ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για την εξαπάτηση περισσότερων από 800.000 καταναλωτών από την Αμερική και την Ευρώπη, από γνωστό κινεζικό δίκτυο e-shop καταστημάτων.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι είχαν δημιουργηθεί περισσότερες από 76 χιλιάδες ψευτοσελίδες ηλεκτρονικών αγορών μέσω των οποίων στήθηκε η απάτα.
Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν δεκάδες χιλιάδες ψεύτικα διαδικτυακά καταστήματα που προσφέρουν εκπτωτικά προϊόντα από Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, καθώς και πολλές άλλες premium μάρκες.
Οι διάθεσιμες γλώσσες από αγγλικά έως γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, σουηδικά και ιταλικά που μπορούν να επιλέξουν οι χρήστες στους ιστότοπους, δεν προμηνύουν με τίποτα ότι πρόκειται για απάτη.
Οι ιστοσελίδες ωστόσο δεν έχουν καμία σχέση με τις μάρκες που ισχυρίζονται ότι πωλούν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές που μίλησαν για την εμπειρία τους δήλωσαν ότι δεν έλαβαν κανένα προϊόν.
Σύμφωνα με τον Guardian, τα πρώτα ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργήθηκαν το 2015. Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια έχουν διεκπεραιωθεί περισσότερες από ένα εκατ. «παραγγελίες», σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων.
Σύμφωνα με τα εώς τώρα δεδομένα, οι απατεώνες πίσω από αυτό το δίκτυο φέρεται να προσπάθησαν να αρπάξουν έως και 50 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Πολλά από αυτά τα e-shop έχουν «κατέβει», αλλά το ένα τρίτο από αυτά – περισσότερα από 22.500 – εξακολουθούν να λειτουργούν.
Μέχρι στιγμής, εκτιμάται ότι 800.000 άνθρωποι, σχεδόν όλοι τους σε Ευρώπη και ΗΠΑ, έχουν δώσει διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ 476.000 από αυτούς έχουν δώσει στοιχεία χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους.
Όλοι τους παρέδωσαν επίσης τα ονόματα, τους αριθμούς τηλεφώνου, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τις ταχυδρομικές διευθύνσεις τους στο fake δίκτυο.
Η Katherine Hart, επικεφαλής αξιωματικός στο Chartered Trading Standards Institute, περιέγραψε την επιχείρηση ως «μία από τις μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες ψεύτικων καταστημάτων που έχω δει». Και πρόσθεσε: «Συχνά αυτοί οι άνθρωποι ανήκουν σε ομάδες σοβαρού και οργανωμένου εγκλήματος, επομένως συγκεντρώνουν δεδομένα και μπορεί να τα χρησιμοποιήσουν εναντίον ανθρώπων αργότερα, καθιστώντας τους καταναλωτές πιο επιρρεπείς σε απόπειρες phishing».
«Τα δεδομένα είναι το νέο νόμισμα», δήλωσε ο Jake Moore, παγκόσμιος σύμβουλος κυβερνοασφάλειας στην εταιρεία λογισμικού ESET. Προειδοποίησε ότι τέτοιες συλλογές προσωπικών δεδομένων θα μπορούσαν επίσης να είναι πολύτιμες για τις ξένες υπηρεσίες πληροφοριών για σκοπούς παρακολούθησης.
«Η μεγαλύτερη εικόνα είναι ότι πρέπει να υποθέσει κανείς ότι η κινεζική κυβέρνηση μπορεί να έχει πιθανή πρόσβαση στα δεδομένα», πρόσθεσε.
Η ύπαρξη του δικτύου ψεύτικων καταστημάτων αποκαλύφθηκε από την Security Research Labs (SR Labs), μια γερμανική εταιρεία συμβούλων κυβερνοασφάλειας, η οποία έλαβε πολλά gigabyte δεδομένων και τα μοιράστηκε με την Die Zeit.
Διαβάστε επίσης:
Στην «παγίδα» των τεκμηρίων πάνω από 1,5 εκατ. φορολογούμενοι – Έρχονται ριζικές αλλαγές από το 2025
Οι ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας που έχουν μπει στη ναυτιλία
Αstra Zeneca: Γιατί αποσύρει παγκοσμίως το εμβόλιο κατά του κορονοϊού