array(0) {
}
        
    
Menu
0.62%
Τζίρος: 356.68 εκατ.

Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των Helleniq Energy, Profile και Fourlis

Comments

Τρία είναι τα θέματα, αν θέλουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους.

Θέμα πρώτο: ο φόβος του πολιτικού κόσμου να συγκρουσθεί με ισχυρά εργατικά συνδικάτα, που είχαν εθιστεί στο παιγνίδι της ανεξέλεγκτης εξουσίας και της εξάπλωσης της διαφθοράς. Ας μην ξεχνάμε τόσο εύκολα τις απάτες εκατομμυρίων που έχουν αποκαλυφθεί, τις δήθεν διπλοβάρδιες που αποτελούσαν πάγια τακτική, τα εμπορεύματα που μεταφέρονταν κρυφά χωρίς παραστατικά, την κατάργηση κάθε έννοιας αξιοκρατίας—ο κατάλογος δεν εξαντλείται εύκολα.

1

Όλα ήταν γνωστά, αλλά καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να τα διορθώσει. Το ερώτημα που δεν έχει απαντηθεί  μέχρι και σήμερα, είναι γιατί επιδείχθηκε αυτή η δειλή πορεία; Η ερμηνεία ότι ήταν το πολιτικό (διάβαζε κομματικό) κόστος δεν ικανοποιεί –αποτελεί μέρος της εξήγησης. Δεν είχε άραγε πολιτικό κόστος ο χλευασμός της κοινωνίας για τα χάλια του ΟΣΕ και την ουσιαστική έλλειψη σιδηροδρόμου στην Ελλάδα;

Αν η σημερινή κυβέρνηση θέλει να συμβάλει στο κλείσιμο αυτής της χαίουσας πληγής ας ασχοληθεί να δώσει απαντήσεις σε μία κοινωνία που πλέον τις απαιτεί.  Κι ας διαχρονική η απόδοση ευθυνών. Κάθαρση αναζητείται.

Θέμα δεύτερο: η πραγματική έννοια της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ  (στον βαθμό που έγινε) αντανακλά αυτόν ακριβώς το φόβο. Στην πράξη, ως κράτος, ως κόμμα, ως κυβέρνηση, δηλώσαμε ότι εμείς δεν μπορούμε (δεν τολμούμε) να έρθουμε αντιμέτωποι με τον βόθρο του ΟΣΕ, οπότε βάλλαμε άλλους να το κάνουν.

Ποιος θα αγόραζε τον …βόθρο; Μάλλον όποιος ασχολείτο έτσι κι αλλιώς με τους βόθρους. Οπότε μας προέκυψε η  κρατική Ferrovie dello Stato Italiane – που από Τραινοσέ μετονομάστηκε Hellenic Train. Καλέσαμε ένα άλλο κράτος που δεν διακρίνεται για τις επιτεύξεις του στον τομέα της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας, με δική του εταιρεία που έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά, να βγάλει το φίδι από την τρύπα.

Ο φόβος έφερε έτσι το λάθος. Και το λάθος τα Τέμπη. Κάποια στιγμή θα συνέβαιναν. Η στιγμή είναι θέμα προκαθορισμένης μοίρας.

Θέμα τρίτο: οι πολιτικές ευθύνες.

Αναμενόμενα, η αντιπολίτευση χρησιμοποιεί τα Τέμπη για να αποδομήσει την κυβέρνηση με την λογική ότι «αποδόμησε, αποδόμησε… κάτι θα μείνει για να σπάσει η κυριαρχία Κυριάκου Μητσοτάκη και να φάμε κι εμείς κανένα κομμάτι ψωμί». Όσο και να θεωρείται αποτελεσματική η συγκεκριμένη τακτική (δεν πρόκειται για στρατηγική) υποδηλώνει την έλλειψη εναλλακτικής πρότασης εξουσίας, χωλαίνει ηθικά, λαϊκίζει επικίνδυνα. Το χειρότερο είναι ότι δεν συμβάλει στην επίλυση του εθνικού προβλήματος που λέγεται ΟΣΕ.

Ποταπή είναι η επίθεση στον Μητσοτάκη και στον Κώστα Αχιλ. Καραμανλή. Κανένας υπουργός, πολύ περισσότερο, κανένας πρωθυπουργός δεν μπορεί να είναι ενήμερος  για τις λεπτομέρειες του δυστυχήματος. Ο Κ.Α. Καραμανλής έτυχε απλώς να είναι άτυχος που διαβεβαίωσε λίγο πριν το δυστύχημα ότι όλα βαίνουν καλώς στην Hellenic Τrain. Όφειλε να γνωρίζει καλύτερα. Από εκεί και πέρα φέρει τόση ευθύνη όση και ο καθένας από τους οι προκατόχους του.

Αν υπάρχει ένα ψέγμα για τον Πρωθυπουργό αυτό είναι ότι μίλησε βασιζόμενος στις πληροφορίες και διαβεβαιώσεις της διεύθυνσης της Hellenic Train—δηλαδή των Ιταλών. Μπροστά στην κατακραυγή που είχε ξεσπάσει, η από την πρώτη στιγμή παραπομπή στους εμπειρογνώμονες θα ήταν η καλύτερη επιλογή. Εύκολα, όμως, λέγεται αυτό εκ των υστέρων. Ισχύει κι εδώ η λαϊκή θυμοσοφία «έξω από τον χορό πολλά τραγούδια ξέρεις», δεν μπορεί να ισχύει η δίκη προθέσεων, δεν μπορεί να ασκείται σοβαρή αντιπολίτευση με άκρατο λαϊκισμό που δεν έχει ίχνος εποικοδομητικής κριτικής. Λες και είτε το ΠΑΣΟΚ είτε ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν αυτήν την στιγμή τα εχέγγυα για να κυβερνήσουν.

Με τις νέες ενδείξεις η  Ferrovie dello Stato Italiane όπως και η Hellenic Train έχουν πολλά να κελαηδήσουν ακόμη. Το μπαλάκι, πλέον, δεν είναι ούτε στην κυβέρνηση ούτε στην αντιπολίτευση. Η πρώτη φάνηκε ευκολοπίστευτη, η  δεύτερη υπερβιαστική και υπέρ-λαϊκίζουσα. Το μπαλάκι είναι στην δικαιοσύνη που οφείλει, επιτέλους, να κινηθεί με άλλους ρυθμούς ώστε να προσφέρει λύτρωση σε μία ολάκερη κοινωνία που δεν μπορεί να δεχτεί ότι υπάρχει τόσο μικρή ευθύνη για τα Τέμπη.

Η ανθρωποθυσία έγινε αναπόφευκτη. Ας φροντίσουμε να θυμηθούμε ότι είμαστε μία φιλελεύθερη δημοκρατία και η τιμωρία θα πρέπει να αφορά τους πραγματικά υπεύθυνους. Διαφορετικά το πρόβλημα δεν θα διορθωθεί κι εμείς θα αποδειχθούμε ανακόλουθοι με τις διαμαρτυρίες μας.

Διαβάστε επίσης

Τραμπ και DeepSeek—αχτύπητος συνδυασμός αβεβαιότητας και ανατροπών

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρόεδρος εργαζομένων της Hellenic Train: Δεν υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρένο
Χατζηδάκης για Τέμπη: Πήραμε το μήνυμα – O ΟΣΕ πρέπει να ακολουθήσει τον δρόμο του ΟΤΕ, του ΟΛΠ και της ΔΕΗ
Ομάδα του Ρουβίκωνα στην ταράτσα της Hellenic Train (βίντεο)

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των Helleniq Energy, Profile και Fourlis
Tράπεζες: Οι επιδόσεις των μετοχών και τι δείχνει το Crash Test των 11 σημείων στα οικονομικά τους αποτελέσματα
Τράπεζες: Πόσο ελκυστικές είναι οι μετοχές Πειραιώς, Εurobank, Εθνική και Alpha Bank
Ποια μετοχή σπάει τα κοντέρ υποτίμησης σε παγκόσμιο επίπεδο και ποια θα αφήσει άφωνη την αγορά
Ο ανασχηματισμός και οι 8 υπουργοί, ο ΚΜ και υπουργός, γιατί πάει NYC ο Μεγάλου, το νέο μυστικό της METLEN και τα 79 ευρώ, η παρέμβαση Άδωνι και γιατί έχει χάσει την μπάλα ο Σκέρτσος
Κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ: Πότε μπορούν να αρνηθούν την πληρωμή τους οι υπόχρεοι
Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με γνωστά ονόματα, ξενοδοχεία και ιστορικές βιομηχανίες
Στη Βουλή η κόντρα για τα Τέμπη: Συζήτηση για την προανακριτική, πρόταση δυσπιστίας την Τετάρτη – Πώς θα αντιδράσει ο Μητσοτάκης
Alpha Bank: Γιατί είναι η ευχάριστη έκπληξη των αποτελεσμάτων – Ενθουσιασμός στους επενδυτές
Τι μας λένε τα χρηματιστήρια για το ευρωπαϊκό μέλλον – και πώς οι Ευρωπαίοι θα μάθουν να ζουν με λιγότερα