array(0) {
}
        
    
Menu
-0.08%
Τζίρος: 54.12 εκατ.

Λούτνικ: Έχουμε ολοκληρώσει μια εμπορική συμφωνία

Comments

Με μία βουτιά 10,5% έκανε ποδαρικό στη νέα χρονιά ο δείκτης BDI (Baltic Dry Index) καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ημερήσια ποσοστιαία πτώση των τελευταίων έξι ετών. Ο συγκεκριμένος δείκτης που παρακολουθεί τα ναύλα στα πλοία capesize, panamax και supramax που μεταφέρουν εμπορεύματα ξηρού φορτίου, υποχώρησε στις 976 μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο από το Μάιο 2019.

Σύμφωνα με το Reuters, ο BDI έχει υποχωρήσει κατά 61% από το υψηλό αρκετών ετών που σημείωσε το Σεπτέμβριο 2019, όταν έφτασε στις 2.518 μονάδες, ενώ έκλεισε στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς κατά 14% χαμηλότερα.

Στο σύνολο της η αγορά ξηρού φορτίου υποχωρεί λόγω της αύξησης του στόλου αλλά και της στασιμότητας που παρουσίασε η ζήτηση κατά την εορταστική περίοδο, ωστόσο τα ναύλα αναμένεται να κινηθούν ανοδικά μόλις ευθυγραμμιστούν με το κόστος των καυσίμων χαμηλά περιεκτικότητας σε θείο, υποστηρίζει ο αναλυτής Randy Giveans της Jefferies.

Από την πλευρά του ο αναλυτής της Evercore ISI, Jonathan Chappell σχολιάζοντας την πρόσφατη υποχώρηση της συγκεκριμένης αγοράς υποστήριξε ότι δεν θα αποτελέσει έκπληξη η συνέχιση του συγκεκριμένου δυσμενούς momentum.

Σε ανάλυση της Value Investor’s Edge για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου το 2020, που επιμελήθηκε ο οικονομολόγος James Catlin, αναφέρεται ότι ο προβληματισμός που υπάρχει για τη ζήτηση σε συνδυασμό με το πρόγραμμα των παραδόσεων, το πιο πιθανό είναι να διατηρήσουν το δείκτη BDI κάτω από το υψηλό του 2019.

Από την πλευρά της προσφοράς, οι προσαρμογές για την εφαρμογή του slow steaming, οι αποσύρσεις πλοίων για την εγκατάσταση scrubbers και η αύξηση των διαλύσεων που αναμένονται στις αρχές του νέου έτους μπορεί να την περιορίσουν. Ωστόσο, όσο περνά ο καιρός αυτοί οι ανασταλτικοί παράγοντες θα εκλείψουν.

Ο μεγάλος αστάθμητος παράγοντας για την αγορά ξηρού φορτίου το 2020 είναι αν θα επιτευχθεί λύση για τη λήξη του εμπορικού πολέμου και ποια θα είναι αυτή, αφού θα επηρεάσει τη διακίνηση των προϊόντων.

Στις εισηγμένες ναυτιλιακές που ασχολούνται με τη μεταφορά ξηρού φορτίου περιλαμβάνονται οι Eagle Bulk, Genco, Scorpio Bulkers, Golden Ocean, καθώς και οι ελληνικών συμφερόντων Diana Shipping, EuroDry, Navios Maritime Partners, Safe Bulkers, Seanergy και Star Bulk.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 3,54 εκατ. δολάρια
Η Πελώνη και ο ΚΜ, οι εκπλήξεις σε METLEN και Alter Ego, η Grivalia, η κ. Στράφτη και ένας περίεργος διαγωνισμός, ποιοι πήγαν στο κάλεσμα του Πιέρ, και το exclusive lunch της Χριστιάννας Βαρδινογιάννη
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 5,93 εκατ. δολάρια

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λούτνικ: Έχουμε ολοκληρώσει μια εμπορική συμφωνία
Wall Street: Έκτη ημέρα κερδών για τον S&P 500 μετά τις δηλώσεις Λούτνικ για την πρώτη εμπορική συμφωνία της κυβέρνησης Τραμπ
Πετρέλαιο: Νέα κατρακύλα λόγω πιέσεων για ταχύτερη μείωση των εθελοντικών περικοπών από τον OPEC+
ΗΠΑ: Ζητούν «συγκεκριμένες προτάσεις» από Ρωσία και Ουκρανία, αλλιώς αποχωρούν από τις διαπραγματεύσεις
Φάρσα για βόμβα στη Βουλή: Κάτοικος Θεσσαλονίκης ο φαρσέρ, έχει απασχολήσει ξανά τις Αρχές
Βουλή: Συζητήθηκε στις επιτροπές το σχέδιο προμήθειας 8 νέων πυροσβεστικών ελικοπτέρων
Βρετανία: Συντριβή μικρού αεροπλάνου στο αεροδρόμιο Μπράντον του Μάντσεστερ
CarGarantie: Στα 718 ευρώ το μέσο κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου στην Ευρώπη
Η Γαλλία προτείνει να επιβληθεί «τέλος διαχείρισης» για κάθε μικρό δέμα που εισέρχεται στην Ευρώπη
Αννα Διαμαντοπούλου: «Είναι καιρός από το επαναστατικό ΕΣΥ του ’81 να πάμε στο ΕΣΥ-ΝΕ, που θα ανταποκρίνεται στον 21ο αιώνα»