ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα της ασταθούς λειτουργίας του νέου λογισμικού αλλά και της καθυστέρησης παράδοσης του υλικού για το πακέτο αναβάθμισης, γνωστό ως TR-3, ανέφερε το Κυβερνητικό Γραφείο Λογοδοσίας στην ετήσια αξιολόγησης του F-35 που δόθηκε στη δημοσιότητα την Πέμπτη.
Η αναβάθμιση αναμένεται πως θα αυξήσει την επεξεργαστική ισχύ του αεροσκάφους κατά 37 φορές και τη μνήμη του κατά 20 φορές σε σχέση με τις τρέχουσες δυνατότητες του F-35. Το αεροπλάνο χρειάζεται την πλήρη αναβάθμιση για να μπορέσει να μεταφέρει περισσότερα όπλα ακριβείας μεγάλης εμβέλειας, να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες για τα εχθρικά αεροσκάφη και την αεράμυνα και να λειτουργήσει ακόμα πιο αποτελεσματικά σε συνεργασία άλλα αεροσκάφη.
Τα πρώτα πλήρως ικανά τζετ TR-3 υποτίθεται ότι θα παραδίδονταν στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ τον Ιούλιο του 2023. Ωστόσο, το πρόγραμμα καθυστέρησε λόγω προβλημάτων που καταγράφηκαν στις δοκιμές. Μεταξύ των ζητημάτων που καταγράφηκαν ήταν ότι τα προβλήματα στο λογισμικό που υποστηρίζει τα συστήματα ραντάρ και ηλεκτρονικού πολέμου του F-35 «ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα, με ορισμένους πιλότους δοκιμής να αναφέρουν ότι έπρεπε να επανεκκινήσουν ολόκληρο το ραντάρ και τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου κατά τη διάρκεια της πτήσης για να τα επαναφέρουν στο διαδίκτυο».
Τα ευρήματα του ελέγχου μπορεί να ενθαρρύνουν τους Αμερικανούς νομοθέτες να ακολουθήσουν την προτροπή της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων στο προσχέδιο του νομοσχεδίου της φορολογικής αμυντικής πολιτικής του 2025, η οποία πρότεινε να κοπούν 10 F-35 από το αίτημα του Πενταγώνου για 68 αεροπλάνα.
Η έκθεση μπορεί επίσης να περιπλέξει μια πρόταση του υποστράτηγου Michael Schmidt, διευθυντή του προγράμματος F-35 του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, για μια προσέγγιση δύο φάσεων για την παράδοση των αεροπλάνων, δηλαδή την αποδοχή περισσότερων τζετ με υλικό και λογισμικό που δεν πληρούν όλες τις απαιτήσεις πολεμικής μάχης, αλλά μπορεί να αναβαθμιστεί αργότερα. Ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις.
Το Πεντάγωνο μέχρι στιγμής δεν έχει αποδεχτεί κανένα τζετ με αναβαθμίσεις TR-3, τα οποία παρέμειναν σταθμευμένα στις εγκαταστάσεις της Lockheed. Το Πεντάγωνο παρακρατεί μια τελική πληρωμή περίπου 7 εκατομμυρίων δολαρίων ανά τζετ, για κάθε TR-3 τζετ.
Οι αναβαθμίσεις θα προστεθούν αργότερα στα F-35 που έχουν ήδη αναπτυχθεί. Η Lockheed έχει παραδώσει σχεδόν 1.000 από τα τζετ, περίπου το ένα τρίτο του συνόλου που πρόκειται να κατασκευαστεί, με περίπου 650 για τον αμερικανικό στρατό και τα υπόλοιπα σε χώρες που έχουν ήδη αποστείλει παραγγελίες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, η Ολλανδία, το Ισραήλ, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία. Πιο πρόσφατα, η Σιγκαπούρη ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει επιπλέον F-35, ενώ και η Ελλάδα βρίσκεται σε συζητήσεις για την ολοκλήρωση της δικής της παραγγελίας, με τα πρώτα από αυτά να αναμένονται κοντά στο 2030.
Διαβάστε επίσης
Trastor: Την Παρασκευή η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών από την ΑΜΚ
Chevron: Αποχωρεί από τα κοιτάσματα της Βόρειας Θάλασσας μετά από μισό αιώνα
Goldman Sachs: Συμφωνία 43 δισ. δολαρίων για επενδύσεις των συνταξιοδοτικών ταμείων της UPS
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα