Το σχόλιο του Τάκη Πουρναράκη στην ανάρτηση του κ. Παπαλουκά με τίτλο: «ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ»
«Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν.
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.
Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.
Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.
Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά»….
Αγαπητέ φίλε της ηλεκτροκίνησης,
Διαβάζοντας προσεκτικά το σχόλιό σου για την εμπειρία που βίωσες μ’ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προβληματίστηκα. Αντιλαμβάνομαι ότι τόσο εγώ όσο και οι συνάδελφοί μου στον ειδικό Τύπο πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο στην εκπαίδευση του μέσου Έλληνα οδηγού ώστε να είναι απρόσκοπτη η μετάβασή του στην ηλεκτροκίνηση.
Ξεκινώ λοιπόν από τα βασικά: Θέλω να σου πω ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι επιλογή. Θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες επενδύουν σ’ αυτό δις ευρώ, ενώ την ίδια στιγμή θέτουν τα χρονικά όρια για το σταμάτημα της παραγωγής των θερμικών κινητήρων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι για κόντρες στα φανάρια, ούτε τα ρίχνουν σε Ferrari. Υποθέτω ότι δεν έχεις οδηγήσει Ferrari όπως δεν είχες οδηγήσει και ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Είναι ανθρώπινο να σε εντυπωσιάσει η σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα και η αμεσότητα στην επιτάχυνση που προσδίδει. Οι κόντρες στα φανάρια όμως δεν είναι ενδεδειγμένη και ασφαλής οδική συμπεριφορά. Θέλω να σε ενημερώσω ότι όλοι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στις χαμηλές ταχύτητες έχουν προσθέσει ένα χαρακτηριστικό βόμβο στα αυτοκίνητά τους, ώστε να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς.
Πρέπει όμως να επισημάνω ότι οι πεζοί δεν περπατούν στους δρόμους, αλλά στο πεζοδρόμιο, διέρχονται δε από τις διαβάσεις. Θέλω να σου πω ότι μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως π.χ. το Fiat 500 e, το Honda e ή το Mazda MX30 με μπαταρία 35kwh (μικρό ενεργειακό αποτύπωμα, βάρος) είναι ασυναγώνιστα εντός πόλης. Δεν έχουν αντίπαλο σε άνεση, οικονομία, όντας αθόρυβα ενώ δεν ρυπαίνουν εκεί που κινούνται.
Στο ταξίδι τώρα πράγματι η ηλεκτροκίνηση δεν έχει ακόμη την απαιτούμενη ωριμότητα. Γι’ αυτό και πρέπει να την επιδεικνύουμε εμείς με τις γνώσεις και τον προγραμματισμό μας. Φορτίζουμε λοιπόν τη μπαταρία όταν πέσει στο 20% και μέχρι το 80%. Θα σου κάνει εντύπωση αλλά σ’ αυτό το εύρος η ταχύτητα φόρτισης λόγω του τρόπου λειτουργίας της μπαταρίας είναι πολύ μεγαλύτερη.
Στο ταξίδι προγραμματίζουμε που θα φορτίσουμε, υπολογίζοντας την μη αναλογική μείωση αυτονομίας λόγω υπερθέρμανσης της μπαταρίας ιόντων λιθίου που προκαλεί η παρατεταμένη χρήση. Πιθανόν θα το έχεις παρατηρήσει στο κινητό σου αν το χρησιμοποιείς παρατεταμένα. Σε κάθε περίπτωση διατηρούμε τα όρια ταχύτητας του αυτοκινητόδρομου 120 – 130 km/h και δεν τα υπερβαίνουμε. Θέλω να επισημάνω ότι αυτό είναι παράνομο και επικίνδυνο, προφανώς δεν κινούνται όλοι οι άνθρωποι με 150km/h όπως αναφέρετε. Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι η ταχυφόρτιση είναι ασύμφορη οικονομικά.
Πρόκειται για υπηρεσία που επιλέγουμε από ανάγκη εκτός έδρας, αντίθετα στην καθημερινότητα εντός έδρας προσανατολιζόμαστε στην αργή έξυπνη φόρτιση ώστε να έχουμε όφελος από την οικονομία της ηλεκτροκίνησης. Όσον αφορά το σχόλιό σας για ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πάει απνευστί ως τη Σπάρτη και κοστίζει κάτω από 30.000 ευρώ σας προτείνω να δοκιμάσετε το Hyundai Kona Electric. Σας λέω μετά λόγου γνώσεως πως επιστρέφει κιόλας Αθήνα, χωρίς φόρτιση! Μπορώ να μιλήσω στους ανθρώπους της Hyundai Hellas αν θέλετε…
Διαβάζοντας τα ταξικά σχόλιά σας, θέλω να σας ενημερώσω πως τα καλύτερα μέρη της ηλεκτροκίνησης, δεν είναι τα αυτοκίνητα αλλά τα ηλεκτρικά πατίνια, ποδήλατα, σκούτερ. Σας προτρέπω να τα δοκιμάσετε, σας ζητώ να σκεφτείτε πως θα ήταν η ζωή μας αν υιοθετούσαμε πλήρως την μικροκινητικότητα στο κέντρο της πόλης. Σίγουρα είναι προσιτά σε μεγάλο μέρος των συμπολιτών μας. Κλείνοντας σας υπόσχομαι να προσπαθήσω ακόμη περισσότερο μέσα από τα κομμάτια μου να λύνω τις απορίες σας για την ηλεκτροκίνηση. Θέλω όμως και από εσάς μια χάρη: Να επιδείξετε διάθεση για μάθηση και εξέλιξη.
Υ.Σ. Σε ποια υβριδικά αναφέρεστε; Γιατί το Lexus δεν είναι για τους πολλούς…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΑΔΕ: Σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα
- Στο Ταμείο Ανάκαμψης η διενέργεια προληπτικών ελέγχων για σοβαρά γενετικά νοσήματα
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες