Μίζες σε πολιτικά κόμματα για την ανάθεση και υλοποίηση έργων του ΜΕΤΡΟ, υποστηρίζει διευθυντικό στέλεχος γερμανικής εταιρείας ότι είχαν υπολογιστεί να δοθούν την περίοδο 2003-2007. Σε κατάθεσή του στις γερμανικές αρχές, ο ίδιος μάρτυρας μιλά για δωροδοκίες κρατικών αξιωματούχων και «μαύρο» χρήμα που διακινήθηκε μέσα σε βαλίτσες από πρόσωπο που κατονομάζει με κωδική ονομασία.
Η κατάθεση του υψηλόβαθμου στελέχους της γερμανικής εταιρείας βρίσκεται ήδη στη διάθεση των ελληνικών αρχών. Απεστάλη από τη γερμανική δικαιοσύνη με άλλες καταθέσεις, έγγραφα και ηλεκτρονικά αρχεία, στο πλαίσιο δικαστικής συνδρομής για την υπό διερεύνηση υπόθεση της εκτέλεσης και της υλοποίησης σύμβασης παροχής υπηρεσιών συμβούλων στην κοινοπραξία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Ήδη, η δικογραφία βρίσκεται σε ανακριτή κατά της Διαφθοράς, καθώς από τον περασμένο Νοέμβρη είχαν ασκηθεί οι πρώτες κακουργηματικές ποινικές διώξεις. Μετά τα νέα στοιχεία, ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.
5%- 7% της μίζας σε πολιτικά κόμματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλε η γερμανική δικαιοσύνη, μίζες που φτάνουν στις 370.000 ευρώ φέρονται να δόθηκαν χέρι με χέρι, σε μετρητά μέσα σε βαλίτσες, σε κρατικούς αξιωματούχους από τη γερμανική εταιρεία Deutsche Bahn, η οποία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος.
Από τα δικά της «μαύρα» ταμεία φέρονται να πέρασαν οι μίζες σε άλλες δύο εταιρείες της Κοινοπραξίας. Κατά το διευθυντικό στέλεχος της γερμανικής εταιρείας, ποσοστό από 5% έως 7% της μίζας είχε οριστεί να δίνεται σε πολιτικά κόμματα που εκείνη την εποχή είχαν επιρροή στη λήψη των αποφάσεων.
Στην κατάθεσή του αναφέρει σύμφωνα με πληροφορίες, ότι για κάθε έργο είχαν «τιμολογήσει ποσοστό 5%-7% επί της μίζας για τα πολιτικά κόμματα», χωρίς ωστόσο να αναφέρει εάν και πού κατέληξαν αυτά τα χρήματα. Ο μάρτυρας υποστηρίζει επίσης ότι τα στελέχη της εταιρείας πίεζαν τον άνθρωπο στον οποίο είχαν αναθέσει την προώθηση των δωροδοκιών στη χώρα μας, να τους φέρει σε επαφή με τους αποδέκτες των χρημάτων. Αυτό το πρόσωπο ο μάρτυρας στην κατάθεσή του, το κατονομάζει με κωδική ονομασία.
Ο συγκεκριμένος ενδιάμεσος εμφανίζεται να είχε ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό στην Ελλάδα για να διακινεί το μαύρο χρήμα, ωστόσο φέρεται να επέλεξε τη μέθοδο της γεμάτης με «μαύρο» χρήμα βαλίτσας για να μην αφήνει ίχνη.
Η Deutsche Bahn είχε αναλάβει από το 2003 ως το 2007 τρία έργα, μεταξύ των οποίων, το σταθμό Ελληνικού του ΜΕΤΡΟ. Η γερμανική εταιρεία συμμετείχε στην Κοινοπραξία Συμβούλων Μετρό Ελλάδος με τις εταιρείες Thales (έχει εμπλακεί στην έρευνα για συμβάσεις εξοπλισμών), Lahmeyer και ΟΜΕΚ, για την υλοποίηση του σχεδιασμού και της επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων του ΜΕΤΡΟ.
Νέα δίωξη για δωροδοκία
Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας προχώρησε στην άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης για την υπόθεση. Ενεργητική δωροδοκία, σε συνδυασμό με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών του Δημοσίου, είναι η νέα κατηγορία που αντιμετωπίζουν οι δύο εκπρόσωποι των εταιρειών Lahmeyer και ΟΜΕΚ.
Τα συγκεκριμένα στελέχη είναι ήδη κατηγορούμενα καθώς τον περασμένο Νοέμβριο ασκήθηκε η πρώτη δίωξη για μίζες τουλάχιστον 210.000 ευρώ που φέρονται να διακινήθηκαν μέσω εικονικών τιμολογίων που εξέδιδε εταιρεία «φάντασμα» με έδρα το φορολογικό παράδεισο των νήσων Jersey.
Και σε εκείνη την περίπτωση, οι μίζες φέρονται να κατέληξαν σε κρατικούς αξιωματούχους για να προτιμηθεί η Κοινοπραξία των εταιρειών σε σιδηροδρομικά έργα της Αττικό Μετρό.
Ο ανακριτής κατά της Διαφθοράς που χειρίζεται πλέον την υπόθεση θα προσπαθήσει να φτάσει στους αποδέκτες της μίζας.