Ένα εφιαλτικό κομμάτι 25km όπου καθημερινά ταλαιπωρούν και ταλαιπωρούνται εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίοι.
Τα αίτια είναι ευδιάκριτα οι λύσεις εξαιρετικά δύσκολες και απαιτούν σκληρές αποφάσεις που δεν είναι εύκολο να ληφθούν σε δημοκρατική χώρα. Το «ποτάμι» ο Κηφισός, αποτελεί μια πολύ καλή απεικόνιση για το τι έγινε στη χώρα μας στην περίοδο της Μεταπολίτευσης. Μια δημιουργική παράφραση του γνωστού λαϊκού τραγουδιού η «τράτα μας η κουρελού η χιλιομπαλωμένη που όλο την εμπαλώναμε και αυτή ήταν μποτιλιαρισμένη» περιγράφει άριστα την κατάσταση. Τεχνοκρατικά μιλάμε για 8 προβλήματα τα οποία παραθέτω με σειρά προτεραιότητας.
- Η μορφολογία του εδάφους. Πρόκειται για ένα κεντρικό ποτάμι που χωρίζει το λεκανοπέδιο. Στις όχθες του δημιουργήθηκε δρόμος, σε κάποια τμήματα υπογειοποιήθηκε αλλού άλλαξε λίγο πορεία αλλά σε κάθε περίπτωση παραμένει σημαντικό για την παροχέτευση των όμβριων υδάτων στην θάλασσα.
- Στα αρχικά σχέδια του υπολόγιζαν ως μέγιστο το 1 εκ. οχήματα, σήμερα κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο 3 εκ. οχήματα.
- Τριγύρω του υπάρχει αστικός ιστός που αναπτύχθηκε χωρίς συνολικό σχέδιο, άναρχα σε μεγάλο βαθμό. Αυτό οδηγεί σε στενώματα (στόμιο μπουκαλιού) που προκαλούν μποτιλιαρίσματα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι στην κάθοδο από Κηφισιά για Πειραιά η κυκλοφοριακή σύνδεση με τη Ν.Φιλαδέλφεια που κάνει τις 4 λωρίδες, δυόμισι προκαλώντας καθημερινά μποτιλιάρισμα που φτάνει ως τη Βαρυμπόμπη.
- Κόβει την πόλη στα δυο με διαμπερή κυκλοφορία στο κέντρο της.
- Πρόκειται για βιομηχανική περιοχή με αντίστοιχη δραστηριότητα και πληθώρα μεταφορών.
- Εξυπηρετεί τη λαχαναγορά.
- Η Πελοπόννησος για να ανέβει στη Βόρεια Ελλάδα περνάει από εκεί.
- Τα ΚΤΕΛ, που σύντομα θα μεταφερθούν.
Όλα αυτά δημιουργούν το καθημερινό έμφραγμα στο ποτάμι. Οι λύσεις είναι απλές, η υλοποίησή τους έχει όμως κλιμακωτό βαθμό δυσκολίας. Τις παραθέτω με σειρά προτεραιότητας:
Λύσεις για το μποτιλιάρισμα στον Κηφισό
- Διάνοιξη σε όλα τα στενώματα ώστε να υπάρχουν παντού 4 λωρίδες.
- Σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος από Ελευσίνα για Θήβα ώστε να μην περνάει όποιος κινείται στον άξονα Πελοπόννησος – Β. Ελλάδα από Κηφισό.
- Αυστηρό ωράριο φορτοεκφορτώσεων στη βιομηχανική περιοχή εκτός ωρών αιχμής, π.χ. από 21:00 – 05:00.
- Απομάκρυνση των ΚΤΕΛ.
- Απομάκρυνση της λαχαναγοράς από το Ρέντη.
- Κατάτμηση των 25 μαρτυρικών χιλιομέτρων σε 10 κόμβους όπου θα υπάρχουν εξοπλισμένα συνεργεία (αστυνομία, μηχανές, γερανός, τεχνικοί και εξοπλισμός) για άμεση παρέμβαση σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος. Απαιτούνται 10 συνεργεία για να γίνει αυτή η δουλειά και συντονισμός αυτών των συνεργείων από την Τροχαία σε συνεργασία με το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας της Περιφέρειας.
- Αυστηρή εφαρμογή της νομοθεσίας για τα Ι.Χ. όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας, την ασφαλιστική και τεχνική ενημερότητα. Αυστηροποίηση και έλεγχος στη διαδικασία των ΚΤΕΟ ώστε να είσαι υποχρεωμένος να επισκευάσεις το αυτοκίνητο για να πάρει τεχνική ενημερότητα. Αν οι ιδιοκτήτες 2 εκ. οχημάτων που υπερβαίνουν τα 10 έτη διάρκειας ζωής αναγκαστούν να είναι τυπικοί στις υποχρεώσεις τους (συντήρηση, κάρτα ελέγχου καυσαερίων, καταλύτης, λάστιχα), τότε η χρήση των 1 εκ. οχημάτων που κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο θα καταστεί ασύμφορη και θα υποχρεωθούν να τα αποσύρουν από την κυκλοφορία. Αυτό θα δώσει μια μεγάλη ανάσα.
Αυτές είναι οι λύσεις για να βελτιωθεί η εικόνα στον Κηφισό. Κατανοώ το βαθμό δυσκολίας τους.
Διαβάστε επίσης:
Οδηγούμε τo ανανεωμένο Dacia Duster 4×4
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γαλλία: Επιβεβαιώθηκε η ετυμηγορία για Σαρκοζί – Θα φοράει ηλεκτρονικό βραχιολάκι για ένα χρόνο
- Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: €500.000 σε 30 πρωτοετείς φοιτητές με οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης