array(0) {
}
        
    
Menu
0.01%
Τζίρος: 163.69 εκατ.

ΥΠΕΞ: Βαθιά θλίψη για τις απώλειες ζωών στην ουκρανική πόλη Σούμι

Comments

Η βουτιά που έχει καταγράψει από τις αρχές του έτους ο δείκτης Baltic Dry έχει δημιουργήσει έντονο προβληματισμό στους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου, καθώς το μέγεθος της πτώσης του δείχνει ότι τα ναύλα για τα μεγάλα πλοία του κλάδου, τα capesize, έχουν υποχωρήσει κατά 2/3 σε σχέση με τα επίπεδα που κυμαίνονταν στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου.

Μάλιστα, σύμφωνα με τους αναλυτές τα ναύλα κυμαίνονται κάτω από τη μέση τιμή των τελευταίων 20 ετών, μετά τη βουτιά που σημείωσε η ζήτηση στην Κίνα, τον μεγαλύτερο καταναλωτή σιδηρομεταλλεύματος παγκοσμίως. Ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, η πραγματική αξία του δείκτη Baltic Dry μπορεί να μην αποτυπώνει τον μέχρι τώρα αντίκτυπο της εξάπλωσης του κορονοϊού στη ναυτιλιακή αγορά, αλλά τις πιθανές εξελίξεις των επόμενων εβδομάδων.

Ο Masanari Takada, αναλυτής μακροοικονομικών της Nomura, επισήμανε ότι ο δείκτης BDI συνηθίζει να κινείται πτωτικά μέχρι τα μέσα του Φεβρουαρίου, λόγω των αργιών της κινέζικης πρωτοχρονιάς, και στη συνέχεια αντιδρά ανοδικά. Αυτό συμβαίνει και φέτος, αφού μετά το χαμηλό των 411 μονάδων που βρέθηκε ο δείκτης τον Φεβρουάριο και αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2016, έχει αντιδράσει ανοδικά, καταγράφοντας κέρδη σχεδόν 30%, ενώ χθες βρέθηκε μία ανάσα από τις 600 μονάδες.

Όπως ανέφερε ο αναλυτής στους Financial Times, αν ο δείκτης δεν ανακάμψει φέτος, θα δείξει ότι υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού από τις συνηθισμένες.

Από την πλευρά τους, οι αναλυτές της VesselsValue εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι ο αντίκτυπος στην αγορά των capesize θα είναι βραχυπρόθεσμος και θα υπάρξει ανάκαμψη. Ίσως μάλιστα να βρεθεί και σε θετικό έδαφος όταν επιστρέψει η ομαλότητα. Ρίσκο αποτελεί η μείωση της ζήτησης στην Ιαπωνία, ενώ από την άλλη θετικά θα επιδράσει στην αγορά η αύξηση της απόσυρσης πλοίων, κυρίως capesize, που παρατηρείται από τις αρχές του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019.

 

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με θεαματικά κέρδη ξεκίνησε το 2021 για τις ναυτιλιακές μετοχές – Οι ελληνικές εταιρείες που ξεχώρισαν

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΥΠΕΞ: Βαθιά θλίψη για τις απώλειες ζωών στην ουκρανική πόλη Σούμι
Ερντογάν: Προγραμματίζει επίσκεψη στην Συρία
Λασίθι: Επιχείρηση για την ανάσυρση τραυματισμένης γυναίκας – Έπεσε από ύψος στο σπήλαιο Περιστεράς
Τουρκία: Συνάντηση Ρωσίας – Ουκρανίας στην Αγκυρα για την ασφάλεια στη Μαύρη Θάλασσα
Μητσοτάκης: Το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών θα επισκεφθεί αύριο, Μεγάλη Δευτέρα
Μεταφορά ασθενούς από ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού
Ζάκυνθος: Νεκρό από πνιγμό 3 ετών παιδί σε βίλα στο Τσιλιβή
Ισραήλ: Ο στρατός ανακοινώνει την εκτόξευση πυραύλου από την Υεμένη, σειρήνες ήχησαν στην Ιερουσαλήμ
Σολτς: Καταδικάζει «τη βάρβαρη επίθεση» της Ρωσίας στην πόλη Σούμι
Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος: Εξαιρετική τιμή η απονομή του βραβείου Τέμπλτον στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο