array(0) {
}
        
    
Menu
-0.25%
Τζίρος: 76.19 εκατ.

Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;

Comments

Ολοένα και μεγαλύτερες δυσχέρειες αντιμετωπίζουν τα κινεζικά ναυπηγεία στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους απέναντί στις ναυτιλιακές με τις οποίες έχουν υπογράψει συμφωνίες, είτε για την κατασκευή νεότευκτων πλοίων είτε για την εγκατάσταση scrubbers στα υφιστάμενα πλοία τους.

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία μελέτης της Εθνικής Ένωσης Ναυπηγικής Βιομηχανίας της Κίνας (Cansi) που αναφέρει ότι περισσότερα από 200 πλοία στη χώρα αντιμετωπίζουν πιθανές καθυστερήσεις στις εργασίες επισκευής, συντήρησης ή εξοπλισμού με scrubbers, εκ των οποίων ποσοστό 93,3% ανήκει σε ξένες εταιρείες.

Οι παραπάνω υπολογισμοί στηρίζονται στον αριθμό των πλοίων που βρίσκονται στα 15 βασικά κινέζικα ναυπηγεία επισκευής, ενώ τα προβλήματα οφείλονται στο γεγονός ότι δεν έχουν καταφέρει να λειτουργήσουν πλήρως μετά την αργία για την κινέζικη πρωτοχρονιά.

Όσον αφορά τις αντιδράσεις των πλοιοκτητών στα νέα δεδομένα, σύμφωνα με τη μελέτη του Cansi, από το 95,5% που απάντησαν, το 55% συμφώνησε να επεκτείνει τη χρονική διάρκεια των συμβολαίων χωρίς να έχουν καθοριστεί ακόμη οι λεπτομέρειες, το 43,5% δεν έχει ξεκινήσει ακόμη προχωρημένες συζητήσεις, ενώ ποσοστό 1,5% έχει αναθεωρήσει τα πλάνα του για τις έγκαιρες παραδόσεις πλοίων.

Ωστόσο, υπάρχει και ένα 3% των εφοπλιστών που ανησυχεί για πιθανές αθετήσεις των συμφωνιών και δηλώνει ότι θα συζητήσει με τους ναυλωτές πριν προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες. Τέλος, ποσοστό 1,5% δήλωσε απλά ότι θα απορρίψει την καθυστέρηση λόγω «ανωτέρας βίας» που έχουν επικαλεστεί τα κινεζικά ναυπηγεία.

Πάντως η Cansi κάλεσε τα κινεζικά επισκευαστικά ναυπηγεία να είναι προετοιμασμένα για τα επακόλουθα της συγκεκριμένης εξέλιξης. Ειδικότερα, κάνει λόγο για αδύναμες ταμειακές ροές, περιορισμένο εργατικό δυναμικό και περιορισμένα έσοδα για τους επόμενους τρεις μήνες τουλάχιστον.

Προβληματισμό εκφράζει στο εβδομαδιαίο της report και η Allied Shipbroking επισημαίνοντας ότι οι τρέχουσες δυσμενείς συνθήκες στην αγορά των ναύλων δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας για αναζωπύρωση της δραστηριότητας στην αγορά των νεότευκτων σύντομα. Η διαμόρφωση των κερδών κάτω από τα λειτουργικά έξοδα και η αρνητική ψυχολογία, έχουν περιορίσει το ενδιαφέρον ακόμη και των πιο τολμηρών επενδυτών.

Στο μεταξύ, το γεγονός ότι οι τιμές δεν έχουν σημειώσει πτώση παρά το αρνητικό επενδυτικό περιβάλλον αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα που συμβάλει στη συρρίκνωση της δραστηριότητας. Πάντως, οι αναλυτές της Allied επισημαίνουν ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο τα ναυπηγεία θα καταφέρουν να ρίξουν τα περιθώρια κέρδους τους προκειμένου να προσφέρουν πιο ανταγωνιστικές τιμές τους επόμενους μήνες.

Αναμφισβήτητα η πορεία των νέων παραγγελιών θα βρεθεί στο επίκεντρο τους επόμενους μήνες, αφού η εικόνα του είναι καθοριστική για τη διαμόρφωση της προσφοράς και της ζήτησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τα δίνει όλα ο ΚΜ για Μπελέρη, γιατί τρέχουν Intracom-ΙΝΛΟΤ, τα μυστήρια της Alpha, το ναυάγιο του Σκλήκα και των ΕΛΤΑ για την επιστολική ψήφο, η ενόχληση Πατέρα, το μπάχαλο με το εφοπλιστικό party και η Bentley της Λάτση
Έλληνες εφοπλιστές: Πάνω από 20 δισ. δολάρια τζίρος από τις αγοραπωλησίες 538 πλοίων

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα
Σταϊκούρας: Εκατοντάδες νέα λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Αυξήσεις – σοκ στην ακτοπλοΐα: Έως 10%-15% για Αιγαίο και Κρήτη, από 12% έως 30% για Αδριατική!
Θέμα χρόνου η πώληση των σούπερ μάρκετ «Κρητικός» – Ο Μασούτης και το τίμημα του deal
Honda-Nissan: Το ριψοκίνδυνο σχέδιο μιας ιστορικής συγχώνευσης – Η επέλαση της Κίνας και οι κινήσεις επιβίωσης
Γιατί σκοτείνιασε η Εθνική και τα μυστήρια της Τέρνα, η σφήνα Μάρη στο OPEN, οι 900 ημέρες της ΑΒΑΞ, η μεταγραφή του Στάσση, ο «σπρίντερ» Πιέρ, η συμμαχία Εξάρχου και Καλλίνικου, τι ακούγεται για τον ανασχηματισμό, στο +15% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το save the date για τον JJC
Skyline: Το επόμενο βήμα μετά το deal των 400 εκατομμυρίων ευρώ