθο» οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος και την ολοκλήρωση του Ε65». Συνέχισε με τα υλοποίηση το επόμενο διάστημα νέα έργα όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η νέα Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, το γνωστό FlyOver, που πρόσφατα παρουσιάσαμε, «αλλά και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη είναι ουσιαστικά ένα εντελώς νέο έργο είναι, αφού δεν παραλάβαμε απολύτως τίποτα από την προηγούμενη κυβέρνηση».
Τρίτον, σημείωσε, «υπάρχουν τα έργα που βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη και δουλεύουμε μεθοδικά για την ολοκλήρωση τους» και αναφέρθηκε στην παράδοση αύριο, παρουσία του πρωθυπουργού, των τριών νέων σταθμών του μετρό, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια. Επισημαίνοντας πως στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου κεντρική θέση έχουν έργα πραγματικού εκσυγχρονισμού της χώρας, ξεχώρισε τα αντιπλημμυρικά έργα, ύψους 500 σχεδόν εκατομμυρίων, για τα οποία έχουμε ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με στόχο την ορθολογική αξιοποίηση του νερού, και τα έργα οδικής ασφάλειας.
Τέλος μίλησε για «τον σχεδιασμό για τη νέα γενιά έργων της επόμενης 15ετίας, με κύριο χαρακτηριστικό τον σεβασμό στο Περιβάλλον» στο επίκεντρο του οποίου βρίσκονται οι συνδυασμένες μεταφορές, τα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα η μερική υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα και η σύνδεση του με το λιμάνι, έργο το οποίο παρουσιάσαμε προχθές» σημείωσε.
Επισήμανε πως «το Ταμείο Ανασυγκρότησης δίνει μια μεγάλη ευκαιρία στη χώρα: να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα» σημειώνοντας πως, τέτοιοι τομείς είναι τα Logistics, τα λιμάνια που μπορούν αν γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, τα έργα υποδομών που θα βοηθήσουν την Ελλάδα να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της. «Κι αυτή νομίζω πρέπει να είναι η νέα εθνική μας στρατηγική: η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής» τόνισε
Ερωτηθείς για τα προβλήματα που υπάρχουν στα αστικές συγκοινωνίες, ανέφερε πως η προηγούμενη κυβέρνηση «επί 4,5 χρόνια δεν πήρε ούτε ένα νέο λεωφορείο, ενώ πάνω από 1/3 των συρμών του μετρό βρίσκονταν σε ακινησία» και προσέθεσε: «Εμείς προχωράμε τον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πολλά από αυτά θα είναι ηλεκτροκίνητα. Μέχρι τότε προσπαθούμε να βελτιώσουμε όσο γίνεται την καθημερινότητα των πολιτών, συνδυάζοντας λύσεις»
Αναφερόμενος στις συνομιλίες Παππά-Μιωνή που είδαν το φως της δημοσιότητας έκανε λόγο για «σκοτεινή υπόθεση», και πως «θα ήταν ιδιαίτερα θετικό αν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε την πολιτική γενναιότητα και διαχώριζε τη θέση του από αυτές τις αντιθεσμικές πρακτικές συγκρότησης μιας παράλληλης δομής εξουσίας».
Σχετικά με το ενδεχόμενοο πρόωρης προσφυγής στην κάλπη, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως το θέμα το έχει κλείσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Ερωτηθείς αν φοβάται ένα θερμό επεισόδιο με την Τουρκία είπε ότι «είναι κάτι που δεν το εύχομαι και δεν το προβλέπω, αλλά σίγουρα η Ελλάδα δεν φοβάται». «Η Ελλάδα είναι έτοιμη να κάνει ό,τι χρειαστεί για να υπερασπίσει τα δίκαια της. Και σε αυτό το πλαίσιο ακολουθούμε την διπλωματική οδό, ισχυροποιώντας την θέση της χώρα μας διαρκώς σε διεθνές επίπεδο. Είναι σαφές σε όλους, συμμάχους και μη, πως η Ελλάδα δεν προκαλεί και σέβεται απόλυτα το Διεθνές Δίκαιο. Την ίδια ώρα όμως δεν εκχωρεί και τίποτα» τόνισε.
Τέλος όταν του ζητήθηκε να κρίνει το έργο της κυβέρνησης τον ένα χρόνο διακυβέρνησης είπε: «Η κυβέρνηση έχει αφήσει τον ένα αυτό χρόνο θετικό αποτύπωμα σε μία σειρά πραγμάτων. Στέκομαι ωστόσο ειδικά στα δύο έκτακτα γεγονότα, που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί πέρυσι τέτοια εποχή. Αναφέρομαι στην κρίση του Έβρου, με την επιχείρηση “εισβολής” στα χερσαία σύνορα μας και βεβαίως την υγειονομική κρίση, τα οποία αντιμετωπίσαμε αμφότερα με εξαιρετική επιτυχία. Και δεν το λέω εγώ. Το λένε οι Έλληνες πολίτες όπως αποτυπώνεται σε όλες τις μετρήσεις, αλλά και όπως το εισπράττουμε στις καθημερινές μας συζητήσεις. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών. Με την ίδια συνταγή, την δουλειά και την ετοιμότητα, δουλεύουμε και για την επόμενη μέρα, ώστε να συνεχίσουμε να δικαιώνουμε την εμπιστοσύνη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike