«Καλό είναι κάποια στιγμή το ΜέΡΑ25 να δημοσιοποιήσει ποιο νομοσχέδιο έφερε στη Βουλή κορυφαίο στέλεχός του, όταν ήταν στο Υπουργείο Οικονομικών από τον Ιανουάριο του 2015 έως τον Ιούλιο του 2015, για να καταργήσει το συνυποσχετικό που προϋπήρχε. Διότι ή θα έπρεπε να καταργηθεί το συνυποσχετικό ή θα έπρεπε να υπάρχει κάτι άλλο. Νομοσχέδιο τότε δεν υπήρχε. Εύκολη η κριτική, δύσκολες οι προτάσεις. Αλλά, επειδή έχουμε εκλογές μπροστά μας, ο ελληνικός λαός απαιτεί και κριτική και προτάσεις.»

Αυστηρή κριτική άσκησε ο βουλευτής Β’ Πειραιά, Τρύφωνας Αλεξιάδης και αναπληρωτής τομεάρχης Οικονομικών, στη συζήτηση νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών για τις φορολογικές ρυθμίσεις για τη ναυτιλία και άλλες διατάξεις, τόσο προς τον Γιάνη Βαρουφάκη όσο και προς την κυβέρνηση.

1

Ειδικότερα, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι τη χαρακτηρίζει μεγάλη βιασύνη και φέρνει προς νομοθέτηση σοβαρά ζητήματα, όπως το θέμα της φορολογίας της ναυτιλίας, λίγους μήνες πριν τις εκλογές και πρόσθεσε: «Για τόσο μεγάλα πολιτικά θέματα θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ουσιαστικός κοινωνικός διάλογος, να έχουμε καταθέσει όλοι τις απόψεις μας και να καταλήξουμε σε προτάσεις με διαχρονική ισχύ, που να στηρίζονται από πολλά πολιτικά κόμματα και που να μπορούν να αντιμετωπίζουν βασικά προβλήματα στην ελληνική επικράτεια. Η κυβέρνηση προσπαθεί να τα κλείσει στα γρήγορα, διότι είναι πολλά τα λεφτά, μεγάλη η διαπλοκή, μεγάλα τα επιχειρηματικά συμφέροντα».

Αναφερόμενος για το τι έχει κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη ναυτιλία, είπε:

«Ο ΣΥΡΙΖΑ το 2015 – 2019 έδωσε μεγάλη μάχη για τα θέματα ναυτιλίας, υπερασπίστηκε στις διαπραγματεύσεις με τους Θεσμούς την ελληνική ναυτιλία όταν είχαμε πιέσεις και επιχειρήματα σαν αυτά που ακούσαμε πριν λίγη ώρα από κάποιους εδώ, που στη λογική της καταγγελίας και της επίθεσης στον ΣΥΡΙΖΑ επαναλαμβάνουν ακριβώς τα επιχειρήματα που ακούγαμε στις διαπραγματεύσεις.

Δεχθήκαμε μεγάλη επίθεση τότε από αυτούς που ήθελαν να αυξήσουμε τη φορολογία της ελληνικής ναυτιλίας, για να γίνει μη ανταγωνιστική, για να έχουμε υπερφορολόγηση, για να έχουμε αφελληνισμό, για να έχουμε συρρίκνωση. Και τότε, δεν είχαμε πολιτικές συμμαχίες, είχαμε κάποιους που φώναζαν ”Γερά, Γερούν”, εμείς όμως δώσαμε τη μάχη και πετύχαμε.

Ζητήσαμε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, εκθέστε με πολιτικά και καταθέστε το σήμερα, τι πλήρωσε, τι κατέβαλλε – όχι τι βεβαίωσε – η εμπορική ναυτιλία στη χώρα μας σε φόρους συνολικά ανά έτος την περίοδο 2010 – 2022, για να φανεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ αύξησε ή μείωσε από το 2015 έως το 2019 αυτό που παρέλαβε το 2014.

Βεβαίως και δεν θα στηρίξουμε σε αυτή την περίοδο το προκλητικό ”δώρο” που κάνει η Κυβέρνηση στους εφοπλιστές.

Η Κυβέρνηση πρέπει να απολογηθεί στους πολίτες, γιατί σ’ αυτή τη δύσκολη περίοδο δεν υπάρχουν λεφτά για να μειώσουμε τον ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής ή να μειώσουμε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης ή για την υλικοτεχνική υποδομή των αστυνομικών, που έχουν σοβαρά προβλήματα ή για να δώσουμε σε όλους τους ένστολους το επίδομα που δίνεται μόνο σε κάποιους ή για μια σειρά δίκαιων αιτημάτων. Αλλά, υπάρχουν λεφτά για να μειωθεί η φορολογία στους εφοπλιστές.

Η ελληνική ναυτιλία – και καλά κάνει – αυτή την περίοδο, λόγω πολλών παραγόντων, απολαμβάνει πολλά έσοδα, πολλά κέρδη. Νομίζω ότι σύμφωνα με τον πατριωτισμό που πολλοί εφοπλιστές δηλώνουν ότι έχουν και πολλοί εξ αυτών το αποδεικνύουν, πρέπει να συμβάλλουν σύμφωνα με το Σύνταγμα.

Θα πω και θα καταθέσω στα Πρακτικά τι λέει ένας κλάδος της ναυτιλίας με μεγάλη κοινωνική προσφορά, με μεγάλη εθνική συνεισφορά, διότι υπάρχει ο ανταγωνισμός από την Τουρκία, από την Ιταλία και από την Αλβανία. Πρόκειται για τον κλάδο των ρυμουλκών, των ναυαγοσωστικών, των πλοίων υποστήριξης, που στη δύσκολη ώρα είναι εκεί για να στηρίξουν.

Εκτός των άλλων, οι άνθρωποι ήρθαν και είπαν στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ότι σήμερα με τον νόμο που φέρνει στη Βουλή η Κυβέρνηση και συγκεκριμένα με το άρθρο 8 επικρατεί μια τελείως διαφορετική και άδικη λογική από αυτή του άρθρου 6 του ίδιου νομοσχεδίου. Δηλαδή, εδώ το κράτος εμφανίζεται να εξαντλεί την αυστηρότητά του στους ”φτωχούς συγγενείς” των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, σε αυτούς που έχουν τα μικρότερα σε μέγεθος πλοία, τα ρυμουλκά και τις βυθοκόρους, αγνοώντας επιδεικτικά τον πολύτιμο ρόλο τους στην εξυπηρέτηση των ποντοπόρων πλοίων και την ασφαλή λειτουργία των λιμένων.

Και τέλος, λέει πιο κάτω, μεταξύ πολλών άλλων: ”Επαναλαμβάνουμε ότι θα πρέπει να υπάρξει φορολογική δικαιοσύνη”. Καταθέτω στα Πρακτικά τα πλήρη έγγραφα.

Η Κυβέρνηση δεν θέλει να απαντήσει, δεν επιχειρηματολογεί επί της ουσίας, αλλά εμείς θα τα καταθέσουμε. Και να είστε σίγουροι ότι σε αυτούς τους ανθρώπους, σε αυτές τις επιχειρήσεις, θα είμαστε δίπλα, διότι πρέπει να στηριχθούν και πρέπει να τους ενισχύσουμε με κάθε τρόπο».

Διαβάστε επίσης:

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Πούλησε και επαναμίσθωσε πλοίο και θα έχει έσοδα 29,85 εκατ. δολ.