ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η καγκελάριος Μέρκελ θα χάσει την έναρξη της συνόδου κορυφής της G20 στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, λόγω τεχνικής βλάβης στο κυβερνητικό αεροπλάνο «Konrad Adenauer».
Η βλάβη ήταν πιο σοβαρή από ό,τι ήταν γνωστό μέχρι τώρα: μία ώρα μετά την απογείωση από το Βερολίνο, το σύνολο του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος είχε τεθεί εκτός λειτουργίας στο Air Force A340. Ένα τέτοιο περιστατικό θεωρείται επικίνδυνο και δίνεται σήμα έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι αποφάσισαν αμέσως να σταματήσουν την πτήση προς την Αργεντινή. Την ώρα εποχή εκείνη, το αεροσκάφος ήταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας.
Μόνο με τη βοήθεια ενός δορυφορικού τηλεφώνου, το πλήρωμα του κυβερνητικού αεροσκάφους κατάφερε να έρθει σε επαφή με το κέντρο ελέγχου πτήσεων και να ζητήσει προσγείωση έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο της Κολωνίας-Βόννης. Μια τέτοια βλάβη του συστήματος επικοινωνίας, που εξασφαλίζεται από διάφορα συστήματα αντικατάστασης, είναι εξαιρετικά σπάνια. Η αιτία της βλάβης δεν είχε προσδιοριστεί μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης.
Όταν το A340 τελικά έφτασε στην Κολωνία, παρουσιάστηκε άλλο ένα πρόβλημα: Καθώς το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή. Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το πρόβλημα στην προσγείωση ήταν ακόμα πιο σοβαρό. Το αποτέλεσμα: το σύστημα πέδησης υπερθερμάνθηκε και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Spiegel, η συνολική κατάσταση ήταν τόσο σοβαρή που ο υπουργός Άμυνας Ούρσουλα φον ντερ Λάγεν ενημερώθηκε αμέσως μετά την βλάβη του ραδιοσυστήματος. Για αρκετές ώρες προσπάθησε να βρει ένα άλλο αεροσκάφος για την καγκελάριο από άλλη ευρωπαϊκή εταιρεία. Ωστόσο, δεν βρέθηκαν αεροπορικές εταιρείες που διέθεταν αεροσκάφη υπερατλαντικών πτήσεων με εξοπλισμό VIP στην ΕΕ.
Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δήλωσε για το περιστατικό: «Μπορώ να πω μετά τα γεγονότα, υπήρξε ένα σοβαρό πρόβλημα. Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ένας έμπειρος κυβερνήτης».
Η Μέρκελ θα πετάξει τελικά σήμερα το πρωί με άλλο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Κολωνία στη Μαδρίτη. Από εκεί θα αναχωρήσει με προγραμματισμένη πτήση της Iberia.
Το αεροσκάφος
Ο χειριστής του μηχανήματος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600, ο οποίος αναφέρει ότι τα συστήματα επικοινωνίας ήταν εκτός λειτουργίας. Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες, κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια. Όμως, το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16+01 Konrad Adenauer προκαλεί πάντα βλάβες.
Στα μέσα Οκτωβρίου ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Όλαφ Σολτς δεν μπορούσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατί τρωκτικά είχαν καταφάει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους.
Τώρα ο κυβερνήτης του κυβερνητικού αεροσκάφους έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφέρει αεροπειρατεία αεροσκάφους χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα.
Ο κώδικας 7600 από τοAirbus περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως «76 – χρειάζομαι ραδιόφωνο μου» ή «76 – δεν ακούω τίποτα». Έτσι, είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.
Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους. Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση από το Βερολίνο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: O διάδοχος της Μέρκελ, η BlackRock και τα εισοδήματα 1 εκατ. ευρώ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Der Spiegel: Ποιος είναι ο εκλεκτός του Σόιμπλε για διάδοχος της Μέρκελ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα