Εντυπωσιακά έσοδα που αγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ από μερίσματα των συμβάσεων παραχωρήσεων αναμένουν για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οι αναλυτές της Alpha Finance.

Στην έκθεσή της η Alpha Finance δίνει περιθώριο ανόδου περί το 53% για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θέτοντας την τιμή στόχο στα 7,8 ευρώ ανά μετοχή,  με σύσταση Outperform.

Όπως υποστηρίζουν  οι αναλυτές της Alpha Finance, οι παραχωρήσεις αποτελούν πλέον σημαντικό τμήμα της δραστηριότητας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς συνεισέφεραν το 14% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών και το 33% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018. Εκτός από το 100% των θυγατρικών Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει και το 32,5% της εταιρείας διαχείρισης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Σύμφωνα με τους αναλυτές, ενώ οι δύο παραχωρήσεις των οδικών αξόνων της Νέα Οδός και της  Κεντρική Οδός συνεισφέρουν σήμερα περί τα 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια μερίσματα. Τα αντίστοιχα μερίσματα από τη διαχείριση του αεροδρομίου στο Καστέλι μπορεί να φτάνουν και τα 23 εκατ. ευρώ.

Οι αναλυτές επισημαίνουν πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει  ανακοινώσει την πρόθεσή του να μεταφέρει σε ξεχωριστή θυγατρική εταιρεία τις δραστηριότητες στον τομέα παραχωρήσεων.

Η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι εγκρίθηκε πρόσφατα από τη Βουλή, με στόχο την ολοκλήρωση των εργασιών και την έναρξη λειτουργίας το 2023. Στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του ομίλου περιλαμβάνεται επίσης το 17% της εταιρείας διαχείρισης της Ολυμπίας Οδού. Ειδικά για το Καστέλι, οι αναλυτές της Alpha Finance τονίζουν πως τα πρόσθετα οφέλη από τη διαχείριση του νέου αεροδρομίου, δηλαδή εκτός των μερισμάτων, μπορεί να αποδειχθούν καταλύτης για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πρόσθετα έσοδα μπορεί να έχει ο όμιλος π.χ. από τη διαχείριση των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών.

Παράλληλα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δραστηριοποιείται και στον τομέα των  θέσεων στάθμευσης καθώς και σε Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στη διαχείριση απορριμμάτων, μέσω της εν λειτουργία μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου και των υπό κατασκευή μονάδων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Η ετήσια αύξηση της κυκλοφορίας στους οδικούς άξονες που συμμετέχει, πλειοψηφικά ή μειοψηφικά, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπεται πως θα κινηθεί κοντά στο 2%. Αν συμπεριληφθεί και η δραστηριότητα στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, τότε ο τομέας παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπεται πως θα έχει μέση ετήσια αύξηση εσόδων κοντά στο 5% για την περίοδο 2018-2022.

Το περιθώριο EBITDA του τομέα παραχωρήσεων εκτιμάται πως θα κινηθεί κοντά στο 48% μέχρι το 2022. Οσο για τα ετήσια μερίσματα από τη Νέα Οδό (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ) και την Κεντρική Οδό (διαχειρίζεται τον Αξονα Κεντρικής Ελλάδας) προβλέπεται πως θα παραμείνουν στα 30 εκατ. ευρώ μέχρι το 2028. Από το 2029 αναμένεται, όμως, να διπλασιαστούν στα 60 εκατ. ευρώ ετησίως μέχρι τη λήξη της παραχώρησης, καθώς θα έχει αποπληρωθεί το σημαντικότερο τμήμα του δανεισμού.