ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ακόμη και με απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα «απειλεί» το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το κλίμα.
Για «ελιγμό» του υπουργού Φόλκερ Βίσινγκ (FDP) προκειμένου «να αποσπάσει την προσοχή από τις αποτυχίες του», κάνει λόγω η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace, ενώ και οι Πράσινοι απορρίπτουν την πρόταση.
Σε επιστολή του που αποκάλυψε η BILD προς τους επικεφαλής των κοινοβουλευτικών ομάδων των κομμάτων της Bundestag, ο υπουργός Μεταφορών, αναφερόμενος στην πολύμηνη συζήτηση σχετικά με τη νομοθεσία για το κλίμα, επισημαίνει ότι «το γεγονός ότι η νομοθεσία δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ προκαλεί σημαντική νομική και πρακτική αβεβαιότητα, η οποία δεν εξυπηρετεί ούτε το κλίμα ούτε τη φήμη της κυβέρνησης».
Προειδοποιεί μάλιστα ότι, αν αυτό δεν συμβεί έως τα μέσα Ιουλίου, θα πρέπει να αντιδράσει με απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων, καθώς, όπως υποστηρίζει, μόνο έτσι μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων σε αυτόν τον τομέα.
«Αυτός ο ισχυρισμός είναι απλώς ψευδής. Ένας υπουργός δεν πρέπει να προκαλεί αβάσιμη ανησυχία στους πολίτες», δήλωσε στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων dpa η αντιπρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πρασίνων Γιούλια Φερλίντεν.
Η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace ερμηνεύει την «απειλή» του υπουργού Μεταφορών ως «προσπάθεια να αποσπάσει την προσοχή από λάθη της δικής του πολιτικής».
Ο υπουργός «προσπαθεί ξεδιάντροπα και με αδιαφάνεια να μετατρέψει τις συνέπειες της δικής του αποτυχίας σε πολιτική πίεση», δήλωσε η αρμόδια της οργάνωσης για θέματα κυκλοφορίας Κλάρα Τόμπσον, επίσης στο dpa, επισημαίνοντας ότι ο κ. Βίσινγκ εδώ και δύο χρόνια μπλοκάρει κάθε μέτρο προστασίας του κλίματος που σχετίζεται με την οδική κυκλοφορία και τώρα «ζωγραφίζει στον τοίχο σενάρια φρίκης προκειμένου να μη χρειαστεί να κάνει τίποτα».
Η Greenpeace αντιθέτως, εστιάζει την προσοχή της κυρίως στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων συγκοινωνιών και των σιδηροδρομικών συνδέσεων.
Ο τομέας των μεταφορών έχει κατ’ επανάληψη υπερβεί τα υφιστάμενα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και την Δευτέρα το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων για Θέματα Κλίματος αναμένεται να επιβεβαιώσει το πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο Μεταφορών πρέπει να παρουσιάσει άμεσα ένα πρόγραμμα προκειμένου ο συγκεκριμένος τομέας να επιστρέψει στην τροχιά επίτευξης των στόχων, αναφέρει σε ρεπορτάζ της η γερμανική δημόσια τηλεόραση ARD.
Ο κυβερνητικός συνασπισμός όμως δεν έχει κατορθώσει έως τώρα να συμφωνήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις νομοθεσίας. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι εκπομπές καυσαερίων θα πρέπει έως το 2030 να έχουν μειωθεί κατά 65% σε σχέση με το 1990.
Διαβάστε επίσης:
Ανδρουλάκης: Στις 9 Ιουνίου δεν ψηφίζουμε κόμματα-πάρκινγκ
Πέθανε ο σπουδαίος δικηγόρος, Διονύσης Γκούσκος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike