Για τα χάλια του ιδιωτικού τομέα δεν θα αναφερθώ ξανά, παρά μόνο για να τονίσω ότι οφείλει να αποτελέσει λαϊκή απαίτηση η παραίτηση όλου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας «Αττικές Διαδρομές» των διευθυντών που διαχειρίζονται την κυκλοφορία και του(της) υπευθύνου δημοσίων σχέσεων. Η ανθρωποθυσία Χαλκιά δεν επαρκεί, Είναι για να ρίξει στάχτη στα μάτια. Αν, δε, ο κ. Βασίλης Χαλκιάς ήθελε να αναλάβει πλήρως τις ευθύνες του, όφειλε πρώτα να είχε ο ίδιος απολύσει όσους δεν εκτέλεσαν το καθήκον τους και ταυτόχρονα να παραιτηθεί ο ίδιος.
Το ενδιαφέρον της ιστορίας είναι ότι οι μέτοχοι της εταιρείας δεν είχαν το θάρρος και την ευπρέπεια να βγουν να ζητήσουν συγνώμη, να ανακοινώσουν ότι προχωρούν οι ίδιοι σε έρευνα για να αποκαλυφθούν τα λάθη (ανθρώπινα και τεχνικά), να δηλώσουν ότι οικειοθελώς θα αποζημιώσουν τους παθόντες.
Τα υπερκέρδη φέρνουν υπεροψία, έπαρση, αδιαφορία για τα κοινά.
Η πολιτεία θα αρκεστεί στην φερόμενη από τα ΜΜΕ αποζημίωση του 1 εκατ. ευρώ? Δηλαδή, αντί να διανείμει 39,2 εκατ. ευρώ θα δώσει στους μετόχους 38,2 εκατ. Συγνώμη αλλά «χ… η φοράδα στο αλώνι.»
Αν η κυβέρνηση θέλει να δείξει ότι ενδιαφέρεται πραγματικά για τους πολίτες και—το κυριότερο—αν θέλει να περάσει ένα ισχυρό μήνυμα στους ιδιώτες που έχουν αναλάβει την προμήθεια δημόσιων αγαθών, το 1 εκατ. πρέπει να γίνει 10 και 20. Διαφορετικά, το μήνυμα είναι «μπείτε σκύλοι αλέστε».
Η τιμωρία δεν μπορεί να είναι ένα χάδι το μάγουλο αλλά ένα χαστούκι που θα γυρίσει το κεφάλι ανάποδα. Εξάλλου, ρωτώ ξανά: οι μέτοχοι της Κοινοπραξίας και οι διευθύνοντες σύμβουλοι τους που είναι; Τόσο πολύ μας «γράφουν;»
Ψευτομάγκας είναι ο πολίτης που με ακατάλληλο αυτοκίνητο, φθαρμένα λάστιχα και χωρίς εμπειρία αποφασίζει να αψηφήσει τον χιονιά. Την Δευτέρα το μεσημέρι έμεινα κατάπληκτος από τα αυτοκίνητα που προσπαθούσαν να διαπραγματευτούν τις εξαιρετικά δύσκολες οδικές συνθήκες, με οδηγούς που προσπαθούσαν να βάλουν αλυσίδες αφού είχαν «κολλήσει» στο χιόνι και από τους περισσότερους που δεν γνώριζαν καν πώς να τις τοπθετήσουν.
Η προσωπική ανευθυνότητα του πολίτη συναγωνίζεται έτσι την επιχειρηματική υπεροψία. Την Τετάρτη είδα ελάχιστους πολίτες να ενδιαφέρονται να καθαρίσουν τα 2 μέτρα στο πεζοδρόμιο μπροστά από την πόρτα τους.
Ο περίφημος ιδιωτικός τομέας έχει πολλές δικές του τζαμαρίες για σπάσιμο – οπότε ας προσέχει τις εύκολες κατηγορίες και την αλόγιστη μετάθεση ευθυνών στο κεντρικό κράτος και στην κυβέρνηση.
Τα λόγια έχουν εξαντληθεί για να περιγράψει κανείς τα χάλια της τοπικής αυτοδιοίκησης και της περιφέρειας. Λυπάμαι, θα στεναχωρήσω πολλούς αλλά η ευθύνη του επιτελικού κράτους δεν είναι αυτή που του αποδίδεται. Η ευθύνη του είναι στην συνεργασία του με ανθρώπους ανίκανους (π.χ. τον περιφερειάρχη κ. Πατούλη που ήταν εξαφανισμένος) και στο γεγονός ότι δεν φρόντισε να σιγουρευτεί ότι οι ορθές εντολές φτάνουν πραγματικά στο τοπικό επίπεδο, κατανοούνται και εφαρμόζονται.
