Λίγες ημέρες μετά από τις εθνικές εκλογές του 2019  ο Γιώργος Καραγιάννης  ανέλαβε το ρόλο του Γενικού Γραμματέα Υποδομών και έκτοτε έγινε το δεξί χέρι του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Δύο χρόνια αργότερα στα τέλη του Αυγούστου του 2021 η δουλειά του αναγνωρίστηκε ακόμα περισσότερο και ανέλαβε τις αρμοδιότητες του Υφυπουργού αρμόδιου για τις Υποδομές. Έχει εργαστεί σκληρά στο Υπουργείο για να ξεμπλοκάρει μεγάλα έργα, όπως για παράδειγμα το Πάτρα-Πύργος, και ο ίδιος έχει πει μάλιστα πως για το συγκεκριμένο έργο χρειάστηκαν πολλά ξενύχτια.

Ο αναβαθμισμένος πλέον Υφυπουργός κρατάει χαμηλούς τόνους, αλλά δε φοβάται να τους ανεβάσει ή να συγκρουστεί κιόλας, σε περιπτώσεις στις οποίες οι πολιτικές αποφάσεις του Υπουργείου Υποδομών δεν τηρούνται.

Μία τέτοια περίπτωση ήταν και η κρυφή αύξηση των διοδίων στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου παρά τις δεσμεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου για διατήρηση των τιμών στα επίπεδα του 2022 σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

Ο Γιώργος Καραγιάννης όχι απλά δε δέχθηκε την πλάγια αύξηση που προσπάθησε να περάσει πλάγια η ΓΕΦΥΡΑ μέσω του e-pass , αλλά, όπως ανακοίνωσε και στη Βουλή απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, που είχε θέσει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, η τιμή των διοδίων μειώθηκε κατά 10 ευρώ από το αρχικό ποσό πριν την αύξηση.

Ο Υφυπουργός περνάει σχεδόν όλη του τη μέρα, οι συνεργάτες του λένε και μεγάλο μέρος της νύχτας, προκειμένου να κλείσει τα ανοιχτά θέματα του Υπουργείου. Πιο συγκεκριμένα, ο Γιώργος Καραγιάννης έχει διαπραγματευτεί με τους παραχωρησιούχους για το θέμα των διοδίων στα τέλη του περασμένου έτους, ενώ στα μέσα του 2022 είχε συνομιλήσει με όλους τους φορείς των κατασκευαστικών και εργοληπτικών εταιρειών προκειμένου να δώσει λύση για την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των κατασκευαστικών υλικών, η οποία απειλούσε όλα τα δημόσια έργα με αναστολές.

Όσοι τον γνωρίζουν, αλλά και οι άνθρωποι της αγοράς κάνουν λόγο για ένα άτομο που έχει πολύ καλή γνώση της λειτουργίας του κατασκευαστικού κλάδου, ενώ ακούει και όλες τις πλευρές πριν καταλήξει σε κάποια απόφαση.

Ανεβασμένες οι «μετοχές» του και στη Νέα Δημοκρατία

Ο νέος «υπερ-υφυπουργός» βλέπει ταυτόχρονα να ισχυροποιείται η θέση του δίπλα στον Πρωθυπουργό και στον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος.

Το πιστοποιεί το γεγονός ότι ο κ. Καραγιάννης είναι «παρών» δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη σε όλες τις βασικές περιοδείες του Πρωθυπουργού ανά την Ελλάδα, έχοντας αναλάβει μάλιστα, την παρουσίαση του έργου που συντελείται την τελευταία τετραετία στις υποδομές, επί υπουργίας Κώστα Αχ. Καραμανλή, καταλυτικό τομέα στον οποίο ο Πρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος «ποντάρει» στο πλαίσιο της στρατηγικής της σύγκρισης εφ΄ όλης της ύλης των διακυβερνήσεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Στο πλαίσιο αυτό, είδαμε τον Θεσσαλονικιό Υφυπουργό να παρουσιάζει προσφάτως το εμβληματικό έργο της σήραγγας της Κλεισούρας στη Δυτική Μακεδονία, στο πλαίσιο του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την περιοχή ύψους 4 δις ευρώ.

Το ίδιο συνέβη στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, την Αχαΐα, την Κρήτη, όπου έχει γίνει έργο ανάλογου ύψους στις υποδομές, ενώ το ίδιο θα συμβεί και στις επόμενες περιοδείες του Πρωθυπουργού, πριν και κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο Γιώργος Καραγιάννης δεν διστάζει να μιλήσει δημοσίως για χρονοδιαγράμματα, στοιχείο όχι και τόσο σύνηθες για την ελληνική πολιτική κουλτούρα. Όπως συνέβη, για παράδειγμα, στη Θεσσαλονίκη, όπου προσδιόρισε την ολοκλήρωση των έργων του μετρό στα τέλη του έτους. Η στο Καστέλι, όπου το νέο διεθνές αεροδρόμιο προγραμματίζεται να παραδοθεί μέχρι και ένα χρόνο νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα

Εντύπωση προκαλούν και δημόσιες δηλώσεις του κ. Καραγιάννη, ο οποίος, με κάθε ευκαιρία, υπογραμμίζει ότι «εμείς θέλουμε να κριθούμε από το έργο μας, δεν πρόκειται να μπολιάσουμε με το δηλητήριο του διχασμού τους πολίτες. Σκοπός μας δεν είναι η σύγκρουση αλλά η σύγκριση. Εμείς κάνουμε πράξεις τις δεσμεύσεις μας και αυτή είναι η διαφορά μας»»

Οι αρμοδιότητες του κ. Καραγιάννη δεν σταματούν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Οι «μετοχές» του είναι ανεβασμένες και στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας της ΝΔ, όπου προσφάτως, ανέλαβε επικεφαλής «περιφερειάρχης» για τους τοπικούς στρατηγικούς πυρήνες της Κρήτης και παρά την άρνησή του να είναι υποψήφιος βουλευτής στην Θεσσαλονίκη, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, πηγές με γνώση της ανθρωπογεωγραφίας της ΝΔ, θεωρούν σίγουρη την περαιτέρω αναβάθμισή του μετεκλογικά.

Διαβάστε επίσης

Υπουργείο Υποδομών: Πρόσθετες αρμοδιότητες σε Παπαδόπουλο και Καραγιάννη

Οικονόμου: Την ώρα της μεγάλης οδύνης, ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας