Στην επιτάχυνση του νομοθετικού έργου και την υπερψήφιση από τη Βουλή κρίσιμων και συμβολικών νομοσχεδίων προχωρά ο Πρωθυπουργός, ενισχύοντας τις φήμες περί επίσπευσης  του χρόνου διεξαγωγής των εκλογών, και σε κάθε περίπτωση, την προσπάθεια της Κυβέρνησης να διατηρήσει ή και να ενισχύσει το σαφές δημοσκοπικό προβάδισμα και την πολιτική υπεροπλία στους ποιοτικούς δείκτες των μυστικών μετρήσεων της κοινής γνώμης.

Με τη χώρα να εισέρχεται από τον Ιούλιο, σε καθαρά προεκλογική περίοδο, μιας και εισερχόμαστε και επισήμως στον τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής θητείας, και με την πιθανότητα-κίνδυνο της «χαλαρής» ψήφου και της αποσυσπείρωσης στις πρώτες εκλογές να είναι ορατές -και απευκταίες για το Μαξίμου- ο Κ. Μητσοτάκης, με βάση και την επιδίωξη της αυτοδυναμίας ή ποσοστών κοντά σε αυτή στις δεύτερες κάλπες, πέρα από τις ήδη εξαγγελθείσες περιοδείες σε κρίσιμες εκλογικές περιφέρειες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα κρατήσει και φέτος ανοιχτή τη Βουλή, ώστε να «περάσει» σημαντικά για τη βελτίωση της μεταρρυθμιστικής εικόνας της κυβέρνησης νομοσχέδια, βασικό όπλο στη φαρέτρα του, απέναντι στην ακρίβεια και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Η επιχείρηση «ανοιχτή Βουλή», όπως ευελπιστεί το Μέγαρο Μαξίμου, θα συμβάλλει στη βελτίωση του κυβερνητικού απολογισμού ενόψει και της φετινής ΔΕΘ, η οποία, εξ ορισμού, φέρει ειδικό πολιτικό πολλαπλασιαστή, καθώς θα είναι η τελευταία πριν την κάλπη.

Πολλώ δε μάλλον όταν ο Αλ. Τσίπρας, όπως όλα δείχνουν, θα ανεβάζει αντιπολιτευτικές «στροφές», με αιχμή του δόρατος την υπόθεση Novartis και με υπομόχλιο τις επιπτώσεις της ακρίβειας στο πορτοφόλι της μεσαίας τάξης και, βεβαίως, των οικονομικά ασθενέστερων στρωμάτων  του εκλογικού σώματος. Την ώρα που ο Ν. Ανδρουλάκη θέτει και επισήμως από χθες, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ σε προεκλογική εγρήγορση, ζητώντας με νόημα, από τα στελέχη του να μην είναι κλεισμένοι στα γραφεία τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρωθυπουργός έχει δώσει «εντολή μηδενικής χαλάρωσης» αναφορικά με το κοινοβουλευτικό- νομοθετικό έργο. Στο επίκεντρο της προώθησης του κυβερνητικού έργου, αλλά και της κομματικής αντιπαράθεσης, θα βρεθούν, μεταξύ άλλων: Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, μια από τις «γάγγραινες» της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης. Αυτό του Υπουργείου Οικονομικών για την εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.

Το νομοσχέδιο για την ίδρυση Κεντρικού Μητρώου Πιστώσεων ως εθνικού συστήματος αρχειοθέτησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που θα τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος. Καθώς και τα νομοσχέδια για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας περί νόμιμης μετανάστευσης για τον ΟΔΔΗΧ και το πλαίσιο λειτουργίας του ΤΧΣ, για το πλαίσιο αδειοδοτήσεων των ΑΠΕ και τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των χρήσεων γης και ειδικότερα στις Ζώνες των Προστατευόμενων Περιοχών. Το σχέδιο νόμου των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, ένα εγχείρημα με αυτονόητη σημασία και για την ασφάλεια της χώρας. Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας με αιχμή στη δευτεροβάθμια φροντίδα και το ΕΣΥ.

Το νομοσχέδιο Πιερρακάκη για την Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης και την Κυβερνοασφάλεια. Και βεβαίως, το νομοσχέδιο Κεραμέως για το νέο πλαίσιο λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό να ταυτίζεται με την εν λόγω μεταρρύθμιση και να μην διστάζει να κάνει λόγο ακόμα και για «ιδεολογική μάχη».

Διαβάστε επίσης

Πιο κοντά φέρνει τις εκλογές ο εθνικός στόχος της “επενδυτικής βαθμίδας”

Κυριάκος Μητσοτάκης στο Reuters: H Ελλάδα δεν θα ανεχτεί παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων της