ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως έγινε γνωστό: Εξαιρούνται και θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά στο δακτύλιο ανεξάρτητα από τον αριθμό τους δύο βασικές κατηγορίες. Πρώτον οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από κατασκευής φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 120 gr CO2. Και δεύτερον, όσοι έχουν άδεια για τον Δακτύλιο. Εκεί υπήρχαν πάρα πολλές εξαιρέσεις και θα γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μειωθούν και να εκλογικευθούν.
Τα μέτρα αυτά συμβάλλουν τόσο στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. Αποσκοπούν στην βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη, με λιγότερη ταλαιπωρία και καθαρότερη ατμόσφαιρα.
Για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του δακτυλίου αποφασίστηκε να συγκροτηθούν δύο ομάδες εργασίας: Ένα Παρατηρητήριο που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις και αποφάσεις για την κίνηση με συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά και Δήμων, Περιφέρειας και επιστημόνων, αλλά και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του δακτυλίου.
Τα μέτρα αναμένεται να εξειδικευτούν εκτός απροόπτου σήμερα με Κοινή Υπουργική Απόφαση, βάζοντας ποσοτικά κριτήρια σε όσους μπαίνουν στο κέντρο της πόλης με το μοντέλο του μονά-ζυγά.
Μειωμένες κάρτες σε βουλευτές
Σύμφωνα με πληροφορίες μειωμένες κάρτες δακτυλίου αναμένεται να λάβουν φέτος, βουλευτές, ευρωβουλευτές, κόμματα, γιατροί, δημοσιογράφοι, στους οποίους λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων χορηγούνται οι σχετικές άδειες. Για παράδειγμα λιγότερες κάρτες δακτυλίου θα λάβουν οι βουλευτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα δικαιούνταν 8 άδειες για τα γραφεία και τους συνεργάτες τους και θα πάρουν 2.
Ψαλίδι προβλέπεται και για τους δημοσιογράφους ωστόσο στα κριτήρια θα προσμετράται και η έδρα της κάθε επιχείρησης. Στο δακτύλιο θα κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς τα ηλεκτρικά, υβριδικά οχήματα, τα εκ κατασκευής αυτοκίνητα αερίου και υγραερίου και από τα Euro 6 όσα εκπέμπουν έως 120 γραμμάρια ανά χιλιοστά CO2. Επιπλέον εξαιρούνται ΑΜΕΑ, δικαστές με έδρα στο κέντρο της πόλης κ.α.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά σε δεύτερο στάδιο αλλαγές και στην γενικότερη φιλοσοφία για τον Δακτύλιο. Προσανατολίζεται στον εκσυγχρονισμό της κίνησης των οχημάτων μέσα στην πόλη, εκτιμώντας ότι ο σημερινός δακτύλιος έχει ξεπεραστεί από τις συνθήκες της κυκλοφορίας και αποτελεί ένα μέτρο παρωχημένο.
Μελετώνται αντίστοιχα συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλουπόλεις και αποδίδουν, σε συνδυασμό όμως και με μια ποιοτική βελτίωση των αστικών μεταφορών ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ. Αρμόδιες πηγές που συμμετέχουν στις συζητήσεις τονίζουν ότι είναι ένα σχέδιο που βρίσκεται εν τη γενέσει του.
Όπως αναφέρουν θα πρέπει να μελετηθούν και να αξιολογηθούν τα οφέλη από την μείωση των οχημάτων αλλά και ο τρόπος που θα μπορούσε να γίνει μια τόσο μεγάλη παρέμβαση, η οποία θα πρέπει να ανατρέψει όλο τον κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας.
Επίθεση στον Τσίπρα για Εξεταστική Επιτροπή
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξαπέλυσε επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα με φόντο την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για Εξεταστική που αφορά τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ αλλά και τις δημοσκοπήσεις. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Οικονόμου, υποστήριξε πως «έχουμε ξεκαθαρίσει ότι τα βασικά ζητήματα που ισχυρίζεται ότι θέλει να ερευνηθούν από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή το θέμα της χρηματοδότησης των ΜΜΕ και των δημοσκοπήσεων, εμείς λέμε να διερευνηθούν από το 2015 μέχρι σήμερα».
Συμπλήρωσε δε πως:
«Είναι σαφές ότι ο κ. Τσίπρας θέλει να δραπετεύσει από την περίοδο της δικής του διακυβέρνησης και τη χειραγώγηση των ΜΜΕ» και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι υπήρξαν προβλέψεις από δημοσκοπήσεις που δεν επιβεβαιώθηκαν για το τελικό αποτέλεσμα. «Να ορίσουμε την ουσία αυτών που θέλουμε να ερευνήσουμε. Εάν η αξιωματική αντιπολίτευση συνεχίζει να προτιμά να δραπετεύσει εμείς θα καταθέσουμε τη δική μας πρόταση» είπε αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο για δύο Εξεταστικές.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη