ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πρώτη φάση του προγράμματός του “Build Back Better”, το οποίο θα παρουσιάσει σε μια ομιλία στο Πίτσμπουργκ, στην Πενσιλβάνια, θα αναφέρει λεπτομερώς αυτές τις επενδύσεις που θα απλωθούν σε μια περίοδο οκτώ ετών.
Ιδιαίτερα προβλέπει να δοθούν 620 δισ. δολάρια στις μεταφορές, επιτρέποντας τον εκσυγχρονισμό τουλάχιστον 32.000 χλμ δρόμων και αυτοκινητοδρόμων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο “κοιμήσης” (“Sleepy Joe” ) ένοικος του Λευκού Οίκου, όπως συνήθιζε να τον αποκαλεί ο Ντόναλντ Τραμπ, φιλοδοξεί να καταστήσει τον φάκελο αυτόν έναν από τα σημάδια της θητείας του.
Ο Τζο Μπάιντεν “πιστεύει πως ο ρόλος του είναι να προσφέρει μια τολμηρή προοπτική για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να επενδύσουμε για τη χώρα μας, για τις κοινότητές μας, για τους εργαζομένους μας”, υπογράμμισε η Τζεν Ψάκι, η εκπρόσωπός του.
Αυτές οι τεράστιες επενδύσεις θα χρηματοδοτηθούν από μια αύξηση των φόρων στις επιχειρήσεις από το 21% στο 28%.
Σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο, το ποσοστό αυτό θα παραμείνει, και μετά την αύξησή του, το χαμηλότερο μετά τον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, με την εξαίρεση των ετών που ακολούθησαν τη δημοσιονομική μεταρρύθμιση του Ντόναλντ Τραμ που ψηφίστηκε το 2017.
Αυτή η νέα νομοθετική επίθεση πραγματοποιείται λίγο μετά την υιοθέτηση ενός σχεδίου ανάκαμψης επικεντρωμένου στην πανδημία της COVID-19, ύψους επίσης περίπου 2 τρισ. δολαρίων.
Μοναδική βεβαιότητα: η ομιλία στο Πίτσμπουργκ θα είναι μόλις το σημείο εκκίνησης μιας σκληρής μάχης στο Κογκρέσο με πολύ αβέβαιη έκβαση.
Οι επόμενοι μήνες θα θέσουν σε δοκιμασία τη διαπραγματευτική ικανότητα του Αμερικανού προέδρου, ο οποίος γνωρίζει καλά τους μηχανισμούς της Ουάσινγκτον και είναι “παλιά καραβάνα” της πολιτικής, κατά την έκφραση του Μπαράκ Ομπάμα.
“Ο πρόεδρος θέλει να δείξει σαφώς πως έχει ένα σχέδιο που είναι ανοικτό στη συζήτηση”, υπογράμμισε υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Λευκού Οίκου.
“Αλλά δεν θα κάνει συμβιβασμούς μπροστά στην επείγουσα ανάγκη να δράσει” και τη φιλοδοξία για “επανεφεύρεση” μιας “νέας αμερικανικής οικονομίας”, πρόσθεσε.
Το σχέδιο προβλέπει τη διεύρυνση “της επανάστασης των ηλεκτρικών οχημάτων” με το 20% των χαρακτηριστικών κίτρινων σχολικών λεωφορείων να γίνονται ηλεκτρικά, για παράδειγμα.
Προβλέπει επίσης να καταστήσει τις νέες υποδομές πιο ανθεκτικές σε εξελίξεις που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή.
Αποκατάσταση ή κατασκευή δρόμων, γεφυρών, σιδηροδρομικών γραμμών, λιμανιών και αεροδρομίων; Η ιδέα είναι βέβαια πειστική για το ευρύ κοινό, πόσο μάλλον που πολλές υποδομές στις ΗΠΑ ανάγονται στα χρόνια του 1950 και η αποσάθρωσή τους δεν αποτελεί μέρος της δημόσιας συζήτησης.
Όμως πέρα από το ότι “είναι ένα θέμα για το οποίο Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικανοί μπορούν να συμφωνήσουν”, η εξασφάλιση πολιτικής συναίνεσης δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Οι δύο προκάτοχοι του Τζο Μπάιντεν, ο Ντόναλντ Τραμπ και ο Μπαράκ Ομπάμα, είχαν δώσει μεγάλες υποσχέσεις για το θέμα αυτό, που παρέμειναν νεκρό γράμμα.
Ένα ερώτημα επανέρχεται: πώς θα χρηματοδοτηθούν;
Πρώην αντίπαλος του Τζο Μπάιντεν στις προκριματικές εκλογές των Δημοκρατικών και τώρα υπουργός Μεταφορών, ο Πιτ Μπούτιτζιγκ, που θα είναι στην πρώτη γραμμή σε αυτό το θέμα, διαβεβαιώνει πως όλα θα είναι διαφορετικά αυτήν τη φορά.
“Πιστεύω πως παρουσιάζεται μια εξαιρετική ευκαιρία να έχουμε την υποστήριξη των δύο κομμάτων για να οραματισθούμε μεγάλες ιδέες κα να αποδείξουμε ότι είμαστε τολμηροί στις υποδομές”, δήλωσε ο υπουργός.
“Οι Αμερικανοί δεν χρειάζονται κάποιον να τους εξηγήσει ότι πρέπει να δράσουμε για τις υποδομές, και η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε την κλιματική αλλαγή” από την πρόκληση αυτή.
Μπορεί ο ενθουσιασμός και το πολιτικό κεφάλαιο του Πιτ Μπούτιτζιτζ να είναι πραγματικοί, όμως το έργο προμηνύεται δύσκολο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν