Σήμερα, η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιβολή οριστικών αντισταθμιστικών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία από την Κίνα έλαβε την απαραίτητη υποστήριξη από τα κράτη μέλη της ΕΕ αναφέρει η Κομισιόν.

Οι νέοι δασμοί θα φτάνουν έως και το 35% και θα επιβληθούν επιπλέον του 10% που ισχύει ήδη.

Στην αρμόδια ομάδα εργασίας, πέντε κράτη μέλη μεταξύ των οποίων η Γερμανία ψήφισαν κατά, 12 απείχαν και 10 τάχθηκαν υπέρ.

Συγκεκριμένα η πρώτη αντίδραση κατά της απόφασης ήρθε από τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών ο οποίος κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αποφύγει το ξέσπασμα ενός «εμπορικού πολέμου» με το Πεκίνο.

Η Επιτροπή «δεν πρέπει να κηρύξει εμπορικό πόλεμο» παρά την ψηφοφορία αυτή, δήλωσε ο φιλελεύθερος υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ και ζήτησε να βρεθεί «μια λύση έπειτα από διαπραγμάτευση» με το Πεκίνο. Η Γερμανία είχε ψηφίσει κατά της πρότασης για τους επιπλέον φόρους.

Εξάλλου ο μεγαλύτερος όμιλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο όμιλος Volkswagen, κατήγγειλε το πράσινο φως των χωρών της ΕΕ για την αύξηση των τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας λόγο για μια «κακή προσέγγιση» για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.

«Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν με εποικοδομητικό τρόπο τις διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση», ανέφερε η Volkswagen σε ανακοίνωση που εξέδωσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας BMW Όλιβερ Τσίπσε χαρακτήρισε την ψηφοφορία για τους επιπλέον δασμούς, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των μελών της ΕΕ, «μοιραίο σινιάλο για την ευρωπαϊκή βιομηχανία της αυτοκίνησης». Πρόσθεσε πως χρειάζεται μια ταχεία διευθέτηση ανάμεσα στις Βρυξέλλες και το Πεκίνο ώστε να αποφευχθεί μια εμπορική σύγκρουση.

Η Geely Holding, η οποία έχει μερίδια στις αυτοκινητοβιομηχανίες Polestar και Volvo Cars, εξέφρασε απογοήτευση για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα λέγοντας ότι θα μπορούσε να εμποδίσει τις οικονομικές και τις εμπορικές σχέσεις.

Νωρίτερα, η Σουηδία έκανε γνωστό ότι θα απόσχει στην ψηφοφορία για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο υπουργός Εξωτερικού Εμπορίου της χώρας.

Ο Μπέντζαμιν Ντούσα δήλωσε πως η Σουηδία είχε σκεφθεί να καταψηφίσει τους δασμούς, αλλά αποφάσισε να απόσχει έπειτα από συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Είχαμε πολύ θετικές ενδείξεις μόλις πρόσφατα από την Κομισιόν ότι καλώς εχόντων μπορούν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και συγκεκριμένα για τη Volvo Cars», είπε.

«Η θέση της Σουηδίας είναι ότι το καλύτερο πράγμα θα ήταν η Κίνα και η ΕΕ να μπορέσουν καταλήξουν από κοινού σε συμφωνία σε σχέση με αυτό το πρόβλημα».

Η Σουηδία τήρησε αποχή σε μία πρώτη μη δεσμευτική ψηφοφορία τον Ιούλιο σχετικά με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει τους δασμούς.

Η πρόταση της Κομισιόν μπορεί να εφαρμοστεί εκτός αν μια ενισχυμένη πλειοψηφία 15 κρατών μελών της ΕΕ, που να αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ, ψηφίσει κατά.

Διαβάστε επίσης: 

Ιδού το ηλεκτρικό Peugeot 408! (video)

EKO Acropolis Rally: Στο κέντρο της δράσης!

Γίνε γείτονας του Πρίγκιπα William και της Πριγκίπισσας Kate Middleton με €23.800 την εβδομάδα