Η βρετανική Lloyd’s θα είναι τελικά εκείνη που ασφαλίσει τις εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, η Ascot, το ασφαλιστικό παράρτημα της βρετανικής Lloyd’s, ανακοίνωσε ότι θα καλύψει έως και 50 εκατομμύρια δολάρια ανά φορτηγό πλοίο, ενθαρρύνοντας της ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν το ταξίδι.

Υπάρχει ακόμα ο φόβος

Παρά την απόφαση της Ascot να αναλάβει την ασφάλιση αυτής της εξαιρετικά σημαντικής αποστολής ωστόσο, όπως είπε ο διευθυντής της Ascot Κρις ΜακΓκιλ, υπάρχει ακόμα φόβος για δυο βασικούς λόγους: την πιθανή ύπαρξη ναρκών στα λιμάνια και τον κίνδυνο ρωσικής στρατιωτικής επιθετικότητας.

Ο διευθυντής της Ascot δήλωσε σήμερα το πρωί στο BBC ότι «η εταιρεία θα αποζημιώσει το πλοίο που θα δεχτεί στρατιωτική επίθεση, όμως διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει όλα τα υπόλοιπα συμβόλαια αμέσως μετά». Γι’ αυτό πολλοί πλοιοκτήτες ανησυχούν ότι αν στείλουν τα πλοία τους στην Μαύρη Θάλασσα δεν θα μπορέσουν να τα βγάλουν ξανά, παρά τις διαβεβαιώσεις του ουκρανικού στρατού να βοηθήσει στην είσοδο και έξοδό τους.

Τρας: Καλεί τον Πούτιν να επιτρέψει στα πλοία να φύγουν από την Ουκρανία

Η βρετανίδα υπουργός Εξωτερικών Λιζ Τρας καλωσόρισε την κίνηση και να καλεί τον Πούτιν να σεβαστεί τις διελεύσεις και «να επιτρέψει στα πλοία να φύγουν από την Ουκρανία ώστε να μειώσει την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει ο πόλεμός του στην επισιτιστική ασφάλεια».

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όποτε και αν φύγει το πρώτο πλοίο, το δρομολόγιο θα γίνει δοκιμαστικά και μετά θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα κονβόι. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντιμίτρο Κουλέμπα δήλωσε ότι «πρέπει να υπολογιστούν τα πάντα για την πρώτη διαδρομή, να εξεταστούν για ξανά δυο και τρεις φορές».

Ο προορισμός του πρώτου πλοίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, όμως επικεφαλής της ανθρωπιστικής βοήθειας των Ηνωμένων Εθνών έχει γνωστοποιήσει ότι προτεραιότητα είναι η Σομαλία, καθώς οχτώ περιοχές της χώρας βρίσκονται ήδη στα όρια του λιμού.

Διαβάστε επίσης:

Ουγγαρία: Επιτρέπει τις πληρωμές σε ευρώ ή δολάριο καθώς αυξάνεται το κόστος εισαγωγών

Σκυλακάκης: Πιο κοντά στο χειρότερο σενάριο για διακοπή του ρωσικού αερίου στην Ευρώπη