Οι υπουργοί Άμυνας της Γαλλίας και της Γερμανίας υπέγραψαν σήμερα στο Παρίσι συμφωνία για ένα κοινό πρόγραμμα κατασκευής άρματος μάχης, του MGCS, ορίζοντας τoν καταμερισμό των εργασιών ανάμεσα στη γαλλική και τη γερμανική βιομηχανία, που επιτρέπει να ξεκινήσει η φάση της ανάπτυξης ενός πρότυπου μοντέλου.

Ο Μπόρις Πιστόριους και ο Σεμπαστιάν Λεκορνί σηματοδότησαν την επανέναρξη αυτού του εμβληματικού προγράμματος αμυντικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών, που είχε βαλτώσει μετά το ξεκίνημά του το 2017 λόγω βιομηχανικών αντιπαλοτήτων και των δυσκολιών που είχαν οι δύο χώρες να συμφωνήσουν για τις στρατιωτικές ανάγκες τους.

1

Έτσι, το Παρίσι και το Βερολίνο υπέγραψαν μπροστά στις κάμερες ένα πρωτόκολλο συμφωνίας για την κατανομή του βάρους εργασίας στο 50-50 μεταξύ των βιομηχανιών των δύο χωρών.

“Στην αρχή του προγράμματος υπήρχε ένα όραμα. Ανάμεσα στο όραμα και στην υλοποίηση πέρασε προφανώς πολύς χρόνος και προσπάθεια όμως η σημερινή υπογραφή είναι πραγματικά ένα ορόσημο”, δήλωσε ο Μπόρις Πιστόριους.

Χρηματοδοτούμενο εξίσου από το Παρίσι και το Βερολίνο και υπό γερμανική διεύθυνση, το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιείτο αρχικά υπό την KNDS, οντότητα που δημιουργήθηκε γι΄αυτόν τον σκοπό από τη γαλλική Nexter –κατασκευάστρια του άρματος Leclerc– και τη γερμανική KMW — που κατασκευάζει το Leopard 2. H εισδοχή σε αυτό το 2019 της γερμανικής Rheinmetall αποσταθεροποίησε το οικοδόμημα και τον προβλεπόμενο καταμερισμό των εργασιών μεταξύ των βιομηχανιών.

Προκειμένου να ξεπεραστεί το μπλοκάρισμα, “χρειάστηκε να κατανεμηθούν οι επιχειρησιακές ανάγκες των δύο στρατών ξηράς” οι οποίες εγκρίθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, εξήγησε ο Σεμπαστάν Λεκορνί.

Η συμφωνία που υπογράφτηκε σήμερα ορίζει τη βιομηχανία που θα είναι υπεύθυνη για τον κάθε έναν από τους οκτώ πυλώνες ανάπτυξης: πλατφόρμες, πυργίσκος και κανόνι, πυρά (πύραυλοι, κατευθυνόμενα όπλα), επικοινωνίες και “νέφος” μάχης, προσομοίωση, προστασία, υποδομές.

Η ευθύνη για ορισμένους πυλώνες θα μοιράζεται ανάμεσα στις βιομηχανίες, κυρίως για τον πυργίσκο και το κανόνι.

Τα δύο υπουργεία δεν αναφέρθηκαν λεπτομερώς στην κατανομή των εργασιών μεταξύ τους.

Τώρα αρχίζει η φάση των διαπραγματεύσεων με τις βιομηχανίες προκειμένου να αναπτυχθεί ένα σύστημα επίδειξης του MGCS, ένα είδος προ-πιλοτικού μοντέλου.

“Ο σκοπός είναι να έχουμε τα συμβόλαια στο τέλος του έτους. είναι πολύ φιλόδοξος”, σύμφωνα με τον Μπόρις Πιστόριους.

Περισσότερο από ένα παραδοσιακό άρμα μάχης, το MGCS είναι ένα “σύστημα των συστημάτων”: ένα άρμα μάχης που θα συνοδεύεται από άλλα οχήματα, επανδρωμένα ή μη, που θα περιλαμβάνει σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες (τεχνητή νοημοσύνη, drones προστασίας του άρματος, λέιζερ…)

Για τον Σεμπαστιάν Λεκορνί, “δεν είναι το άρμα του μέλλοντος αλλά το μέλλον του άρματος (…) είμαστε οι πρώτες χώρες που ασχολούνται με αυτήν την εποχή 2040 στον τομέα των τεθωρακισμένων οχημάτων”.

Διαβάστε επίσης:

Ο κανόνας 80/20 για εύκολη απώλεια βάρους

Βουλή: Ψηφίστηκε το ν/σ για την Αντιμετώπιση των επιπτώσεων της Κλιματικής Αλλαγής

Worldline Greece: Συμμετέχει για πρώτη φορά στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών