Για το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους μίλησε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης.

Βασικός κορμός του νομοσχεδίου, εξήγησε ο υπουργός Εργασίας, είναι η ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας που θα αφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων. 

1

«Θεσπίζουμε τη δυνατότητα εργαζομένου να δουλεύει σε πολλαπλούς εργοδότες. Μπορεί να δουλεύει δύο οχτάωρα σε δυο διαφορετικούς εργοδότες και να είναι απολύτως νόμιμο, δηλωμένο και στα εισοδήματα του. Ή θεσπίζουμε την περίοδο του δοκίμου εργαζομένου, ένας εργαζόμενος εργάζεται σε μια επιχείρηση και μπορεί να λύεται η σύμβαση του αυτομάτως και αζημίως σε περίοδο 6 μηνών».

Αυξάνεται το πρόστιμο για την υποδηλωμένη εργασία

Υπάρχουν, τόνισε, και πολλές άλλες ρυθμίσεις στον τρόπο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας, πχ. οι επιχειρήσεις θα επιλέξουν τη χρήση της ψηφιακής κάρτας  και θα απαλλαγούν σχεδόν από όλη τη γραφειοκρατική διαδικασία που τους επιβάλλει η Εργάνη.

Στόχος να εφαρμοστεί η ψηφιακή κάρτα σιγά – σιγά σε όλη την οικονομία, όλες τις επιχειρήσεις, με εξαντλητικό διάλογο με τους φορείς και με βάση τις ιδιομορφίες του κάθε κλάδου.

«Η ψηφιακή κάρτα είναι προς όφελος των εργαζομένων και των -καλών- εργοδοτών, όμως θεσπίζουμε και το πρόστιμο των 10.500 ευρώ για τις επιχειρήσεις που έχουν ψηφιακή κάρτα εργασίας στην περίπτωση της υποδηλωμένης εργασίας» επισήμανε ο υπουργός Εργασίας.

Τόνισε ακόμα ότι και με χρέος 20.000 ευρώ θα μπορεί κάποιος να παίρνει σύνταξη, με κάποια κριτήρια.

«Το νομοσχέδιο έχει παρά πολύ καλές ρυθμίσεις, θα προκαλέσει αρκετό ενδιαφέρον στην κοινή γνώμη και θα έχει πολύ ωραίες συνεδριάσεις στη Βουλή» σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Η παραγγελία εν μέσω καύσωνα

Όπως διηγήθηκε ο υπουργός εν μέσω καύσωνα «με 45 βαθμούς πήρα τηλέφωνο σε μια από τις δύο πλατφόρμες ντελίβερι και παρήγγειλα σουβλάκια με χοιρινό γύρο. Μου πήραν την παραγγελία κανονικά, μου είπαν ‘σε 25 λεπτά στο σπίτι σας’ και με το που έκλεισε το τηλέφωνο λέω ‘κοίταξε, την πήραν την παραγγελία και πρέπει να βάλω πρόστιμο’… Στο ένα λεπτό με πήραν τηλέφωνο από το μαγαζί. Και λέω ‘πω πω το καταλάβανε ότι δεν γίνεται, και ευτυχώς δεν θα βάλω πρόστιμο’. Σηκώνω το τηλέφωνο, και λένε: ‘έχει τελειώσει ο γύρος χοιρινός θέλετε να βάλουμε γύρο κοτόπουλο;’ Και λέω ‘γι’ αυτό με πήρατε;’ Επιβλήθηκαν πρόστιμα και στη μια και στην άλλη πλατφόρμα. Μετά όμως από αυτό, την Τετάρτη, την επομένη μέρα του μεγάλου καύσωνα, και οι δυο πλατφόρμες σταμάτησαν να λειτουργούν δεν πήραν καθόλου παραγγελίες»

Ο κ. Γεωργιάδης με αφορμή αυτό το περιστατικό έστειλε μήνυμα ότι οι εργαζόμενοι στην εποχή που ζούμε δεν είναι δούλοι, είναι άνθρωποι με ψύχη και δικαιώματα, και ο εργοδότης έχει απόλυτη ευθύνη να προσέχει την υγεία του εργαζομένου.

«Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει έστω και λίγο να διακινδυνεύουν τη ζωή των εργαζομένων τους όταν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα» ξεκαθάρισε.

Διαβάστε επίσης:

Κυρανάκης για Κτηματολόγιο: Από Δευτέρα 28/8, σε Αθήνα και Πειραιά, οι πολίτες θα λαμβάνουν αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά

ΣΥΡΙΖΑ: Αυτοί είναι οι επικεφαλής στα ψηφοδέλτια της τοπικής αυτοδιοίκησης

Μητσοτάκης: Ο Δημήτρης Πτωχός είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση