ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν μεταξύ άλλων την καθιέρωση τεστ προσωπικότητας, ενός ετήσιου γραπτού διαγωνισμού για το σύνολο των μόνιμων θέσεων υποψηφίων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και σύντμηση των διαδικασιών πρόσληψης.
Οι ρυθμίσεις στηρίζονται στις προτάσεις που κατέθεσε επιτροπή που συστάθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών με συμμετοχή στελεχών του ΑΣΕΠ και εκπροσώπων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πηγές του υπουργείου Εσωτερικών κάνουν λόγο για μια «εμβληματική μεταρρύθμιση που θα ενισχύσει επί το δικαιότερο και λειτουργικότερο τη μεγάλη μεταρρύθμιση του νόμου Πεπονή».
Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσιο διάλογο και η κατάθεσή του στη Βουλή αναμένεται να γίνει εντός του Οκτωβρίου.
Συγκεκριμένα προβλέπονται:
1. Καθιέρωση στις διαδικασίες ΑΣΕΠ, υποχρεωτικής γραπτής γνωστικής δοκιμασίας προκειμένου να διασφαλισθεί η ύπαρξη των απαραίτητων, γενικών και ειδικών γνώσεων.
2. Το σύστημα εξετάσεων να γίνει λειτουργικότερο, ώστε τελικά να τοποθετείται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Σήμερα η έμφαση δίδεται στα τυπικά προσόντα.
3. Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία – εισροές» στις διαδικασίες ΑΣΕΠ, τόσο για το τακτικό προσωπικό, όσο και για το προσωπικό ορισμένου χρόνου.
4. Μείωση του διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας, σε αντίθεση με το ισχύον σύστημα που ενθαρρύνει την κατά τρόπο αποσπασματικό έναρξη διαδικασιών πρόσληψης και την ως εκ τούτου μη στοχοθετημένη κατανομή των ανθρώπινων πόρων της Ανεξάρτητης Αρχής.
5. Ενίσχυση-ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ, τόσο ως προς το στελεχικό δυναμικό, όσο και τους συμβούλους (αύξηση του αριθμού τους) προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου της Αρχής, στο πλαίσιο του οράματος για επιτέλεση κομβικού ρόλου από το ΑΣΕΠ, σε όλη τη διάρκεια και τις εκφάνσεις του κύκλου ζωής ενός υπαλλήλου.
6. Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος.
7. Ανάπτυξη ειδικά παραμετροποιημένου και προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις της ελληνικής δημόσιας διοίκησης επιστημονικού εργαλείου για τη διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.
Αξιοποιώντας τη διαλειτουργικότητα του Δημοσίου, φιλοδοξείται να περιοριστεί κατά πολύ η γραφειοκρατία και πλέον στόχος είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης της διαδικασίας από την υποβολή των αιτημάτων για πρόσληψη έως και την έκδοση του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος.
Κάθε χρόνο, και με βάση τον καθορισμό των αναγκών που θα καταγράφουν οι φορείς και υπηρεσίες του δημοσίου κάθε Μάιο (και θα εγκρίνονται από το υπουργικό συμβούλιο του Σεπτεμβρίου), θα προκηρύσσονται θέσεις και θα διεξάγεται διαγωνισμός όπου θα εξετάζονται:
1. Το γνωστικό πεδίο του κάθε υποψηφίου
2. Οι δεξιότητές του για να εξετασθεί η αναλυτική και επαγωγική ικανότητα των υποψηφίων
3. Το προφίλ των υποψηφίων μέσα από τεστ προσωπικότητάς τους.
Με δεδομένο ότι το ΑΣΕΠ θα έχει στα χέρια του την εγκριτική απόφαση του υπουργικού συμβουλίου για τις προσλήψεις του επόμενου έτους από τον Σεπτέμβριο και τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, αφού θα γίνεται χρήση του Συστήματος Διαλειτουργικότητας και τα στοιχεία (τίτλοι σπουδών κλπ) θα μπορούν να αντληθούν ηλεκτρονικά, το υπουργείο εκτιμά πως είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει χρονική σύντμηση των διαδικασιών και θα κερδηθεί πολύτιμος χρόνος για τις υπηρεσίες του Δημοσίου καθώς και για τους ίδιους τους υποψηφίους, αφού θα βρίσκονται πιο γρήγορα στις θέσεις τους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μάριος Ηλιόπουλος: Δίνει πριμ 300.000 ευρώ στην Εθνική Ελλάδος αν νικήσει την Αγγλία
- ΒοfA για Ελληνικές Τράπεζες: Αναβαθμίζει τις τιμές στόχους και συστάσεις
- Ιός Δυτικού Νείλου: Κανένα κρούσμα την τελευταία εβδομάδα – 34 συνολικά θάνατοι
- Alpha Bank: Πού οφείλεται η άνοδος των τιμών των υπηρεσιών στην Ελλάδα – Συγκριτική ανάλυση πληθωρισμού