ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αξιωματούχοι στις Βρυξέλλες εξετάζουν με τη δέουσα προσοχή τη συμφωνία ενώ εγείρει ανησυχία ο αυξανόμενος έλεγχος της Lufthansa στους ευρωπαϊκούς αιθέρες, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg υπό τον όρο ανωνυμίας. Ως αποτέλεσμα, αναζητούν απαντήσεις σε σειρά ζητημάτων που αφορούν τα σχέδιά της για την ITA.
Το deal δεν έχει ακόμη εξεταστεί επίσημα από τις αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, κάτι που πιθανώς θα συμβεί τον επόμενο μήνα, ανέφεραν οι πηγές. Η Lufthansa και η Μελόνι ελπίζουν σε μια προέγκριση, ωστόσο η έρευνα πιθανώς θα γίνει σε βάθος.
Προ ημερών, η Ιταλίδα πρωθυπουργός επέκρινε αξιωματούχους των Βρυξελλών μιλώντας για -κατά την εκτίμησή της- πολύ αργή διαδικασία στην εξέταση της συμφωνίας για την ITA και υποστηρίζοντας χαρακτηριστικά ότι «η ίδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που μας ζητούσε για χρόνια να βρούμε μια λύση για την προβληματική εταιρεία, τώρα που τη βρήκαμε, την εμποδίζει».
Η Μελόνι θέλει να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό η πώληση του 41% της ITA -που συμφωνήθηκε τον Μάιο- για να αποφύγει την επιβάρυνση των Ιταλών φορολογουμένων σε περίπτωση που η εταιρεία χρειαστεί ενέσεις ρευστότητας κατά τους αεροπορικά λιγότερο προσοδοφόρους χειμερινούς μήνες.
Η ΕΕ, από την άλλη, διερευνά ενδελεχώς την ενοποίηση στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών, την ώρα που ετοιμάζεται να βάλει στο μικροσκόπιο και την εξαγορά της ισπανικής Air Europa από την International Airlines (IAG), μητρική της British Airways, ύψους 400 εκατ. ευρώ.
Η IAG αποχώρησε από προηγούμενη συμφωνία το 2021, αφού ακριβώς αντιμετώπισε εκτεταμένη αντιμονοπωλιακή έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τυχόν έγκριση της συμφωνίας θα ανοίξει τον δρόμο για περαιτέρω εισφορές μετοχών από τη Lufthansa, εάν χρειαστεί, απαλλάσσοντας τη Μελόνι -η οποία αγωνίζεται να κρατήσει υπό έλεγχο τα δημόσια οικονομικά- από έναν μεγάλο πονοκέφαλο, καθώς προσπαθεί να τηρήσει τις προεκλογικές υποσχέσεις της για μείωση της φορολογίας στους μισθωτούς.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!