Η Ευρωπαϊκή Ένωση βελτίωσε ελαφρώς τους δασμολογικούς συντελεστές στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, αφού έλαβε περισσότερες πληροφορίες από τις επηρεαζόμενες εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg.

Οι νέοι προσωρινοί συντελεστές για τη SAIC Motor, την Geely Automobile Holdings και την BYD είναι:

Άλλοι παραγωγοί ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην διεξαγωγή της έρευνας, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται σε σταθμισμένο μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν υπόκεινται σε πρόσθετη εισφορά 37,6%.

Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενημέρωσε τις εταιρείες νωρίτερα αυτό το μήνα για την επιβολή των δασμών.

Η ανακοίνωση ακολούθησε έρευνα για τις επιδοτήσεις που έχουν δώσει η Κίνα και οι υποστηριζόμενες από το κράτος τράπεζές της χώρας, προς όφελος των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι προσωρινοί δασμοί πρόκειται να εισαχθούν στις 4 Ιουλίου με τους οριστικούς να ξεκινούν τον Νοέμβριο.

Απειλές με αντίποινα

Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα έχει απειλήσει με αντίποινα και έχει ήδη ξεκινήσει στοχευμένη έρευνα αντιντάμπινγκ στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος.

Τα ευρήματα μιας έρευνας για τα οινοπνευματώδη ποτά της ΕΕ αναμένεται επίσης να γνωστοποιηθούν τους επόμενους μήνες.

Επίσης, το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι μπορεί να “χτυπήσει” γεωργικά προϊόντα, αεροπορικές εταιρείες, καθώς και οχήματα με μεγάλους κινητήρες.

Ωστόσο, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες και κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, πιέζουν την ΕΕ και την Κίνα να διαπραγματευτούν.

Οι προτεινόμενοι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα βλάψουν και τις δύο πλευρές, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα  ο επικεφαλής της κρατικής υπηρεσίας προγραμματισμού της Κίνας στον υπουργό Οικονομίας της Γερμανίας, ο οποίος επισκέφτηκε το Πεκίνο, και δεσμεύτηκε να υπερασπιστεί τις κινεζικές εταιρείες.

Οι δύο πλευρές διαβουλεύονται επί του παρόντος για να λυθεί το ζήτημα πορεία, αλλά για την ΕΕ οποιαδήποτε λύση πρέπει να βασίζεται στους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, το Πεκίνο προσπάθησε να μετατρέψει τις συζητήσεις σε ανταλλαγή, ενώ προσπαθεί να διχάσει τα κράτη μέλη.

Διαβάστε επίσης: 

Vigna (Ferrari): Σε «καλό δρόμο» το πλήρως ηλεκτρικό supercar – Πότε θα κυκλοφορήσει, πόσο θα κοστίζει

Διελκυστίνδα για τους ευρωπαϊκούς δασμούς στα κινέζικα EV – Στο Πεκίνο ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών

Κίνα: Πάνω από $230 δισ. κόστισε η «αυτοκρατορία» των ηλεκτρικών οχημάτων