Από την πρώτη στιγμή πήραμε θέση όσον αφορά στην πρόσφατη προληπτική διακοπή της κυκλοφορίας στην Ε.Ο. για την προστασία των πολιτών και της οδικής τους ασφάλειας: Ορθώς έγινε!
Τις μέρες που ακολούθησαν εξελίχθηκε μια προσχηματική συζήτηση σε πολιτικό επίπεδο με πομφόλυγες τύπου: «Κόπηκε η Ελλάδα στα δυο, έκλεισε η Εθνική» και άλλα τέτοια γραφικά που δεν έχουν θέση σ’ αυτό το κείμενο. Τώρα που πέρασε η μπόρα και με αφορμή την πρόσφατη απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε επίκαιρη ερώτηση για την διακοπή της λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου «Νέα Οδός» κατά την πρόσφατη κακοκαιρία «Μήδεια» όπου ξεκαθαρίστηκε ότι: «Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και η Ελληνική Αστυνομία έλαβαν την απόφαση να κλείσει η Εθνική Οδός με γνώμονα τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας και της ασφάλειας των πολιτών. Η απόφαση για το κλείσιμο δεν οφείλεται σε αδυναμία του παραχωρησιούχου να διατηρήσει την οδό ανοικτή, αλλά η Ελληνική Αστυνομία, όπως έχει εξηγήσει και ο αρμόδιος Υπουργός Προστασίας, ανησυχούσε όχι για την κατάσταση του δρόμου, αλλά για την αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες».
Φρονώ πως είναι μια καλή χρονικά στιγμή να αποσαφηνιστεί νομικά η φράση «αδυναμία ορισμένων οδηγών να οδηγήσουν κάτω από τέτοιες επικίνδυνες συνθήκες». Να έρθει ο νομοθέτης και να ορίσει: «Όταν από την Πολιτική Προστασία και την ΕΜΥ χαρακτηριστεί μια κακοκαιρία ως επικίνδυνη για την κυκλοφορία σε συγκεκριμένη περιοχή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τότε εντός αυτής δεν δικαιούνται να κυκλοφορούν με το όχημά τους, όσοι δεν έχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές: Χειμερινά ελαστικά, 4κινηση, εξοπλισμό έκτακτης ανάγκης (γιλέκο, φαρμακείο, ασύρματη επικοινωνία, ξηρά τροφή, αντιολισθητικές αλυσίδες ή ότι άλλο). Όσοι επιχειρήσουν να κυκλοφορήσουν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στη συγκεκριμένη περιοχή χωρίς αυτές τις προδιαγραφές και είτε εντοπιστούν από την αστυνομία, είτε προκαλέσουν πρόβλημα στην κυκλοφορία υπαιτιότητά τους, θα έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα ανάλογα του προβλήματος που προκάλεσαν. Πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν ως και την επιτόπου αφαίρεση των πινακίδων του οχήματος για αρκετούς μήνες. Επιπλέον η κίνησή τους σ’ αυτή την περιοχή δεν θα καλύπτεται ασφαλιστικά όσο διαρκούν τα φαινόμενα και θα επισύρει και ποινές κράτησης του οδηγού καθώς τίθεται σε κίνδυνο η ασφαλής μετακίνηση των πολιτών που έχουν μεριμνήσει ώστε να διαθέτουν κατάλληλο εξοπλισμό».
Είμαι βέβαιος πως ο νομοθέτης θα το διατυπώσει πολύ καλύτερα, πληρέστερα από εμένα. Φαντάζομαι πως συμφωνείτε ότι πρέπει να γίνει για να ξεμπερδεύουμε μια και καλή με γραφικότητες τύπου «κόπηκε η Ελλάδα στα δυο».
Περιμένω μ’ ενδιαφέρον την αντίστοιχη νομοθετική πρωτοβουλία από τα συναρμόδια Υπουργεία: Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη και Πολιτικής Προστασίας. Τη θεωρώ απαραίτητη γιατί δεν μπορώ να φανταστώ με ποια δικαιολογία αποκλείονται από την κυκλοφορία πολίτες που έχουν δαπανήσει σημαντικό αριθμό χρημάτων ώστε να έχουν την δυνατότητα απρόσκοπτης μετακίνησης! Δεν είναι πέρα για πέρα άδικο και αντιδημοκρατικό να γίνεται αυτό εις βάρος τους λόγω αδυναμίας/αδιαφορίας της πλειοψηφίας; Κάτι σα να μην επιτρέπεις στους μορφωμένους να διαβάσουν ένα εξειδικευμένο κείμενο, επειδή δεν μπορούν όλοι.
Διαβάστε επίσης:
O πάγος είναι διάφανος, η νύχτα μαύρη!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΣΥΡΙΖΑ για Ν. Ρωμανό: Παλιές αστυνομικές πρακτικές που δεν αρμόζουν σ’ ένα σύγχρονο κράτος δικαίου
- Ουκρανία: Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν χάσει το 40% των εδαφών που κατέλαβαν στο Κουρσκ, μετά τις αντεπιθέσεις
- WSJ: Την Μπρουκ Ρόλινς φέρεται να επιλέγει τελικά ο Τραμπ για το Υπουργείο Γεωργίας
- Ο ταλαντούχος Mr Φάις και οι νέες επενδύσεις του ομίλου