Έρχεται, μετά από 17 χρόνια τον προσεχή Σεπτέμβριο σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ).

Επί σειρά μηνών, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης, τα θέματα της οδικής ασφάλειας.

1

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι στόχος είναι να πέσουν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη. Η Ελλάδα εξάλλου βρίσκεται ακόμα στην 4η χειρότερη θέση ως χώρα στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία.

Σημειωνεται δε, πως πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα ήταν πρώτη. Οι νεκροί το 2023 ήταν περίπου 650.

Από την περασμένη Άνοιξη, εξάλλου, οι πληροφορίες ήθελαν το νέο, αναμορφωμένο ΚΟΚ να έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια.

Στόχος ήταν από τότε να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης.

Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Βάσει του νέου ΚΟΚ, οι ποινές θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα.

Εξετάζεται, ακόμη, η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Έτσι, στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, καθώς προβλέπεται η αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος- θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.

Διαβάστε επίσης:

Μιχάλης Χρυσοχοϊδης: «Δεν υπάρχει πιο όμορφο πράγμα για έναν υπουργό να βλέπει τις πολιτικές του να εφαρμόζονται και να δικαιώνονται»

Ντόναλντ Τραμπ: Αναγκαστική προσγείωση για το αεροπλάνο που τον μετέφερε

Ο Τσιτσιπάς, η καταδικαστέα συμπεριφορά του και η υποκρισία μιας κοινωνίας που έχει μετατραπεί σε πεζοδρόμιο