ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η γαλλική κυβέρνηση Μπαϊρού αποφάσισε να υπερδιπλασιάσει τον «φόρο αλληλεγγύης» στα εισιτήρια, το οποίο σημαίνει πως θα έρθει μία γενικότερη αύξηση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνες τις αεροπορικές εταιρίες.
Η γαλλική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις είναι δίκαιες, επικαλούμενη οικολογικούς και φορολογικούς λόγους. Όμως, οι επικριτές της απόφασης υποστηρίζουν ότι θα υπάρξει πλήγμα στην ικανότητα της Γαλλίας να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το κόστος αναμένεται ότι θα περάσει από τις αεροπορικές εταιρείες στους επιβάτες. Ωστόσο, η Air France έχει εκτιμήσει ότι θα ανέλθει σε 100 εκατ. ευρώ, σε μία εποχή που η εταιρεία ανακάμπτει από τις απώλειες της πανδημίας. Την ίδια ώρα, η Ryanair απειλεί να μειώσει τις πτήσεις από και προς τα αεροδρόμια της χώρας.
Η επιβάρυνση
Το μέτρο εντάσσεται στον προϋπολογισμό του 2025, με στόχο τη μείωση του ελικοειδούς ελλείμματος της Γαλλίας. Το νομοθέτημα πέρασε από το κοινοβούλιο χωρίς ψηφοφορία.
Ο φόρος για μια πτήση μικρών αποστάσεων οικονομικής θέσης εντός της Γαλλίας ή της Ευρώπης θα αυξηθεί από 2,63 ευρώ σε 7,40 ευρώ για τις πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία.
Η επιβάρυνση για μια πτήση μεσαίων αποστάσεων οικονομικής θέσης θα αυξηθεί στα 15 ευρώ και για τις μεγάλες αποστάσεις – άνω των 5.500 χιλιομέτρων – στα 40 ευρώ. Ο φόρος για τα εισιτήρια επιχειρηματικής και πρώτης θέσης αυξάνεται επίσης σε 30 ευρώ για πτήσεις μικρών αποστάσεων, 80 ευρώ για μεσαίες αποστάσεις και 120 ευρώ για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Τα τέλη για τα ιδιωτικά τζετ θα αυξηθούν σε 220 έως 2.100 ευρώ.
Από τις αυξήσεις των φόρων εξαιρούνται προς την Κορσική και τα υπερπόντια εδάφη της Γαλλίας.
Φόρος Σιράκ
Τα έσοδα από τους νέους συντελεστές του «φόρου αλληλεγγύης για τα αεροπορικά εισιτήρια», που ονομάζεται επίσης φόρος Σιράκ από τον πρώην πρόεδρο που τον εισήγαγε το 2006 για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων διεθνούς βοήθειας, αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν και να φτάσουν σχεδόν το 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Η αρμόδια υπουργός Αμελί ντε Μονσαλέν δήλωσε ότι το μέτρο είναι δίκαιο φορολογικά και οικολογικά. «Το 20% του πληθυσμού με το υψηλότερο εισόδημα είναι υπεύθυνο για περισσότερα από τα μισά χρήματα που δαπανώνται για αεροπορικά ταξίδια».
Ο Benjamin Smith, γενικός διευθυντής της Air France-KLM, δήλωσε στη Le Parisien τον περασμένο μήνα ότι η αύξηση του φόρου ήταν «ανεύθυνη» και την χαρακτήρισε ως «φόρο πρόσβασης στη Γαλλία», όπου οι αεροπορικές μεταφορές φορολογούνται περισσότερο στην Ευρώπη. Πρόσθεσε επίσης ότι τα τελευταία 20 χρόνια, η εταιρεία χάνει το 1-2% της αγοράς ετησίως από τις ξένες αεροπορικές εταιρείες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, απείλησε να μειώσει τις πτήσεις της εταιρείας του στη Γαλλία, εάν αυξηθεί ο φόρος, λέγοντας ότι «η Ευρώπη δεν θα γίνει πιο αποτελεσματική ή πιο ανταγωνιστική με την υπερφορολόγηση των αεροπορικών ναύλων».
Διαβάστε επίσης
Ζελένσκι: Ελπίζει να καταλήξει σε συμφωνία για τα κρίσιμα ορυκτά με τις ΗΠΑ στη Διάσκεψη του Μονάχου
Φυσικό Αέριο ΕΕΕ: Προσφέρει τη νέα υπηρεσία για συμβόλαια μέσω gov.gr
Meta: Απατεώνες αποσπούν χρήματα από άτομα που αναζητούν τον έρωτα στο διαδίκτυο με τη χρήση ΑΙ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο περίφημος «Γρύπας πολεμιστής» για πρώτη φορά σε έκθεση
- Νίκος Μωραϊτης: Βασιλιάς της βασιλόπιτας ο Κασσελάκης, ήρθε σαν σταρ του Χόλιγουντ και έγινε ηθοποιός του Ρετιρέ
- Λευκορωσία: Απελευθέρωσε 3 κρατουμένους – Ανάμεσά τους ένας Αμερικανός
- Πετρέλαιο: Πτώση άνω του 2% μετά την τρίτη συνεχόμενη εβδομαδιαία αύξηση των αποθεμάτων στις ΗΠΑ
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)