Η πραγματική αποκάλυψη της «Ελπίδας» είναι ότι το αποκεντρωμένο κράτος έχει δημιουργήσει αποκεντρωμένα κέντρα εξουσίας σε επίπεδο περιφέρειας και – πολύ περισσότερο—σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης που έχουν περισσότερη σχέση με την αδιαφάνεια, τον μικροκομματισμό και την αδιαφορία παρά με διοίκηση που ενδιαφέρεται για τον πολίτη.
Με βάση το ελληνικό παρελθόν της διαφθοράς, ανικανότητας και τυφλής αντίδρασης, το επιτελικό κράτος λειτουργεί μία χαρά σε…επιτελικό επίπεδο. Το πρόβλημα είναι στην μεταφορά και εκτέλεση των εντολών και σχεδίων.
Τι πει κανείς όταν την Τετάρτη το μεσημέρι οι περισσότεροι δρόμοι στους δήμους Κηφισιάς και Διονύσου ήταν απροσπέλαστοι; Όταν τα εκχιονιστικά έφτιαχναν παγοδρόμια διότι δεν τα ακολουθούσε φορτηγό να ρίχνει αλάτι; Όταν το ηλεκτρικό ρεύμα κόβεται για 12 και 18 ώρες; Όταν τα αυτοκίνητα είναι παγιδευμένα και δεν μπορεί ο άρρωστος να πάει στο νοσοκομείο για χημοθεραπεία;
Γνωρίζω ότι ο δήμαρχος Κηφισιάς Γ. Θωμάκος ενδιαφέρεται πολύ για τις δημόσιες σχέσεις. Και έχει προσλάβει την άριστη συνεργάτιδά του κα Τέτα Τσετσέκου. Τα κείμενα της στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Μου τα αποστέλλει με απαράμιλλη κανονικότητα. Αποτελούν πρότυπα για μαθητές δημοσίων σχέσεων. Λέξη για τα μεγάλα θέματα—π.χ. την καταιγίδα του Φεβρουαρίου και τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε – και από τα οποία ο δήμαρχος και το δημοτικό συμβούλιο δεν έμαθαν τίποτα.
Αλλά ο κ. Θωμάκος παραμένει στην θέση του. Δεν έχει ίχνος ντροπής.
Τι να πει κανείς για τον δήμαρχο Διονύσου κ. Γ. Καλαφατέλη; Ανεπίδεκτος μαθήσεως είναι η πιο επιεικής έκφραση. Τετάρτη μεσημέρι κεντρικός δρόμος όπως η Λ. Ανοίξεως έχει ανοίξει στο πιο ίσιο μέρος της. Στην ανηφόρα/κατηφόρα που την φέρει στην Εκάλη και στον κεντρικό δρόμο της Γ. Βλάχου, είναι παγοδρόμιο. Εκεί στην συνάντηση Λ. Ανοίξεως – Λαμπράκη- Γ. Βλάχου συναντιόνται η ανικανότητα του κ. Καλαφατέλη με αυτήν του κ. Θωμάκου.
Παραιτηθείτε κύριοι Θωμάκο και Καλαφατέλη. Δεν εκτελείται τα καθήκοντα σας. Δεν εξυπηρετείτε τους πολίτες.
Τι να πει κανείς και την ΔΕΔΔΗΕ; Πέρσι τον Φεβρουάριο ταλαιπώρησε κόσμο και κοσμάκι όχι για ώρες – για μέρες! Φέτος περίπου τα ίδια. Ανακοίνωσε τηλέφωνα που δεν λειτουργούσαν, δεν ενημέρωνε, δεν έδινε καν ελπίδα. Άφησε, όμως, την «Ελπίδα» να δρα σχεδόν ανενόχλητη. Οι διακοπές ρεύματος ξεκίνησαν από τις πρώτες ώρες.
Αλλά, απτόητος ο κ. Αναστάσιος Μάνος παραμένει στην θέση του. Έπαρση.
Παραιτηθείτε κ. Μάνο. Αποδειχθήκατε ελλιπής.
Ερώτημα για το τέλος: πως και πριν καλά-καλά ξεσπάσει η «Ελπίδα», κάποιος αποφάσισε ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς πρέπει να πάψουν να λειτουργούν;
Θα το ψάξει η κυβέρνηση; Θα το μάθουμε; Όχι τίποτα άλλο – για να γνωρίζουμε τα λαμπρά μυαλά που αποφασίζουν για εμάς.
Το θέμα έφτασε στο απροχώρητο. Αν δεν πέσουν κεφάλια δεν θα έχουμε αποτελέσματα. Και στην επόμενη «Ελπίδα» θα γνωρίζουμε πως ελπίδα δεν έχουμε.
Διαβάστε επίσης
Να αλλάξει η σύμβαση και η εταιρεία εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!